BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] TDS stracił moc głośno nierówno pracuje i kopci
PostNapisane: 29 lipca 2007, 12:23 
Jestem od kilku lat użytkownikiem BMW 525 tds 93r wszystko zaczęło się około 3 tygodni po uszczelnieniu górnej części pompy paliwa oraz wymianie wtrysku sterującego na nowy. Po normalnej jeździe odpaliłem silnik, (jeszcze ciepły) który podczas odpalania dziwie głośno „zaklekotał” samochód stracił moc zaczął kopcić, głośniej i nie równo pracować, wydawać metaliczne dźwięki. Obecnie z trudem odpala a gdy załapie praca silnika zaczyna się od głośnego "klekotu" oraz utrzymują się ww. objawy.
Odstawiłem samochód do mechanika, na kompie wyświetlio błąd zły początek wtrysku oraz wyższe ciśnienie na cylindrach.
Mechanik sprawdził wtryski w tym nowy sterujący, wyjął pompę i sprawdził ja na stole i nic nie znalazł wszystko jest ok., a silnik jak pracował tak pracuje.
Obecnie odstawiłem go do elektryka może on coś znajdzie.
Może ktoś z was miał podobne problemy z TDS-m.


Ostatnio edytowano 29 lipca 2007, 12:24 przez Bacześ, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
z ta strata mocy i kopceniem to tak miałem ostatnio tylko ze u mnie przeszło samo podejrzewałem wtrysk sterujacy i katalizator zapchany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: InowrocÂław
wtrysk z pozoru może być dobry , może mieć dorą oporność ale nie podawać impulsów jak igła się unosi, obstawiam wtrysk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
zeby wykluczyc wtrysk sterujacy trzeba go sprawdzic na oscyloskopie on działa w niskim napieci i moze podawac błedne odczyty mimo dobrej opornosci


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 21:10 
z tym że wtrysk sterujący wymieniłem na nowy orginalny Boscha więc naczej nie jest to wina wtrusku


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 21:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Skoro wtrysk z czujnikiem iglicowym jest nowy, to proponuję sprawdzić faktyczny początek wtrysku czujnikiem zegarowym.
Zakładam ,że mogło dojść do przeskoczenia łańcucha rozrządu na pompie wtryskowej i tym samym przedwczesny zapłon - kończy się to klekotaniem i kopceniem na czarno a i problemy z rozruchem także.
Jest jednak pewien istotny szczegół w takiej sytuacji. Otóż gdziekolwiek łańcuch by nie przeskoczył to będzie także przestawiony wałek rozrządu w stosunku do wału korbowego, przy czym pojawia się uderzanie zaworów o tłoki. Zawory się nie wygną, ale stuk będzie.
Nieraz przy zużytych łańcuchach w tych silnikach, podczas obracania silnikiem do tyłu, dochodziło mi do przeskoczenia rozrządu.
Ale, tylko zakładam, że jest to możliwe.

Po opisanych przez Ciebie objawach wnioskuję że jest problem z początkiem wtrysku i jeśli nie w wyniku uszkodzonego czujnika, to należy przyczyny szukać właśnie pod tym względem - sprawdzenie czujnikiem zegarowym faktyczne ustawienie pompy wtyrskowej (kąt wyprzedzenia zapłonu)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 20:33 
Żeby sprawdzić czy przeskoczył łańcuch to chyba trzeba rozebrać silnik, dlatego poczekam jutro elektyk ma sprawić czy nie jest uszodzony, któryś z sensorów.
A co do końcówki wtrysku mechanik mówił że sprawdzał, kąt pompy też.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 21:39 
Minoł ponad miesiąc samochód był już u 4 „specjalistów” mechanika od pomp, elektryka, który stwierdził że wszystko jest OK. poza ciśnieniem na 3 cylindrze, mechanika od silników, który szlifował głowice, u drugiego mechanika od pomp, który nic nie znalazł, a samochód nadal okropnie kopci, nie ma mocy, i głośno pracuje. Dzisiaj odstawiłem go do mechanika, który specjalizuje się w trudnych przypadkach z nadzieją że naprawi go bo nie mam już nerwów czasu i pieniędzy żeby dłużej to ciągnąć.
Może ktoś z was miał podobne kłopoty z 525 TDS.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
miałem podobny przypadek ale u mnie to trwało chwilowo traci moc ostro kopci nie dało sie jechac i co chwile gasł na kompie wszystko wyglądało na ok ale wymieniłem wtrysk sterujacy bo podpadało mi jego zachowanie mimo ze komp nie wykrywał nic i teraz jest git


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL