BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 07:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Kupno BMW 1.8is czy 2.0?
PostNapisane: 12 listopada 2008, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: bialystok
Witam,mam maly dylemat,posiadam BMW E36 z silnikiem 1.8 115km ,mam silnik zagazowany. Chcialbym zmienic na troche mlodszy rocznik i z mocniejszym silnikiem. Obecny moj samochod jest w standardzie,bez alufelg,bez halogenow, zderzaki i progi nie w kolorze,taka gola wersja. Jaka jest roznica w spalaniu pomiedzy 1.8is a 2.0? jaka bedzie roznica mniej wiecej w oplatach zwiazanych z ubezpieczeniem? Ktory silnik jest mniej awaryjne. Czekam na opinie. dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ck
Moje BMW: e36 sedan
Ja mam is-a i nie moge złego słowa o nim powedziec.Polecam is-a o oznaczeniu m44 tego mowszego dopiero wychodził od 96r. moj brat miał i naprawde troche lepsza ma charakterustyke od m42.
Jesli chodzi o spalanie to na trasie ponizej 8l a miasto 10.


IS ma jedna wade nie ma takiego dzwieku jak 6 grow.

_________________
Karol

viewtopic.php?f=6&t=48815

było 2 x e30 318is


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 18:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ck_karo napisał(a):
IS ma jedna wade nie ma takiego dzwieku jak 6 grow.
_________________
fakt mialem is'a ale zrezygnowalem na rzecz m52b20.

2,0 ma tylko 10 km wiecej ale wyglada po maska bardzoladnie i bardzo ladnie pracuje.


bedziesz miał 6 garow a nie 4 kaszlaki :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 19:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja rowniez mialem taki dylemat - IS czy 2.0

poczytalem forum i wybralem jednak 2.5, ciesze sie ze nie kupilem slabszego :hyhy:

Jesli jestes w miare zadowolony z tego 1.8 to wybor ISa bedzie trafiony, w razie czego czekaja ciebie mniejsze koszty niz przy 2.0. Roznice w spalaniu i mocy - zapomnij, nie wyczujesz tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 19:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
Też jestem zdania, że jak juz to tylko i wyłącznie R6, no chyba, że V8, ale nie 4 cylindry...
Jest o wiele dynamiczniejszy i mniej zawodny.

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 21:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
pomiedzy ISem a 2.0 jest niewielka roznica. is ciagnie lepiej od niskich obrotow a 2.0 musisz wkrecic na obroty najpierw. wczesniej mialem 2.0 i jak wsiadlem do kolegi isa to czuc bylo ze jest sklabszy. no ale mniej palil oczywiscie.
ale jak dla mnie 2.0 bylo za malo i musialem kupic 2.5. a tu juz roznice bylo czuc kolosalna ale nie w .... spalaniu.
ja polecam wiekszy silnik ale to juz twoj wybor

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 09:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
kron_3er napisał(a):
Też jestem zdania, że jak juz to tylko i wyłącznie R6, no chyba, że V8, ale nie 4 cylindry...


Kolego co Ty sobie glowe V8 zawracasz, od razu V12 :wstyd: :wstyd: :wstyd:

do kolegi pablo85pg
Wszystko zalezy od Ciebie a dokladnie od tego ile masz kasy, jesli masz jej więcej szukaj w dobrym stanie 323 325 lub 328 jesli chcesz isa to dobry wybor tylko szukaj z nowszym silniekim jak juz to bylo wczesniej napisane M44 po 96 roku

Cięzko jest ci cos doradzic bo nie napisales dokladnie kwoty jaką chcesz przeznaczyc na auto (bo np za 12 tys w dobrym stanie 328 nie wychaczysz tylko padake)
co do spalania isa a 320 wiadomo ze 320 spali wiecej - wartosci zostaly juz podane

Ogolnie polecam isa do tego w m-pakiecie i ladną felgą

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Lokalizacja: ToruĂą
Ja na Twoim miejscu wybrał bym jednak 2.0 niż Is-ke, może poczytaj więcej na forum i tak jak kolega qrax, kupisz coś większego np. 2.8 :hyhy: Ale wybór należy do Ciebie, jak nie masz kasy na auto z więszym silnikiem to może pozbieraj trochę kaski i wtedy coś kup :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Ja osobiście z tych dwuch wybrałbym ISa. no chyba że możesz sie pokusieć na 323 lub cos mocniejszego.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 11:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Ja nie powiem nic na temat 2.0 bo nie miałem takiego silnika i nie mam porównania.
Za to o issce, którą posiadma nie powiem nic złego bo uważam, że to dobry motor. Ja mam, tak jak koledzy wcześniej napisali, ten troszkę lepszy bo o oznaczeniu M44 (czyli o poj. 1900cm3). Spalanie w trasie ok. 7l/100km, średnio od 8 do 8,5l/100km, miasto nie wim (bo nie jeżdzę). Nie miałem z nim żadnego problemu.

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: kolno
ja mam is-a 4miechy po dwoch padła głowica ale juz jest ok założyłem drógą . is napeweno mniej pali od 2 l moj po trasie do 120 pali 7,5 litra ale to jeszcze zalezy od warunkow na drodze jak z kazdym samochodem. miasto 10 a 15 jak mu wstawiam. jezdzi dosc szybko odstawilem astre 2 2.0 140 hp na 1/4 ktora wazy 15 kilo mniej mysle ze i z bmw 2.0 dałbym sobie rade. wiadomo 2.0 6 garow milutki dzwiek ale za pare litrow benzyny wiecej. pozatym wszystko ok pali ladnie rowno pracuje przebieg mam 179 tys rok 93 w cupe n i spoko bryka :) napewno tansza eksploatacja od 2.0 olej, swiece przewody, paliwo ..twoj wybor osobiscie szukałem tez 2.0 bo duzo zlego o is słyszałem i czytalem ale nie nazekam .

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 13:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 166
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Moje BMW: bylo E36 jest WRX
Kod silnika: -
ja mam ISa jestem z niego zadowolony :P . Spalanie w miescie 10,5l, w trasie okolo 7,5. Moc wystarczająca (jak dla mnie), da sie bezpiecznie wyprzedzic, odejście tez nie najgorsze.
niestety nie mam porównania z 2.0L.

_________________
Zobacz moje byłe E36 coupe :) viewtopic.php?f=6&t=52493

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 13:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
witam..mialem isa...podobno to byla seria ale nie powiem dokladnie bo byl z niemiec ciagniety...ale kazda 2 litrowke objeżdżałem...spalanie o wiele mniejsze niz w 2l osiagi praktycznie te same tylko dzwiek jest troche inny...milo go wspominam...pozniej zmienilem na 2.5 na tych samych przelozeniach :) wiec jezeli chcesz w miare szybko i tanio smigac polecam isa a jak chcesz szybko smigac i nie drogo to polecam 2.5 :)

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 14:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Mam is'a od 3 lat. Nie żałuje że wybrałem 318is a nie 320.
Dzwięk jest inny niż R6 ale też ciekawy, bardziej ostry niż R6.
Oleju przy wymianie potrzebuje mniej, świec mniej, odpada ewentualny problem z vanosem ;)
Pali mi na trasie 6,5-8 (8 przy 180km/h), w mieście 9-11. Średnio tak jak mam w podpisie. Spalanie licze od samego początku użytkowania, zresztą możesz kliknąć na ikonę ze spalaniem i poczytać szczegóły jeśli cie interesuje.
Osiągi są jak dla mnie wystarczające. Jeśli miałbym żałować to tylko tego że nie jest to 323 lub 328 napewno nie 320. Ale jak kupowałem to nie miałem kasy na 328.
Co mnie denerwuje to że jest dość głośno przy 160km/h szczególnie w długich trasach to jest upierdliwe, no i to że powyżej 160 spalanie idzie mocno do góry, hałas też i nie da się praktycznie dłużej jechać więcej niż 180km/h.
Ale jeśli jeździsz dużo po mieście będziesz bardzo zadowolony z is'a szeczólnie w porównaniu do 318i.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 15:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 321
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36 320 coupe
Kod silnika: M50B20
Witam
Osobiscie proponuje Ci 2,0 litry. A jesli chodzi o spalanie to mozna zejsc do 7 litró na 100 km na trasie .A i jeszcze ten dzwiek przy przyspieszaniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 15:22 
qrax, moim zdaniem najlepiej to wyjaśnił :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: sieradz
ja mam iesa od 5 miesiecy wymienilem w nim sprzeglo bo wysiadlo,rozrzad bo sie rozsypal,niedawno naprawialem rozrusznik,ale ogolnie to fajnie sie nim jezdzi wymienie jeszcze kilka rzeczy(zawieszenie,swiece,przewody zap.) i go nie sprzedam bo bedzie zal wywalonej w niego kasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
jezeli umiesz opanowac swoj zapal na moc to wez IS-a. Tez mialem taki dylemat jak Ty. Zakupilem 2,0 L. Po czasie jednak mocy mi zbraklo i wstawilem sobie 2,5 :D

Co do spalania IS- troche mniej niz 2,0.
A idac dalej roznica w spalaniu 2,0 a 2,5 tez niewielka.

pzdr

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kupisz ISa to będziesz zaraz żałował że jednak mogłeś mieć 6 cylindrów. 320i nie ma co się obawiać, bezproblemowy silnik, tani w eksploatacji. Spalanie mi średnio wychodziło 8-9l/100km (trasa i troche stolicy).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 20:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G21 Touring
nie jezdzilem ISem a mam 2.0 dzwiek 6 garow to jest to... a co do spalania mi w jeżdzac po Łodzi pali kolo 13l wiec nie malo a wcale nie depcze zbyt mocno :wstyd: wiec trzeba sie zastanowic czy bedziesz potem mial kase na paliwko :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL