BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 01:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
Witam. Mam bmw e36 1993r coupe. Miało silnik 2.0 na vanosie ale z silnika wydobywał się nietypowy i niemiły stuk jak by z ostatniego tłoka wiec padła decyzja na swapa. Wyczytałem ze da rade wsadzić bez większych problemów 2.5 i ze trzba kupic tylko kompa a dla pełnego 2.5 kolektor ssący i przpływke. Wiec kupiłem gołe 2.5 z kompem. Mechanik wsadził mi to 2.5 ale problem był taki że końcówka od tego kompa jest inna :/ wiec zamontował silnik 2.5 na kompletnym osprzęcie od 2.0 łacznie z kompem i kolem pasowym. I teraz jest problem taki że na wyższych obrotach tzn 2tys+ pracuje ok ale nie trzyma niskich i ponieżej 2 tyś słychać jak strzela skwary w kolektor ssący :mur:
Całość wygląda tak chodź nie wiem czy to coś pomoże
Obrazek

Ze tak mam dość nie wielką wiedze na temat tych motorów wiec co teraz radzicie? Jakiś rest kompa? Czy to może pracować w ogóle na kompie od 2.0? Czy muszę wymieniać całą wiązkę? :rozpacz: Ehh sam już nie wiem co. Z góry wielkie dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 01:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jeśli robisz swap to musi być kompletny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 01:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
No to wiem ale czytałem nie jeden temat na forum i w wielu pisali ze osprzęt bedzie pasował. I że jest taki sam po za kompem, kolektorem i przepływką. wtryski chyba tez są takie same w 2.0 i 2.5 wiec jesli kolektor podszedł to może mniejsze ma te komorki. No i przepływka. Wiec co teraz radzisz by to normalnie chodziło? By chodziło tzn nie na tą chwile nie musi miec tych pełnych kucy. Chce wyjechać autem bo zblokowało mnie na jakiś czas a bez 4 kół ciężko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
barracuda napisał(a):
No to wiem ale czytałem nie jeden temat na forum i w wielu pisali ze osprzęt bedzie pasował. I że jest taki sam po za kompem, kolektorem i przepływką.

:oczami:
Nie skomentuje tego. wtryski od 2,0 mają mniejszą wydajność to raz.
Silnik idzie odpalić na kompie siemensa bo m52 było już na siemensie a nie boschu

Jedno podstawowe pytanie jaki silnik był wcześniej? na vanosie czy też bez? jeśli był na vanosie to masz odpowiedź bo vanos załącza się od 2 tyś obr.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 49
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Po pierwsze zmien mechannika :zabawa: a po drugie zmien osprzet (kompa) na ten z 2.5 i musi chulac. :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 12:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jeśli to zdjęcie przedstawia Twój samochód to zmien mechanika ,doczytaj ze zrozumieniem wszystko to co przeczytałeś na temat swapów.Napisałeś że było 2,0 na vanosie przełożyliście m50b25 bez vanosa jak ma to poprawnie działac ? Kup wiązkę ,kolektor ,wtryski ,przepływomierz ,puszkę filtra powietrza i gumę przepływomierz -> przepustnica .Wtedy sterownik od 2,5 i będzie grało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 15:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1276
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: m52b28
Kod silnika: 227km 289nm
Widać że mechanik podszedł do tematu -zupełnie nie posiadając wiedzy o silnikach i osprzęcie BMW :szok:

Teraz czeka cię zabawa z wymianą najlepiej wiązki kompa itp.

Najprościej będzie jak od osoby od której kupiłeś silnik-kupisz resztę części.

_________________
Były-e36 320- e36 323-e36 323 Sz 25%-e39 523-e39 528 -e39 540 -e46 330ci - e46 323 -e46 330ci -e36 328 - e36 328 sz 25% - e36 328- e36 328-e36 328 sz25%-e39 528-e36 328 -e46 323-e46 330ci-(e46 323ci i e36 320 Kompresor )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
Dobra a pojdzie to jeśli kupie wiązke i przpływke z guma i filtrem? wiazka i przepływka jest ale kolektora z wtreyskami juz nie ma. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Bez wtrysków silnik będzie dostawał zbyt małą dawkę paliwa. będzie szarpał i przerywał na bank.


M50B25 - 0 280 150 415 - 190cc @ 3,5Bar
M50B20 - 0 280 150 414 - 154cc @ 3,0Bar

Koszt wtrysków ok 100 zł
http://allegro.pl/wtrysk-wtryskiwacz-wt ... 21345.html
Kolektor mozna trafić za jakieś 50zł nawet.
Innej opcji nie ma żeby to hulało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 18:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Przerabialem juz swapa z silnika z vanosem na bez. Ogolnie to sie dziwie ze samochod Ci odpalil. Glowna sprawa to komp, wiazka, przeplywka i sonda od silnika bez vanosa no i wtryski od 2.5 reszta osprzetu da rade. A i kolektor dolotowy tez musisz zmienic bo od 2.0 ma chyba mniejszy przeplyw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 19:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ładna rzeźba, miałeś silnik na MS40.1 a M50B25 jest na Motronicu 3.1.

barracuda napisał(a):
strzela skwary w kolektor ssący


Głowica do remontu. Albo rozrząd ktoś pięknie ustawił.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
jeśli strzela skwary w kolektor ssący to raczej jest nie szczelny układ dolotowy albo uszkodzona przepływka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 20:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
raczej czujnik wałka rozrządu jest inny choć mogę się mylić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 22 marca 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 114
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Nie da się określić na pewno czy coś jest z nim nie OK na tym osprzęcie... rzeczywiście dziwne że w ogóle odpalił, no i na pewno nie polecam jeździć bo możesz uszkodzić tego 'ulepa' ;) ;) to nie jest opel vectra że większość części pasuje do różnych silników :D

Wyobraź sobie że Twoje auto jest człowiekiem i ma teraz nóżki murzynka, rączki chińczyka, twarz araba, tułowie jeszcze inne :rotfl:

1. skompletować właściwe części
2.podłączyć na cacy
3.podłączyć kompa, usunąć błedy
4. cieszyć się z przyrostu mocy ;)

Nie wspominam już o wymianie części układu napędowego, który będzie się szybciej męczył przy tej mocy...

pozdrawiam, BłażejE36 :hyhy:

_________________
Obrazek
Moje 320 Avusblau Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 23 marca 2012, 01:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
Kupiłem kompletną wiązkę, wtryski, listwę, przpływkę, gumę między przepływką i kolektorem. I teraz ostało jedynie podłaączyć pod to kompa od 2.5 ktorego juz mialem ale nie pasował w tamto gniazdo i tak jak piszecie wykasować błędy. jutro dam znac co i jak.. :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 23 marca 2012, 03:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 114
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Ważne jest żeby osprzęt który kupujesz był do tego silnika! tj. rok, czyli m50 lub m52, vanos lub jego brak, oraz odpowiednia firma tego osprzętu czyli bosch lub siemens

_________________
Obrazek
Moje 320 Avusblau Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 23 marca 2012, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Nie wiem czy wszystkie tak mialy ale poprzednie m50 vanos mialem na siemensie a obecne m50nv mam na boschu i czujniki w zaden sposob nie beda wspolpracowac z innym kompem. Raczej na pewno obecny silnik m50nv masz na boschu i czujnik polozenia walu i walka musisz miec tez boscha.

(sory za pisownie ale pisze z telefonu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 24 marca 2012, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
Myślałem że mam już wyszystko. Kupiłem kompletną wiązkę, wtryski, przepływkę z gumąi stożkiem, silniczek krokowy, bezpieczniki tip.. Poskładałem juz prawie wszystko i okazało się ze jeszcze brakuje mi czujnika położenia wału... ehh Ten z 2.0 jest inny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 24 marca 2012, 23:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
barracuda napisał(a):
Ten z 2.0 jest inny.

ten z 2.0 na siemensie jest inny ,do m50b20/b25 na boschu bez vanosa pasuje od m20 i m40 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] problem przy swapie 2.0 na 2.5
PostNapisane: 30 marca 2012, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
Wymieniłem wszystko. I niby jest lepiej ale dalej na niskich kuleje :?
Jest silnik, wiązka, komp, wtryski, silnik krokowy, czujnik położenia wału, przepływomierz, filtr powietrza. Wszystko z tego samego 2.5 m50.. co jeszcze? sonda? Reset kompa może coś pomóc? :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL