BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] bez odcinki
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: kozienice
.witam. :zdziwko: zdażylo mi się dokladnie dwa razy zakręcić obrotomierz tak że wskazówka mineła 7000obr.to bylo na gazie.moje pytanie mnie nurtujące.czy od takiego kręcenia silnika może wydarzyć się coś niedobrego,zlego,co może mnie zmartwić.pozdrawiam. :D


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2007, 19:32 przez seebba, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
a masz silnik m40 czy m42lub pochodny...jesli m 40 to podczas takiego krecenia moze Ci strzelic pasek rozrzadu...a co za tym idzie to juz nie musze chyba mowic...a jesli masz m42 to raczej nic nie powninno sie stac...chociaz ogolnie ja i pewnie nikt nie zalecal bys tak eksperymentowal z bunia...nic w kazdym razie nie porawisz w islniku krecac tak wysoko silnik ale to dziwne ze nie odcina Ci...standardowo powninno przy okolo 6500obr/min...oczywiscie jesli masz jakis czip lub cos w tym stylu to wszystko jest mozliwe.
Pozdrawiam
Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: odcina
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: kozienice
witam.mam m40.a ten drugi silnik na łańcuchu to m43.z tym kręceniem to tak naprawde przez przypadek raz podczas kręcenia bąków niezbyt wczulem się w obserwacje zegarów, a drugi raz jakieś godzinke temu przy paleniu w miejscu,silnik zaryczał.oj tak zaryczał.nie mam odcinki bo te wariacje odbywają się na gazie,ale jusz niebęde tak traktowal beatki.hehehe.żartowalem,ona lubi jak czasami żle ją traktuje.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odcina
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 50
Lokalizacja: KrakĂłw
seebba napisał(a):
witam.mam m40.a ten drugi silnik na łańcuchu to m43.z tym kręceniem to tak naprawde przez przypadek raz podczas kręcenia bąków niezbyt wczulem się w obserwacje zegarów, a drugi raz jakieś godzinke temu przy paleniu w miejscu,silnik zaryczał.oj tak zaryczał.nie mam odcinki bo te wariacje odbywają się na gazie,ale jusz niebęde tak traktowal beatki.hehehe.żartowalem,ona lubi jak czasami żle ją traktuje.pozdrawiam


Kiedyś się jej może to nie spodobać :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 23:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
seebba napisał(a):
raz podczas kręcenia bąków niezbyt


:szok: :szok: :szok:

seebba napisał(a):
a drugi raz jakieś godzinke temu przy paleniu w miejscu


:szok: :szok: :szok:

igła, niekatowana, stan idealny :13: :13: :13: :13:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 07:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
ja wyprzedzając kiedys tez zagapiałem sie mam silnik m43 i zamknołem obrotościomerz na 4 sam nie wiem jak to sie stało :rotfl:

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: odcinka
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 08:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: kozienice
co jest kolega będzie się czepiał za błędy.czy o co chodzi .niewiem.ja pytałem o porade w tej sprawie,a nie o jakieś wywody na temat.ale tu paru kolegów napisalo to co trzeba.niemniej pozdrawiam wszystkich klu.bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 10:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
seebba,
Nie miej proszę urazy do kolegów :D Czasem miewają ogromne poczucie humoru :P

Co do odcinki. Fabryczny zakres odcięcia obrotów (wtrysku) jest znacznie wcześniej. Co niektórzy wydłużają go do 6200 lub 6300, aby wydłużyć prędkość maksymalną ( głównie niemcy się w tym lubują). Jednak ograniczenie jest ograniczeniem, które ma zabezpieczyć silnik przed przekręceniem go. W rzadkich i krótkich przypadkach nie jest to niebezpieczne, ale w częstych może się okazać tragiczne. Części układu silnika nie są wytrzymałe na takie obroty.....to nie silnik w motocyklu, i nie ta konstrukcja, choć niektóre silniki są przystosowane do wykręcania nawet i 7000 przy obrotomierzu ze skalą do 8000. Są to jednak silniki głównie na łańcuchu rozrządu.
W miarę możliwości staraj się jednak kontrolować wysokie obroty.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
seebba!!! pierwsza zasadnicza sprawa to że na gazie ze śróbą nigdy nie bedziesz miał odcinki więc jest to normalne że zamknołeś szafe na gazie jestem w 100% pewien ze jak cpykniesz na benzin to odcika sie znajdzie :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 18:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
jak korbowody zechcą wyjść przez blok silnika to już prawie jak odcinka :super:
ale to tak jak esiue30 pisze też jestem tego zdania że jak popiłujesz na benzynce to będzie odcinał :)

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2007, 00:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
nie piłować, nie katować, bo znajdę, i zabiję

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL