BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 07:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] v8 - jakim kompem to wystroić?
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 12:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e30V8
Kod silnika: M62b44
jestem w trakcie skladania e30 v8 kompresor (eaton m112)...i na koniec zostaje problem z kompem i sterowaniem
Moze ktos podpowiedziec jaki sterownik bedzie odpowiedni pod ten zestaw i kto moze to z glowa wystroic???..w okolicach(swietokrzyskie,malopolskie,podkarpaci
dzieki za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Moje BMW: e46 330d
zależy od silnika, kolega składał 4.4(z e38) w e30 touring zostawił seryjnego kompa i cały czas mu błąd wyrzucało, wstawił kompa od 4.0 i problemy się skończyły. Podobno stała przypadłość po takim swapie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 14:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Możesz to zrobić na dwa sposoby:

1) próbować wgrać mapy na seryjnego ecu po czym się poddasz i kupisz ecumastera, z nim też będą problemy z "podciągnięciem" seryjnych map więc kupisz stand alone a jego ktoś kumaty wystroi bez żadnych problemów

2) Kupisz od razu stand alone :P

Kto się podejmie ?
Z tego co ja rozmawiałem to TTC albo przede wszystkim ProjektXS w Krakowie się podejmą zarówno podłączenia kompa jak i wysterowania.
Dla pewności najpierw do nich zadzwoń żeby się umówić konkretnie.
Obydwie firmy znajdziesz w googlach.


Odprężałeś silnik ?
Ile dmuchasz ?
W jaką moc celujesz ?
Co ze sprzęgłem ?

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 15:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
zapytaj na turbobmw.pl może tam znajdziesz kogoś z tych okolic kto mógł by Ci to podłączyc i wystroic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Moje BMW: e46 330d
albo na driftforum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 18:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e30V8
Kod silnika: M62b44
jackolus napisał(a):
Możesz to zrobić na dwa sposoby:

1) próbować wgrać mapy na seryjnego ecu po czym się poddasz i kupisz ecumastera, z nim też będą problemy z "podciągnięciem" seryjnych map więc kupisz stand alone a jego ktoś kumaty wystroi bez żadnych problemów

2) Kupisz od razu stand alone :P

Kto się podejmie ?
Z tego co ja rozmawiałem to TTC albo przede wszystkim ProjektXS w Krakowie się podejmą zarówno podłączenia kompa jak i wysterowania.
Dla pewności najpierw do nich zadzwoń żeby się umówić konkretnie.
Obydwie firmy znajdziesz w googlach.


Odprężałeś silnik ?
Ile dmuchasz ?
W jaką moc celujesz ?
Co ze sprzęgłem ?



z tego co wiem to mozna spokojnie dmuchac 0,5 bar bez odprezania

moc jak mnie interesuje 400-430km

sprzeglo juz przerobione na jednomas na spieku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 23:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Tak można, spotkałem się nawet 0.6bara przy M60 ale nie dasz rady 400zrobić na połówce, przynajmniej samym kompresorem.

Zamontuj sobie koniecznie czujnik EGT żeby tłoki nie spłynęły bo bez odprężania to bardzo prawdopodobne.
Kolejna sprawa - chłodnica oleju.

Fajnie że sprzęgło ogarnięte.

Po skończeniu wrzuciłbyś projekt tutaj albo na driftforum ?
Nie ukrywam że też mi suszarka chodzi po głowie a zawsze będzie to zastrzyk wiedzy.

Trzymam kciuki za mechanicznie ogarnięcie potworka :ok:

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30 v8]
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dałbyś foto z pod maski jak to jest upchnięte ? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] v8 - jakim kompem to wystroić?
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 00:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jeszcze miejsce na 2 reduktory zostanie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL