BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 OGROMNE ZUŻYCIE OLEJU 1l NA 200KM
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
Niedawno jakiś miesiąc temu kupiłem wymarzone BMW 325. Pojeździłem z dwa tygodnie wszystko ok. Stwierdziłem że przydało by się wymienić olej i świece tak profilaktycznie. Tak też zrobiłem. Wlałem Mobil 5w40 mineralny. Samochód chodzi idealnie ma dobre osiągi ostatnio gnałem 230km/h przyspieszen do setki mierzone stoperem 7,6s!!! Silnik chodzi równo i na moje idealnie, nie ma żadnych wycieków, nawet w garażu podkładam papiery a tam zaro, nawet kropki. Jedynie po odpaleniu i dodaniu gazu na maxa czarny dym z wydechu. Znajomy mechanik straszy mnie remontem silnika, no ale czyżby były uszkodzone uszczelniacze, pierścienie, panewki a motor ma tak znakomite osiągi. Proszę o pomoc bo zbankrutuje z tym olejem.


Ostatnio edytowano 17 sierpnia 2007, 22:29 przez wirus1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 22:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 171
Moje BMW: 7er
5w40 to nie minerał :zalamany: to jest pełen syntetyk :kwasny: ...Moze to jest po części powodem...

_________________
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Zabrze
Dokladnie 5w40 to syntetyk ,dowiedz sie od poprzedniego wlasciciela jaki olej tam byl lany jezeli byl to mineralny to zlej stary olej i wlej spowrotem mineralny lub polsyntetyk <Niewolno przechodzic z gorszych na lepsze czyli z mineralnego na polsyntetyk i z pol... na syntetyk ,a przynajmniej niepowinno sie poniewaz oleje syntetyczne sa rzadkie i maja wlasciwosci pluczace co powoduje rozszczelnienie uszczelniaczy lub zapchanie magistrali olejowej poprzez wyplukanie calego "syfu" ,nagaru ktory osiada sie w kanalikach magistrali czyli brak smarowania a pozniej remoncik :( ..Poprostu dowiedz sie na samym poczatku co tam bylo lane!!
pozdro ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 22:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
e34 olsztyn napisał(a):
5w40 to nie minerał to jest pełen syntetyk ...Moze to jest po części powodem...
tyle że taki powinien być :hyhy: chyba że jakiś debil wcześniej wlał 15W40 co coś takiego :zdegustowany:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
To ja się pomyliłem. 15w40 i na 100% mineralny. A wcześniej był syntetyk castrol. Mechanik powiedział że na mineralnym będzie lepiej bo 270000km to już spory przebieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 08:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Jeśli przebieg jest realny, to jest znikomy, bo te silniki jeśli się o nie dba robia 2x razy tyle bez jakichkolwiek przygód, wiec dziwne są teorie mechanika typu "to stare auto musi palić olej i stukać zawias" :hyhy:

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 08:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
wirus1 napisał(a):
Mechanik powiedział że na mineralnym będzie lepiej bo 270000km to już spory przebieg.


to idz zastrzel mechanika i wymien olej spowrotem na syntetyk oczywiscie na jego koszt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 13:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Dokladnie zastrzel go lub udus a ja bym mu jeszcze na koncu urwal leb i nasikal do niego ! Lej natychmiast spowrotem synteze i wszystko bedzie OK ! to nie polonez czy fiat !

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 14:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Ależ agresja. Hu, hu... :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kornelio napisał(a):
to idz zastrzel mechanika i wymien olej spowrotem na syntetyk oczywiscie na jego koszt
lepiej wlej do wiadra ten olej i w nim utop tego "mechanika" ;) i na przyszłóśc omijaj ten warsztat szerokim łukiem... bardzo szerokim

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
Ten mechanik to spec, miłośnik i właściciel bmw. Sam jeździ na tym oleju i mu nie ubywa. Czy to na pewno wina oleju, byłem u innego mechanika i on stwierdził że silnik ma już dosyć, mówił że trzeba wymienić pierścienie, uszczelke pd głowicą, uszczelniacze zaworowe i panewki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
moze to sa zuzyte uszczelnienia zaworow (takie gumki) mialem kiedys cos takiego w audi tez brala olej ale nie az tyle co u ciebie proponuje tez sprawdzic cisnienie na tlokach moze jakis pierscien sie zapiekl lub pekl (powinno bys wszedzie takie same )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Jak Ci tyle bierze oleju to na pewno nie uszczelniacze zaworowe. Albo jakiś potworny wyciek, albo (stawiam na to) pierścienie. I nie ma bata żeby nie dymiło na niebiesko. Może tego nie widzisz w lusterku.. Stań za autem i powiedz komuś żeby wkręcił auto na obroty albo ostro ruszył. Założę się, że będzie dym. :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 20:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
A ja myslalem ze mineralny to sie tylko do kosiarki leje. A tu masz....

Pozatym jak najszybciej zmien na 10w40 ale cieko to widze. 1 L na 200km to duzo, mi bierze 0,5 L na 9.000 km i mam najechane 240.000 km. I od 170.000 uzywam tylko Mobil 10W40(nie z beczki).

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
No dym jest ale czarny i tylko jak się przygazuje na maxa. Czy ten olej mineralny jest taki zły? Powiedzieli mi że mi lepiej uszczelni silnik. Kompresja była mierzona na cylindrach i jest 12,5 atmosfery i powiedział mi że jest ok, więc możliwe że to pierścienie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2007, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
wirus1 napisał(a):
Czy ten olej mineralny jest taki zły? Powiedzieli mi że mi lepiej uszczelni silnik.
:mur: :mur: olej mineralny jest dobry do urusa :] ... albo fiata :hyhy:
nietety ale poważna naprawa Cie czeka :/
wirus1 napisał(a):
Ten mechanik to spec,
tylko może u kogoś innego

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 08:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
Pierwsza sprawa to jeśli piszesz prawde, że nie dymi to mam podejrzenie, że przy wymianie oleju ten spec nie nalał tyle ile być powinno, może mu brakło poprostu... Ty za jakiś czas sprawdziłeś i było mało... i stąd taka duża dolewka..

...jeśli jednak dolewałeś już kilkakrotnie i dalej ubywa to postawiłbym na jakiś wyciek czy pęknięcie... przy tak dużym zużyciu oleju powinieneś robić zasłonę z białego dymu jak stary ikarus :hyhy: więc jak faktycznie tego dymu nie widać to musi być wyciek... innej możliwości nie widze.... bo czy pęknięte pierścienie , czy wyjechane uszczelniacze zaworowe objawiają się właśnie dymieniem na biało...
sprawdź czy silnik jest suchy, czy nie ma wycieków

co do oleju mineralnego to podzielam opinie kolegów ... tylko do kosiarek ...przez pierwsze 2 godziny pracy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 00:38 
Jesli moge doradzic tak jak poprzednicy mowili daj komus zeby dal twojej wymarzonej
ostro po garach jesli z rury wydechowej wydobywa sie duzo jasnego dymu znaczy ze pali duzo oleju w komorach spalania, czyli pierscienie uszczelniacze zaworowe itd do wymiany, ale przed takim testem najlepiej zmienic olej chociaz na pol syntetyk(ale raczej nie zmieni diametralnia zuzycia oleju, ale na pewno moze pomoc ograniczyc zuzycie)ale cokolwiek bylo wczesniej w silniku polsyntetk bedzie ok. Teraz jedno pyatnie po czym wnosi twoj mechanior ze silnik do remontu?? Zeby pozstawic diagnoze trzeba sprawdzic najpierw pramtery pracy silnika, np cisnienie w cylindrach. sprawdzal cos czy tak sobie rzycil bo miao zly dzien??moze byc tez tak ze olej ucieka tylko jak silnik pracuje i jest rozgrzany.... :znudzony: pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KUJAWSKO-POMORSKIE
Białego dymu nie ma wogóle, jak się jej ciście na maxa to jest dym ale czarny. Ciśnienie na garach jest niby ok, mierzone 12,5 atmosfer

Dziwne bo jaby się poprawiło przejechałem ze 80km i nie ubyło nic, może ten olej który on wlał to jakieś G. a ja lałem oryginał z butelki mobil M 15w40


Ostatnio edytowano 20 sierpnia 2007, 06:55 przez wirus1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 15:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
wirus1 napisał(a):
ja lałem oryginał z butelki mobil M 15w40
to właśnie jest G.....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Ostatnio edytowano 20 sierpnia 2007, 06:55 przez Ukasz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL