BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] nowy posiadacz e34 kombi 525 tds- ma kilka pytan.prosz
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: wejherowo
1. slabo dmucha nagrzewanie wnetrza klima troche jakby mocniej. czy powodem moze byc stary nie wymieniany filtr kabinowy.
2. nie moge otwierac szyby w tylnej klapie (kombi) uszkodzona klamka czy raczej pekniety przewod ??? jak zdjac plastyki maskujace z tylnej klapy odkecilem wszystkie srubki i kolki ale plastik ani drgnal.
3. oswietlenie tablicy na tylnej klapie tez nie dziala zarowki sprawdzilem sa ok.
4. nie pali sie oswietlenie wnetrza zarowki sprawdzalem i sa ok a jednak ani jedna sie nie swieci. czy to jakis przekaznikczy co?? i gdzie go szukac??
5 smieszne ale nie wiem gdzie jest aku... niby powinien byc pod tylna kanapa ale nie moge jej ruszyc nijak sie nie da odchylic. moze jest przykrecona jakiamis ukrytymi srubami ..???
6. mam silnik 525 tds 93 rok jak odkrecilem korek wlewu oleju napokrywie zaworow podczas pracy silnika to olej chlapal jak szalony. odrazu pod korkiem jest lancuch rozrzadu to zniego chyba tak chlapalo. to normlane??
7 mam immobilizer i centralny zamek wszystko oryginalne. centralny dziala tylko za pomoca kluczyka w zamku z pilota nie chce. pilot troche sfatygowany ale dioda czerowna miga jak sie wciska guziki tej na podczerwien nie mam jak sprawdzic czy dziala.

ogolnie czuje sie jak jakos słabo. w mojej e28 wiedzialem gdzie jest wszystko i ze wszystkim sobie radzilem sam a tu...

pomozcie cosik...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 21:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
1.tak
2/3. prawdopodobnie masz przetarta wiazke kabli idaca do klapy
5. zeby podniesc kanape musisz sciagnac maskownice zatrzaskow do pasow (takie male koleczka) i wcisnac tam jakis malutki srubokret ktory zwolni blokade


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 22:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ad.1
Zacznij od mikrofiltra. W dziale "zrób to sam" znajdziesz instruktaż jak zabrać się do tego http://www.bmw-sport.pl/viewforum.php?f=25

Ad.2, 3.
Całkiem możliwe, że jest to kwestia połamanych przewodów w instalacji na zawiasie klapy......poczytaj tu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#131952

Ad.4
Sprawdziłbym, czy we wszystkich drzwiach czujniki otwartych drzwi, rozłączają po ich zamknięciu. Czasem się zdarza, że jeden czujnik nie rozwiera i w chwili tej pracuje czasówka, która rozłącza oświetlenie po 30 sek. jeżeli drzwi pozostają otwarte. Rozłączenie czujników (czyli zamknięcie wszystkich drzwi) przywraca normalną pracę oświetlenia - każdorazowo.
Dodatkowy objaw tego jest taki, że po dłuższym czasie rozładowywuje się akumulator, gdyż owa czasówka pozostawia jeden z przekaźników cały czas załączonego......pobór większy o 60 mA.

Ad.5
Pod tylnim siedzeniem z prawej strony.
W opcji z normalnymi siedzeniami wystarczy szarpnąć przód siedzenia do góry (poderwać) i po problemie.
W przypadku składanych oparć, musisz w winklu siedzenia z oparciem chwycić za szlufkę i siedzenie otwiera się jak "kufer"....do przodu oczywiście.

Ad.6
To normalne......musi chlapać......i to dobrze, że chlapie :rotfl:

Ad.7
Programowanie kluczyka
Nie mam przy sobie obecnie instrukcji, a było kilka rozwiązań. Poszukaj w dziale "zrób to sam"

Cytuj:
ogolnie czuje sie jak jakos słabo. w mojej e28 wiedzialem gdzie jest wszystko i ze wszystkim sobie radzilem sam a tu...


Przywykniesz.....pomyśl o tych co muszą rozkminiać E90 itp :D :przestraszony: :szok: :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: wejherowo
robertbmw napisał(a):
Ad.1
Zacznij od mikrofiltra. W dziale "zrób to sam" znajdziesz instruktaż jak zabrać się do tego http://www.bmw-sport.pl/viewforum.php?f=25

Filtr udalo sie wymontowac. na jakis specjalnie zabrudzony nie wyglda choc pewnie jakies mikro pory sa pozatykane i dlatego slabo przepuszcza. chc sadzilem ze bedzie jak z odkurzacza. moze ten typ tak ma..
robertbmw napisał(a):
Ad.2, 3.
Całkiem możliwe, że jest to kwestia połamanych przewodów w instalacji na zawiasie klapy......poczytaj tu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#131952

tak juz znalazlem ten watek ale nie wiem jak sie dostac pod platiki tylnej klapy. na zgieciu przewodow przy zawiasie nie wyglada zeby cos bylo ulamane ale to moze tylko pozory jak sie dowiem jak sie dostac pod spod to wtedy dopiero sprawdze. poki co ni ewiem od czego zaczac rozbrajanie tego ustrojstwa.
robertbmw napisał(a):
Ad.5
Pod tylnim siedzeniem z prawej strony.
W opcji z normalnymi siedzeniami wystarczy szarpnąć przód siedzenia do góry (poderwać) i po problemie.
W przypadku składanych oparć, musisz w winklu siedzenia z oparciem chwycić za szlufkę i siedzenie otwiera się jak "kufer"....do przodu oczywiście.

Udalo mi sie podniesc kanape. mysllem ze sie otwiera w druga strone i dlatego to szukanie mi tyle zajęło.
znalazlem aku czujnik airbaga i jakas skrzynke z bezpiecznikami i przekaznikami. zaczlem szukac jakich przepalonych bezpiecznikow zeby spradzic powod nie dzialania oswietlenia ale wszystkie okazaly sie ok. szkoda..:)

robertbmw napisał(a):
Ad.6
To normalne......musi chlapać......i to dobrze, że chlapie :rotfl:

to mnie uspokoilo:)
robertbmw napisał(a):
Ad.7
Programowanie kluczyka
Nie mam przy sobie obecnie instrukcji, a było kilka rozwiązań. Poszukaj w dziale "zrób to sam"

z tym to chyba zaczekam az mi sktos pomoze kto moze juz to robil bo jeszcze cos skopie i wogole zamkne auto:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 15:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
tak juz znalazlem ten watek ale nie wiem jak sie dostac pod platiki tylnej klapy. na zgieciu przewodow przy zawiasie nie wyglada zeby cos bylo ulamane ale to moze tylko pozory

To napewno są pozory ;)
Co do plastików.
Nie ma potrzeby ściągać całe obicie klapy. Wystarczy otworzyć okno szklane i po bokach są plastikowe osłony ramowe. Dwie połówki na górnej lini są na wcisk, a po bokach są przykręcane śrubkami od czoła pod gumowymi odbojnikami. Pozostaje jeszcze tylko odkręcić kołeczek po bokach klapy (mniej więcej tam gdzie przykręcany jest siłownik przy klapie) i boczne plastiki schodzą.
Pod tymi plastikami ukryta jest wiązka instalacji ( z lewej jak i z prawej strony) która w klapę przewlekana jest dopiero na samym końcu klapy.
Zamów w serwisie nowe korytka w których chowana jest instalacja, a które przykręcane są do zawiasów......jest to niewielki koszt, a zalecane. Korytko to jest plastikowym dekielkiem zakrywającym i metalowym prowadzeniem przykręcanym do zawiasa.
Najwięcej roboty będzie z robieniem baypasów. Musisz uciąc instalację w miejscu przed zawiasem ( najlepiej jak będzie to odcinek instalacji chowany jeszcze w karoserii) i za zawiasem ( gdzieś na lini bocznej klapy), ale tak aby fragment oryginalnej instalacji na bokach klapy zastąpił Ci długością wycinany fragment przy zawiasie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: wejherowo
problem wlasnie w tym ze nie moge otworzyc samej szyby jest jakis sposob na to ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 13:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Pozostaje albo rwać tapicerkę na klapie i spróbować ręcznie, lub przy pomocy napięcia ruszyć siłownik od otwierania panelu szyby, albo zabrać się za kabelki na zawiasie klapy, aby na szybko i prowizorycznie połączyć ze sobą ułamane przewody i otworzyć normalnie. W tym drugim przypadku dobrze by było zabrać sięod razu za baypassy ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: wejherowo
a jesli to nie kabelki sa ulamane tylko klamka -micro styki sa uszkodzone...??? po ktorej stronie jak stoje przodem do tylu auta ida przewody do otwierania tej szyby?? i jaki to jest mechanizm- jakis bolec przyklejony do szyby czy blaszka i elektromagnes czy co bo nie wiem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 13:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
oswietlenie tablicy na tylnej klapie tez nie dziala zarowki sprawdzilem sa ok

Powyżej jest drugi powód, dla którego należy sprawdzić przewody w instalacji na zawiasie klapy.
Nie pamiętam już po której stronie biegną przewody od siłownika otwierania panelu szyby. Faktycznie może to być tylko przełącznik. Więc możesz na początek delikatnie rozwinąć instalkę by sprawdzić, czy przewody są uszkodzone.

Cytuj:
jakis bolec przyklejony do szyby

Tak, jest to taki sobie bolec, który zaskakuje w mechaniźmie zamka znajdującym się już w klapie i otwieranym poprzez pracę siłownika elektrycznego.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: wejherowo
nie wiem jak to mozliwe ale przewody nie sa zlamane przy zawiasie zarowki sa ok w podswietleniu tablicy i klamka szyby tez jest ok. udalo mi sie otworzyc szybe spinajać na krótko kabel od wlasnie sterowania szyba. to samo zrobilem z kablami od podswietlenia tablicy spialem na krotko ze swiatlami postojowymi i zaczely dzialac co najsmieszniejsze przerwa w przewodzie jest ale gdzies w aucie a nie przy klapie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL