BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 maja 2024, 17:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Czy wywalić katalizator?
PostNapisane: 3 marca 2006, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Cześć, mam pytanie odnośnie wydechu w m20b20. Bede musiał wymienić tłumik koncowy i pomyslałem sobie że przy okazji moze by tak wywalić katalizator. Nie wiem czy jest on sprawny czy nie, przegląd przeszedł.
Z tym że katalizator jest razem z tłumikiem srodkowym, da się to oddzielić?
Wyjałbym kat a tłumik srodkowy by został. Robił ktos z was taką operację?

Skoro temat o tłumikach: jakie firmy polecacie, jakich wy używacie? Chodzi mi o tłumiki seryjne, nie sportowe.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 20:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Nie wiem jak u ciebie rozdzielić oba te elementy, ale kolega wyciął w E30 1.8 is kat. przy przebiegu 240tys. i tak jakby mu z 10Nm przybyło. Poprawił mu się i dół i góra i tylko trochę głośniej chodzi. Może wyrzuć oba, ale może niech się wypowie ktoś, kto to zrobił, żeby nie było za głośno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Jakby się nie dało odzielic kata od tłumika to myslałem o zastapieniu ich tłumikiem srodkowym od 323, no i wtedy koncowy tłumik tez od 323 bym dał. Tylko nie wiem czy by to wszystko podpasowało.

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 10:25 
A ja widziałem przeróbki jak wycieli kata i wspawali rure. :D Było troche głosniej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Nie watpie ze było głośniej :) Ale wolałbym jednak cichsze rozwiązanie

_________________
E30 320i coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 23:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
da sie wstawic od 323 do 320, wiem to z autopsji, u mnie wprawdzie nie bylo fabrycznie kata a za srodkowym szla tylko jedna rurka, teraz mam po calej dlugosci podwojny :D

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2006, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Witam
W poprzedniej e30 wywaliłem kata i wstawiłem zwykły tłumik środkowy (polskiej produkcji ok. 100zł) po tym zabiegu wracając do domu nie mogłem uwierzyć że to moje auto,same pozytywy.

_________________
byÂło e30 320i 90r
jest e32 735i 89r
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2006, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
pewnie ze wywalic :) a nie wiesz jak...? najlepiej go wybebeszyc zeby byl pusty w srodku i zostawisz sobie sama puszke :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
Karol 540 napisał(a):
da sie wstawic od 323 do 320, wiem to z autopsji, u mnie wprawdzie nie bylo fabrycznie kata a za srodkowym szla tylko jedna rurka, teraz mam po calej dlugosci podwojny

323 miały 2 rodzaje układów wydechowych - jeden z nich miał właśnie środkowy tłumik w systemie 2 IN/2OUT ... u mnie jest właśnie taki przelotowy tłumik wstawiony i jedyną reakcją samochodu (wcześniej miałem wyciętego kata i wstawione rury aż do tłumika końcowego - taki już kupiłem) było wyciszenie samochodu

Cytuj:
najlepiej go wybebeszyc zeby byl pusty w srodku i zostawisz sobie sama puszke
- jak zostawisz samą puszkę, pustą w środku, to będziesz miał taki śmieszny głos jaki wydawała syrenka :lol: - kumpel tak zrobił (właśnie w 2,0) i mieliśmy z tego niezłą polewkę... a mocy nie przybyło

uważaj też żebyś nie stał się ofiarą tzw. tuningu psychologicznego :wink:

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 15:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Tak czytam od pewnego czasu i sam zastanawiam się nad wywaleniem kata (choć nie lubię poprawiać fabryki jeśli chodzi o mechanikę) ale czytam same pozytywy tzn.elastyczniejsza praca silnika itp.
w pracy jeżdzę autkami 1,6 ;1,4 i nawet te ostatnie ciut lepiej się zbierają (albo mi się wydaję bo w słuzbowych zawsze cisnę ile się da :D )

I pyt.
Jak to wszystko wychodzi na pomiarze spalin z wyciętym katem?
I czy w 13 letnim aucie katalizator pełni jeszcze swoją funkcję bo mi wydaje się ze jest tylko ozdobą?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 16:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
co do glosności ...

kupując swoje auto wydech wygladal nastepujaco ...

koncowy tłumik prawdopodobnie od 2.0 dalej srodkowy 2in/1out, a do srodkowego z kolei szły dorabiane rurki od kolektorów ...
auto było tak ciche ze stojąc na skrzyzowaniu jedynie po drganiach budy mozna było sie z wewnątrz domyslic ze silnik pracuje ;) do 3500 obr wciaz był tak samo cichy ...
niestety co mnie bardzo zmartwiło auto tracilo torche góre ... powyzej 4500 świst byl niesamowity i wydawalo sie jakby układ wydechowy chciał uciec spod auta...

na jego miejsce jeszcze w starym roku zalozyłem robiony na zamówienie układ wydechowy z nierdzewki 2 cale podwojna rura do wysokosci konca srodkowego tlumika dalej pojedyncza 3 cale ... w oparciu o tylko jeden przerobiony poprzedni koncowy tłumik ...

i auto faktycznie sie odetkało ... natomiast nie jest głosne ... a przy gwałtownym wcisnieciu gazu słychac wysoki charakterystyczny dla aut rajdowych dzwiek ;)

takze uwazam ze wyciecie samego srodkowego tlumika i wstawienie rury milo zaskoczy posiadacza ...

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2006, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
Witam !

Witam w mojej E30 325e po wyrzuceniu kata i wstawieniu w miejsce katalizatora strumienicy auta zaczelo duzo lepiej wkrecac sie na obroty,lepsza elastycznosc, nie robilem dokladnych pomiarow ale bylo to odczuwalne (bez przesady). Katalizator wyrzucilem po zalozeniu LPG :oops: po sciagnieciu wygladal masakrycznie ! W tej chwili zdecydowalbym sie raczej na wstawienie kawalka rury niz strumienicy (bylo glosniej), ewentualnie pustego katalizatora w miejsce katalizatora.

PZDR :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2006, 23:50 
To jest fragment artykułu z pewnej bardzo mądrej strony "www".
Cytuj:
Zjawiska falowe w rurze wydechowej
Ponieważ wypływ gazów spalinowych odbywa się cyklicznie, w rytm poszczególnych suwów wydechu cylindrów, a energia spalin przemieszczających pod wpływem stosunkowo wysokiego ciśnienia (w porównaniu np.: do ciśnień panujących w układzie ssącym) jest znacząca, o sprawności układu wydechowego decydują zjawiska falowe.

W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na początku rury wydechowej tworzy się impuls nadciśnienia. Impuls ten przemieszcza się wzdłuż rury z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku aż do jej wylotu. Siła bezwładności gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podciśnienia, który rurą wydechową wraca z podobna prędkością do cylindra. Jeżeli długość rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podciśnienia zdąży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podciśnienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadającym większe współotwarcie zaworów dociera aż do przewodu ssącego, zapoczątkowując intensywnie suw ssania. Zjawisko to występuje tylko dla pewnego zakresu prędkości obrotowej silnika i objawia się charakterystycznym, głośniejszym dźwiękiem pracy układu wydechowego.

Poprawia to napełnianie silnika (a więc jego moc), a ponadto korzystnie obniża temperaturę w cylindrze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 00:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
u mnie same plusy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 00:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
Kornelio napisał(a):
u mnie same plusy :D
po wycięciu katalizatora?
co to znaczy same plusy?... czy nie warto sie rozpisywać - po prostu plusy i już :?: :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 00:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
plusy: auto jest dynamiczniejsze,lepiej ciagnie z niskich obrotow,u mnie spadlo spalanie o 1,5 litra...

MS to polecasz czy nie bo na innym forum piszesz ze odradzasz bo ci tlumik wypalilo???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 00:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
ms napisał(a):
Witam
W poprzedniej e30 wywaliłem kata i wstawiłem zwykły tłumik środkowy (polskiej produkcji ok. 100zł) po tym zabiegu wracając do domu nie mogłem uwierzyć że to moje auto,same pozytywy.

jeśli katalizator jest zapchany (a po tylu latach ma prawo), to najlepsze rozwiązanie, ale zostawianie pustej puszki czy wspawywanie w miejsce kata rur, to trochę bezsens... chyba, że komuś zależy na nietypowym rezonansie lub bardzo głośnym aucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 00:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ja mam rurke zwykla i silnik chodzi cicho jak chodzil.na wysokich obrotach jest roche glosniejszy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 14:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
[quote="Kornelio"]plusy: auto jest dynamiczniejsze,lepiej ciagnie z niskich obrotow,u mnie spadlo spalanie o 1,5 litra...

No coś mi się to nie wydaj - miałem kiedyś omege A i po wycięciu katalizatora spalanie skoczyło mi z 12 pb do 13.5 pb więc jak to jest naprawdę ?
oj kornelio może ty coś kitujesz :?: :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
ja to juz sie nasluchalem roznych wypowiedzi na ten temat, wiec moje zdanie jest takie: jak juz to odlozyc pare groszy i zrobic sobie caly wydech pod auto i rodzaj silnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL