BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 07:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Witam wszystkich forumowiczów

Mam pytanie w związku z moim BMW 525 TDS, a mianowicie może ktoś się orientuje dlaczego moja bunia jest dość mułowata poniżej 2000 obr/min podczas ruszania z miejsca, muszę bardziej depnąć ze świateł (ruszać z wyższych obrotów) i jest lepiej albo jak zwolnię np. do 20 km/h bez gazu a następnie jak depnę to jak nie mam koło 2000 obr/min to zbiera się jakbym miał przyczepę z 2 t gruzu, i nawet jak wcisnę do oporu to dopiero po 2-3 sek czuć że idzie, powyżej tych obrotów jest nawet dobrze, nie wiem czy to wina pompy czy turbiny, czy już silnik nie ma kompresji

Proszę o pomoc, może ktoś wie co jest grane. :mur:
Mechesy z Kraków, ul Szczecińska powiedzieli żeby podpiąć na kompa, ale oni chcą 100 zł a ja nie za bardzo chce dawać tą kasę bo mam obawy że kasę wezmą a przyczyny dokładnej nie wykryją. :zly:

Moja bunia
2.5 TDS, przebieg 425000 km, trochę daje na niebiesko przez turbo, zapala w miarę dobrze i na zimno i na ciepło

Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Nigdy nie zostaniesz sam HKS !!!
Znajdź lukę w systemie a będzie ci dane ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 14:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
viewtopic.php?t=18764


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 15:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Info ktore podales dotyczy 3.0d. W TDS wystarczy zaslepic wezyk pocisnienia. Wszystko ladnie opisane na bmw-diesel.pl. Przebieg masz juz spory choc moze ja mam jeszcze wiecej a zyje w nieswiadomosci :P

Zaczalbym od zmierzenia mocy na hamowni. Wykres porownaj ze sprawnymi TDSami i bedzies zmial pkt odniesienia. Ten silnik to stara konstrukcja i ma dosc spora turbodziure. Mozna ja troche chipem zniwelowac ale hamownia i tak Cie czeka.

Jakie masz zuzycie oleju i na jakim jezdzisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
no jeżdżę jeszcze na 10W/40, obojętnie jaki, generalnie półsyntetyk

zużycie oleju raczej nie spełnia norm euro :wstyd:, no na 10000 koło 2 L będzie :wstyd:, staram się jeździć za policją :cwaniak: :hyhy:

_________________
Nigdy nie zostaniesz sam HKS !!!
Znajdź lukę w systemie a będzie ci dane ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Rozwaz zmiane na mineralny. Na forum tego raczej nie polecaja ale jak duzo Ci auto pije oliwy to moze warto sprobowac.

Mowiac ze jezdzisz za policja rozumiem ze masz na mysli, ze niezle kopcisz. Warto by bylo wyregulowac pompe wtryskowa. Zle ustawienie dawki i kata wtrysku ma duzy wplyw na kopcenie. Poszukaj dobrego specjalisty, w gda taka usluga kosztuje 150zl- wykoanana u jednego z lepszych pompiarzy z podpieciem do kompa.

Remont pompy to ok 1,5-2 tys zl, jesli pali ojej to juz kompresja slaba wiec pewnie regeneracja glowicy + pierscienie tlokowe i jeszcze kilka innych bzdetow sie znajdzie. Bardzo mozliwe ze rozrzad tez rozciagniety (1,5-2 tys na gotowo). Wiem ze ludzie ktorzy decydowali sie na zrobienie tego wszystkiego placili 7-10 tys. Moim zdaniem nie warto- zmien olej i mniej w perspektywie 1-2 lat sprzedaz tego auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Nazwę to tak, 7-10 tyś to nie wydam nigdy bo jest to bezsensu

Auto na sprzedaż jest cały czas :cwaniak:

no teraz będe wlewał mineralny, ale co do kopcenia to nie tyle co kopci bo na czarno nie kopci wogóle, tylko olej czuć za mną bo wali z turbiny w dolot, kolektor to mam wrażenie że pływa w kąpieli olejowej :przestraszony:

najbardziej dymi jak odpalam po całonocnym postoju, ale na siwo i to jak dodam gazu, jak się rozgrzeje to już nie tylko jak jedziesz to przy wyższych obrotach lekko na niebiesko, no wali przepalonym olejem :mur:

pozdro

_________________
Nigdy nie zostaniesz sam HKS !!!
Znajdź lukę w systemie a będzie ci dane ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
pomyśle nad regulacją pompy, ale najpierw może na kompa ?

_________________
Nigdy nie zostaniesz sam HKS !!!
Znajdź lukę w systemie a będzie ci dane ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 26 maja 2010, 21:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Regulacja pompy = podlaczeniem do kompa (w dobrym warsztacie), od razu powiedza Ci jakie bledy sa, skasuja itp. Jesli tylko turbina jest problemem to zwyczajnie ja wymien. Uzywke dostaniesz w dobrej cenie. Na allegro zaczynaja sie od 300zl. Regeneracja 700-2000zl ale ja bym szukal na bmw-diesel.pl w dziale sprzedam. Moze ktos sprzedaje rozbitka na czesci, fajnie jakby jezdzil na polsyntetyku bo to jednak wazne dla turbo. Pamietaj ze musi byc turbo z e34, te z e36 lub e39 roznily sie mocowaniami i maja inne nr seryjne. Wszystko sprawdzisz na realoem. Jak dobrze poszukasz to za 500 zl kupisz sobie dobre turbo. Jesli tylko ono jest problemem to zostan przy polsynteyku i rozgladaj sie za turbinka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 27 maja 2010, 07:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dzieki za radę

Zaczynam się ogólnie zastanawiać czy brak mocy z dolnych obrotów nie dotyczy wszystkich tds-ów bo nie miałem okazji się przejechać innym 2.5, tylko raz 1.7 TDS i też był zmulony z dołu prawie jak mój 2.5, a po przekroczeniu 2000 obr/min to mój lepszy jest na bank, tyle że tamten ma przejechane 280000 a mój 425000

Czy jest jakiś sposób sprawdzenia turbiny pod względem zużycia łożysk i uszczelniaczy ??

_________________
Nigdy nie zostaniesz sam HKS !!!
Znajdź lukę w systemie a będzie ci dane ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 1 grudnia 2011, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: 325tds
Widzę że stary temacik ale powiem wam że w dolnych obrotach jak szatan mój tds325 leciał dopóki nie wstawiłem jej do warsztatu bo ciekła mi pompa wtryskowa i muszę powiedzieć wam że po wyjęciu pompy wtryskowej i uszczelnieniu jej chłopaki wsadzili pompę rzekomo wyregulowali ją i oddali mi moją bunię jak wsiadłem do niej to pedał w podłogę stopniowo i nic muł ,dopiero po 2000 obrotów rozkręca się nie wiem co oni zrobili ale jak wjeżdżałem do warsztatu to im pokazałem jak ma kręcić teraz ,jestem załamany bo 500zł uszczelnienie pompy i to wysłali ją do innego warsztatu , następne 250zł montaż z ustawieniem no i tak ustawili że płakać się chce :mur: znacie jakiś warsztat w Radomiu kto ustawi tds-a 325 do obrotów z przed naprawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 1 grudnia 2011, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: 325tds
Wstawię ją na poprawkę ustawień pompy jeszcze raz i napiszę wam jak się warsztat poprawił. :zalamany: Bo dalem się przewieźć mechanikowi z tego warsztatu spuścił głowę i powiedział no racja nie ma czym jechać poprawimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525 TDS - słabe z niskich obrotów
PostNapisane: 1 grudnia 2011, 23:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jesli nie dysponuja kompem, to dobrze nie ustawia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL