BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 03:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Rozrząd? Czy jaki grzyb?
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 08:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam Panowie!

Ot, moja Śnieżynka zrobiła mi niespodziankę.
Dojeżdżam do świateł, 2 bieg, niecałe 2 krpm, noga na lekkim gazie.
W pewnym momencie strata mocy, wysprzęgliłem, silnik zgasł. Towarzyszył temu dziwny odgłos "szurania metalu o asfalt", ale nic nie odpadło, nic się nie urwało.

Zepchnąłem autko na bok, próba odpalenia: silnik kręci, iskra jest, paliwo jest, a on kręci jakby w ogóle nie miał kompresji. Dokładnie tak kręci nim rozrusznik jakby silnik miał wykręcone świece.

I teraz pytanie: co to zdechło?

Moja teoria daje mi na myś rozrząd. Możliwe, że przeskoczył pasek i w związku z przestawioną fazą rozrządu nie ma kompresji, bo przy sprężaniu otwarte ma któreś zawory?

W związku z powyższym, czy silnik M20B20 w 320i z 1987 roku ma kolizyjny rozrząd? CO prawda auto się lekko toczyło, obroty silnika niewielkie w momencie awarii, ale obawiam się, że tłoki spotkały się z zaworami... Czy to możliwe w tym silniku?

Aha, i powiedzcie mi Panowie ile kosztuje pasek rozrządu i napinacz do M20B20?

Dzięki za wypowiedzi.

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Ostatnio edytowano 18 kwietnia 2006, 09:33 przez eater, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 08:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
na pytanie o rozrzad Tobie nie odpowiem bo nie wiem czy jest kolizyjny czy nie.
A po czesci zerknij tu:
http://www.ekatalog.intercars.com.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
O, dzięki, ceny jak widzę nie są przerażające.

A tak poza tym to nikt nie wie czy M20B20 ma kolizyjny rozrząd?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 38
Lokalizacja: Lubuskie - Cybinka
Ma kolizyjny rozrząd i jak urwał się pasek to napewno jest "pozamiatane" :? :( .

_________________
E30 320iA 85r
E21 320 M20B20/4A1 79r
E21 320 M10B20 77r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Cudownie...

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 17:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
ja po awarii napinacza rozrzadu (w silniku m42) wymienilem caly silnik bo nie bylo sensu bawic sie w naprawe

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 18:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
nie ma co siac paniki.jak silnik kreci lekko to nie jest tak zle.moze byc ok.musisz sprawdzic co z rozrzadem i tyle...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2006, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: KrakĂłw
strzelba napisał(a):
ja po awarii napinacza rozrzadu (w silniku m42) wymienilem caly silnik bo nie bylo sensu bawic sie w naprawe


nie wiem za bardzo dlaczego nie opłacało cio sie robić starego silnika??

w/g mojego kalkulatora lepiej zmienić glowice i po krzyku!!

cena głowicy 500- 600 kpl z e36 uszczelka pod glowica 80-100zl! a nowy silnik 1500-2000zl plus trzeba to zamontowac

wiec ceny mowia same za siebie!

_________________
BMW 318iS M42 V-Tech Szpera 4.45!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2006, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Pewne jest, że pasek się nie zerwał... wałek rozrządu obraca się razem z silnikiem. Mam rozumieć to tak, że przeskoczył i przestawione fazy powodują brak kompresji?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2006, 11:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
ZIUT napisał(a):
strzelba napisał(a):
ja po awarii napinacza rozrzadu (w silniku m42) wymienilem caly silnik bo nie bylo sensu bawic sie w naprawe


nie wiem za bardzo dklaczego nie oplacalo cio sie robic starego silnika??

w/g mojego kalkulatora lepiej zmienic glowice i po krzyku!!

cena glowicy 500- 600 kpl z e36 uszczelka pod glowica 80-100zl! a nowy silnik 1500-2000zl plus trzeba to zamontowac

wiec ceny mowia same za siebie!


ta tylko do tego trzeba jeszcze dodac ceny robienia glowicy (planowanie i docieranie zaworow bo kiepsko byłoby jak by trzeba było to rozbierac po krótkim czasie) + rozrzad + napinacz (bo stary sobie gdzies polecial)

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2006, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
No i tak...

Pasek przeskoczył, wszystkie zawory uderzone, slady uderzen na tlokach...

Demolka...

Kupilem nowa głowice, jutro zakladamy... to chyba dobra decyzja?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2006, 23:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
hmm a korbowody masz proste?sprawdzal to ktos?no i moga tloki poleciec teraz jeszcze...dziura sie zrobic moze w nich...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2006, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Wydają się być proste, po zmierzeniu skoku tłoków wyszły wymiary nominalne. Gdyby korbowód był krzywy to skoki tłoków byłyby inne.

Wydaje mi się, że remont starej głowicy jest niepłacalny. Gniazda rozwalone, wszystkie prawie..normalnie demolka.

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2006, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
Przy pogiętych korbowodach zmieni się położenie górnego i dolnego martwego punktu, a różnica między nimi , czyli skok tłoka będzie taki sam!

Sprawdziłbym to dokładnie, a do tego powierchnie denka tłoków, czy są bez pęknięć

Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2006, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Przejęzyczenie.

Chodziło mi o to, że sprawdziliśmy położenie zwrotnych punktów tłoka.
Są ok, ale dzięki za troskę. 8)

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2006, 08:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Wymieniłem głowicę, sprawdzona, szczelna, planowana.

A teraz silnik nie pracuje na wszystkie gary.

Iskra na wszyskich świecach, rozrząd pracuje ok, nie wiem co jej jest.

Silnikiem trzęsie, pracuje nierówno, ewidentnie jeden cylinder nie pracuje.

Wydaje mi się, że to może być któryśz wtryskiwaczy, możliwe, że uległ uszkodzeniu przy zerwaniu paska?

Gdzie ewentualnie jeszcze szukać przyczyny?

PS. Jaki jest koszt zakupu wtryskiwacza do M20B20?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2006, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
napisz ile kosztowała Cię cała operacja i jak dawno był wymieniany pasek rozrządu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2006, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: GdaĂąsk
Całość do tej pory to kilkadziesiat złotych ponad 2000.

Tzn. remont głowicy, nowe zawory, docieranie, planowanie, itp itd...

Pasek podobno byl wymieniony 5 tys km temu, ale widac kolega od ktorego kupilem samochod w jajo mnie zrobil.

No dobrze, a macie Panowie pomysly dlaczego tak dziwnie mi sie autko zachowuje teraz?

_________________
...ja mojÂą delikatnie proszĂŞ pedaÂłem gazu, inaczej wyprzedza mnie bagaÂżnik.


BMW E30 320i - 1987


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL