BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] cos wyswietla na komp.
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: jelenia gora
witam.niedawno zmienilem e30 na e34 i mam maly problem.a mianowicie przy przekreceniu zaplonu komputer wyswietla mi bledy:"bremsbelage"(to wiem ze klocki)ale drugi blad to niewiem co to jest. "betriebsanleite" .szukalem nawet w slowniku i nic nie znalazlem.auto jest z silnikiem m20b25.pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2007, 22:08 przez marco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 09:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
BETRIEBESANLEITG a nie tak ? ten komnikat ponoć pojawia sie jak masz jakoś awarie, razem z innym komunikatem który oznacza co padło. W Twoim przypadku jak sam napisałęś klocki
poniżej masz liste błędów :hyhy:


BREMSLICHT - przepalona żarówka światła hamowania
ABBLENDLICHT - światło mijania (przepalona żarówka, uszkodzony bezpiecznik lub obwód)
ANHANGERLICHT - światła przyczepy (uszkodzony bezpiecznik lub obwód)
BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi
BREMSBELAGE - zużycie okładziny hamulców
BREMSFLUSSIGKEIT - poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN
BREMSLI. ELEKTRIK - brak świateł hamowania (stopiony bezpiecznik lub obwód)
CHECK CONTROL - usterka w układzie elektronicznym
GETRIEBEPROGRAMM - usterka w elektronicznym sterowaniu automatycznej skrzyni
HANDBREMSE LOSEN - zwolnić hamulec ręczny
KEIN BREMSLICHT - brak świateł hamowania (przepalone żarówki lub bezpiecznik)
KENNZEICHENLICHT - oświetlenie tablicy rejestracyjnej (jak wyżej)
KOFFERRAUM OFFEN – bagażnik otwarty
KUEHLWASSERSTAND - niski poziom płynu chłodzącego
KUHLWASSERTEMP - za wysoka temperatura płynu chłodzącego
LICHT AN? - włączone światła
NEBELLICHT HONT. - światła przeciwmgielne tył
NIVEAUREGELUNG - samochód przeciążony
OEIST. LENKHILFE – płyn wspomagania kierownicy
OELDRUCK MOTOR - za niskie ciśnienie oleju w silniku. Natychmiast wyłączyć silnik
OELDRUCK SENSOR - czujnik oleju nie działa nie podłączony
OELSTAND MOTOR - poziom oleju w silniku osiągnął MIN
RUCKLICHT – światło cofania (jak wyżej)
NEBELLICHT VON - światła przeciwmgielne przód
SENSOR OELSTAND - uszkodzony czujnik poziomu oleju
SPEED LIMIT - informacja o przekroczeniu zaprogramowanej prędkości
STANDLICHT – przepalona żarówka światło postojowe (jak wyżej)
TANDLIHT – przepalone żarówki świateł pozycyjnych
TUR OFFEN – drzwi otwarte
WASCHWASSERSTAND - niski poziom płynu do spryskiwaczy

ps.lista autorstwa chyba FRANKA ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Podepnę się pod temat...

U mnie wogóle mój komp nie chce gadać ;/ Tylko teraz sam nie wiem co może być przyczyną, mam te małe OBC temp,godzina i data, i pytanie gdzie powinny wyświetlać się komunikaty na małym OBC czy na desce rozdzielczej ?

Komp na desce rozdzielczej niż nie wyświetla, odłaczałem żarówki itp, i żadnych błędów ;/

Ma ktoś jakąś tezę ;)

Dokładnie chodzi o E34 z 94r.

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 11:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
ten komnikat ponoć pojawia sie jak masz jakoś awarie

Nie ponoć ale napewno i odwołuje on kierowcę do zerknięcia do książeczki obsługi samochodu celem sprawdzenia do czego odnosi się dany komunikat/y.

W E34 z 94 roku komunikaty CheckControl także wyświetlane są na liczniku, ale tylko w bogatych opcjach silnikowych tj. 2,5 3,0 i wyżej.
Na komputerku OBC takowe komunikaty nie są wyświetlane w E34, E32

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
robertbmw napisał(a):
Nie ponoć ale napewno
dodałem to poniważ powtarzałęm cudzą opinie i nie mogłem byc jej w pełni pewny ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Więc o jedną pewność jesteś bogatszy w wiedzy :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
No w 3.0 z 89r normalnie sie wyświetla, a w TDSie z 94 nie, myślałem że mam coś "walniętego".

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 16:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
TDS-y w E34 nigdy nie miały opcji CheckControl :]

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 18:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
robertbmw napisał(a):
TDS-y w E34 nigdy nie miały opcji CheckControl :]


Uświadamiając - mnie - załamałeś ;)

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: NIVO
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: PiotrkĂłw Tryb
Witam.
A co powiecie na to ze w moim BMW E34 kombi jest nivo i od kiedy pamiętam na komputerze wyświetla sie właśnie komunikat NIVEAUREGELUNG nawet jeśli auto nie jest w ogóle obciążone. Czy ten komunikat wskazywać może również na jakieś uszkodzenie w tym zawieszeniu. Wesoło sie robi dopiero gdy do auta wsiądzie 5osób to wtedy NIVO wydaje dziwne dźwięki na zakrętach. Generalnie nie jestem zadowolony z pracy tego zawieszenia bo bardzo trzepie autem na nierównościach, a na poprzecznych wręcz podskakuje. Czy to w ogóle normalne?? Co to może być bo niewielu jest mechaników którzy jasno odpowiadają na to pytanie. Jestem świeżo zarejestrowany na forum ale czytałem tu na forum przed dobrą chwilą o trzepaniu kierownica przy prędk. 80-90km/h. To tarcze i klocki razem w zespole i nie ma co za wiele szukać o ile jesteśmy pewni że z zawieszeniem jest wszystko ok ;)
Pozdrawiam.

_________________
BMW dziecko specjalnej troski ale za to je kochamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 22:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Komenda o nivo informuje o niesprawności tego układu. Albo czujnik położenia jest uszkodzony, albo oberwane są przewody od wtyczki do czujnika. Może być także i to, że czujnik zbiera informacje, ale regulator cisnieniowy nie reguluje poziomu zawieszenia, przez co odczuwasz dyskomfort w czasie jazdy. Czujnik musi zbierać informacje o poziomie a poziom ten musi się regulować w stosunku do obciążenia. Jeżeli tak nie będzie to komunikat na liczniku pewny.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: PiotrkĂłw Tryb
robertbmw napisał(a):
Komenda o nivo informuje o niesprawności tego układu. Albo czujnik położenia jest uszkodzony, albo oberwane są przewody od wtyczki do czujnika. Może być także i to, że czujnik zbiera informacje, ale regulator cisnieniowy nie reguluje poziomu zawieszenia, przez co odczuwasz dyskomfort w czasie jazdy. Czujnik musi zbierać informacje o poziomie a poziom ten musi się regulować w stosunku do obciążenia. Jeżeli tak nie będzie to komunikat na liczniku pewny.


hmm :) No tak pamiętam że poprzedni właściciel coś mówił właśnie że przy nivie jakieś kabelki niedomagają, że kiedyś poprawiał ale proponował jeszcze tam zajrzeć . W zasadzie to zawieszenie z tyłu jakby w ogóle nie działało tylko leżało na jakiejś gumowej poduszce i odbijało sie od niej bo czuć dosłownie każdy dołek i górkę. Możliwe że to czujnik tj. mówisz ale skąd to niepojące piszczenie pod obciążeniem?? :niepewny:

_________________
BMW dziecko specjalnej troski ale za to je kochamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 01:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Auto zachowuje się tak jakby amorki były puste, czyli osadzone jest głównie na spręzynach. Nie amortyzuje i stąd ten dyskomfort. Nisko osadzony tył zaś będzie nieprzychylny właściwej zbieżności tylnich kół z czego może wynikać piszczenie. Może być także to dźwięk generowany przez regulator ciśnienia a dokładniej zawór przepustowy, który przepuszcza ale nie wystarczająco.
Zacznij coś z tym robić zanim będziesz narzekał na pękanie spręzyn lub ścieranie się opon.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: PiotrkĂłw Tryb
Dzięki za podpowiedź przynajmniej cokolwiek już wiem na ten temat żeby coś z tym ruszyć bo jeśli maja mi pękać sprężyny...to ja nie mogę sobie na to pozwolić bo za dużo i za daleko jeżdzę :) Pozdrawiam.

_________________
BMW dziecko specjalnej troski ale za to je kochamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 18:01 
WITAM.MAM BMW E34 525I 90R

MAM DUżY KOMPYTER POKłADOWY , NIESTETY JEST ZAKODOWANY I JAK GO WłOżE DO SAMOCHODU TO SAMOCHUD NIE CHODZI I WYJE .
JAKIEś POMYSł NA ROZKODOWANIE KOMPA POKłADOWEGO?????


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 10:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: PiotrkĂłw Tryb
Witam. Dośc długo nic nie pisałem o moich problemach z BMW, ale to wina mojej pracy i wielu różnych zajęć. Chciałem opisać wątek nivomatu w moim kochanym BMW i pare innych rzeczy. Od momentu zakupu auto gnębiło podróżnych sztywnym tylnym zawieszeniem. Nie wiadomo było o co chodzi, kochani mechanicy rozkładali rece a do serwisu z prawidziwego zdarzenia z przyczyn ekonomicznych mnie nie ciągnęło. Do pewnego monentu. Na skutek braku amortyzacji i znikomego "skoku" zawieszenia rozerwal się kielich(blacha rozdarła sie niczym kartka papieru) w tylnym kole i sprężyna wraz z amortyzatorem wbiły sie do kabiny i zatrzymały tuż pod podsufitką!!!! Emocje spore nie powiem dobrze że prędkość była praktycznie zerowa. O kosztach akcji nie bede pisał... :zalamany: Od początku nie działa klima, nabiłem - uciekło w pizdu, dziura w chłodniczce, wymieniłem - zatarło sie łożysko w kole napędzającym klimę więc na razie sobie klime odpuszczam. Cały czas walcze z układem zasilania bo silnik nie rozwija pełnej mocy. Wymieniłem sondy...generalnie wszystko co związane jest z zasilaniem i sterowaniem silnika. Nic nie pomogło i tak sobie chodzi jak chce!! Wymieniałem całe praktycznie całe zawieszenie z przodu (tylko markowe części) juz mam tuleje na wahaczu do wymiany!! Cały czas przy 90-100km/h coś drzy i nie wiadomo co. Na pewno nie koła,tarcze,klocki, ani zawieszenie!! Mam to auto od połowy lutego b.r zrobiłem nim ok 40tyś km i uwierzcie że koszty które poniosłem wraz z zakupem to niejeden z was kupiłby sobie już E39 w narawde fajnym stanie i silnikiem. Masa części, masa drobiazgów to wszystko kosztuje i na dodatek jest awaryjne. Bardzo chętnie wymienie się opinia i wrazeniami na temat BMW z osobami które sporo jeżdzą ( nie interesują mnie wypowiedzi tych którzy robią 10-20tyś km rocznie). Uważam że to auto z duszą i bardzo fajne ale czasem piekielnie drogie w utrzymaniu. Co sądzicie?? Opowiedzcie o swoich przygodach itp.

_________________
BMW dziecko specjalnej troski ale za to je kochamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 21:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: krakĂłw
Witam. Panowie a co oznacza w przetłumaczeniu na niemiecki komunikat z komputera LOW BEAM, z góry dzięki.
a znalazłem
LOW BEAM= swiatła mijania
tylko, że miałem spaloną żarówke od rejestracji, wymieniłem i po temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL