BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 15:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Sonda Lamda
PostNapisane: 13 maja 2006, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Witam mam pytanie jak wykręcić sonde lambda w E-30 niestety próbowałem ale tak siedzi że nawet nie drgnie, klucz mi się obkręca a sonda dalej trzyma.
PZDR

_________________
BMW E-30 316 89" M40 - BYÂŁO
BMW E-30 318 89' M40 Diamantschwarz - metallic - JEST
TEL. 660709191


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2006, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Bangkok
Napuścić odrdzewiaczem i odczekać dłuższą chwilę.

Jeśli kluczem płaskim nie da rady - obciąć kable i odkręcić kluczem oczkowym - najlepiej sześciokątnym.
Jak nie będzie szło - pomóc młotkiem lub gaz-rurką przyłożoną do klucza.

Ps. Jeśli koniecznie chcesz odzyskać sondę można spróbować znaleźć klucz oczkowy sześciokątny z małym wycięciem - taki jak do odkręcania przewodów hamulcowych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Niestety byłem w warsztacie i lipe zrobili teraz to już napewno się jej nie wykręci bo śrubę wyrobili.
PZDR

_________________
BMW E-30 316 89" M40 - BYÂŁO
BMW E-30 318 89' M40 Diamantschwarz - metallic - JEST
TEL. 660709191


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 08:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Jeśli już sonda jest zepsuta, to pozostaje podgrzanie palnikiem i wykręcenie żabką lub wykręcenie rury i uchwycenie sondy w imadle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
kowal napisał(a):
Jeśli już sonda jest zepsuta, to pozostaje podgrzanie palnikiem i wykręcenie żabką lub wykręcenie rury i uchwycenie sondy w imadle.

własnie będę zdejmował i spróbuje wykręcić na siłę i tak pewnie już gwint bedzie zerwany albo nagwintuje albo myslałem żeby wyciąć gniazdo i wstawiś tam zwykłą nakrętke która będzie pasowała do sondy
PZDR

_________________
BMW E-30 316 89" M40 - BYÂŁO
BMW E-30 318 89' M40 Diamantschwarz - metallic - JEST
TEL. 660709191


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 10:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Gwint raczej nie będzie zerwany, bo najczęściej gwinty zrywają się przy dokręcaniu, gdy przekroczysz moment dokręcenia. Jak już wykręcisz rurę to możesz wypróbować wszelkie metody typu wd40, które raczej nie pomogą. Najskuteczniejsze jest podgrzanie palnikiem, które rozluźnia połączenie.
Jeśli nie masz palnika to obetnij tą metalową rurkę wystającą z sondy, przyłóż jakąś dużą nakrętkę i przyspawaj spawarką do wystającej resztki sześciokątu sondy. To jest 100% metoda. Przy okazji spawania podgrzewasz gwint.
Jeśli jednak zdarzyłoby się, że gwint ulegnie uszkodzeniu, to możesz go poprawić gwintownikiem, co powinno wystarczyć, bo dużych sił tam nie ma.
Wariant pesymistyczny: odcinasz stare gniazdo sondy i wspawujesz nowe. Można je bez problemu dokupić za grosze w zakładzie z tłumikami.
Z przyspawywaniem nakrętki zamiast gniazda musisz być ostrożny, gdyż nakrętki o takiej średnicy gwintu bywają najczęściej wysokie, co powodowałoby, że sonda byłaby za płytko wkręcona w rurę i źle odczytywałaby ilość tlenu w spalinach. Do tego musisz znaleźć jeszcze odpowiedni skok gwintu, tak że polecam oryginalne gniazdo.
Jak już się uporasz z tym gwintem, to przy wkręcaniu nowej sondy dobrze jest posmarować minimalnie gwint smarem grafitowym lub samym grafitem z ołówka, aby sytuacja z odkręceniem nie pojawiła się po jakimś czasie.
Ze smarem grafitowym należy uważać, aby nie zanieczyścić nim końcówki sondy, gdyż pod nią jest powierzchnia czynna i może ulec uszkodzeniu. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Już sie uporałem ale na wyjętym całym tłumiku ciezko szło ale wkońcu wykręciła się. gwint nawet był dobry ale przeleciałem go gwintownikiem w razie czego he he
PZDR

_________________
BMW E-30 316 89" M40 - BYÂŁO
BMW E-30 318 89' M40 Diamantschwarz - metallic - JEST
TEL. 660709191


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL