BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] niesprawny?sprawny? fotel kierowcy-elektryka
PostNapisane: 31 lipca 2007, 05:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Biaystok
Witam!!
Niedawno kupilem skorzane fotele do mego e32, i wszystko bylo by dobrze gbyby nie to, że fotel kierowcy dziala ale nie do konca! Po podlączeniu fotela podczas jego regulacji oparcia jedna strona(lewa) sie rusza a prawa stoi w miejscu tak samo podczas regulacji tylnej części siedziska(góra dól) tez tylko lewa strona fotela sie rusza a prawa ani drgnie! Fotele pochodzą od e32 wersji Lang. Elektryk, który mi podlączal siedzenie mowil, ze fotel musi byc powyginany (osobiście oglądalem ten fotel i nie widzialem niczego co by na to wskazywalo) i dlatego nie chodzi bo nie ma takich foteli w bmw, ze reguluje się na przemian jedna strona z drugą w jedym fotelu, calość ma równocześnie razem się ruszać!! Osoba od której zakpuilem fotele twierdzi, że elektryk się nie zna i pewnie nie podlączyl jednego z dwoch silniczków, ktore to wlasnie odpowiadaja ze obustronna regulacje fotela, twierdzi, że na 100% podczas regulacji oparcia lub podnoszenia siedzenia przesuwa się raz jedna strona fotela raz druga!! Spoktal się może ktoś z czymś takim...? Juz sam nie wiem co moge zrobić!! jechać raz jeszcze do innego elektryka i niech sprawdzi czy drugi silniczek jest prawidlowo podlączony czy osoba od której kupilem siedzenia po prostu mnie oszukuje i sprzedal wadliwy fotel!! Najgorsze w tym, że nie moge teraz wyregulować fotela tak jak bym chcial i cieżko się jeździ na takim "krzywym". Jeśli ktoś coś wie na ten temat to proszę o porady!!


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2007, 09:40 przez mareczkownik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 14:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
No to niezły zgryz, jeśli fotele są dobrze podłączone i sprawne wszystko działa tak jak opisałeś całe oparcie naraz i całe siedzisko naraz, a nie na raty lewa potem prawa strona. Często zużywają się linki. W fotelu są dwa silniczki powodujące ruch oparcia, z których wychodzą 4 linki, jeśli fotel jest z pamięcią, nie wiem jak jest bez pamięci możliwe, że tylko jeden z dwoma linkami. Silniczki siedziska też są dwa. W czym był problem z podłączeniem fotela nie było w aucie oryginalnej instalacji pod elektryczne fotele??

Pozycja nr2 silniczki oparcia.
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 23:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Biaystok
Dziękuje za poradę i szkic mechanizmów fotela. Być może tak jak opisujesz- fotel ma chodzić całościowo razem a nie raz jedna raz druga strona i być może tak jak piszesz linki się wypracowały bo silniczki dwa pracują! Nie działały również zagłówki i w jednym z tematów ktoś o tym pisał jak uciąć kołnierz linki by zagłówki znów ruszyły (no i pomogło to dla moich zagłówków) być może i tak trzeba będzie zrobić i z linkami w fotelu? Widzę, że masz większe pojęcie o tym wszystkim! Więc jak myślisz warto uciąć kołnierze od linki? Może to coś na to zaradzić?
P.S. Fotele są z pamięcią :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 23:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
regulacji oparcia jedna strona(lewa) sie rusza a prawa stoi w miejscu

Silniczek na przodzie fotela.
Pracować pracuje, ale własnie jedna z linek potrafi czasem przeskakiwać i nie trybić.
UciEcie pancerza pomaga, ale wiem ile z tym potrafi być roboty. Ja zawsze pod korpus pancerza, tam gdzie wspornik dociska go do silniczka wciskam podkładkę lub cokolwiek przecięte tak, by dało się założyć na linkę, pomiędzy miejsce ścisku wspornika silniczka a kołnierz na końcówce pancerza.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 04:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem nic o ucinaniu pancerza, u kumpla wymieniliśmy bez uszkadzania fotela ale zanim do tego doszliśmy to fotel wyglądał jak puzzle. Nie pamiętam już jak to było konkretnie ale da sie to (linki) wymienić bez rozcinania pancerza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL