BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 M43TU - Układ podciśnieniowy - problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
[EDYCJA: Problem dotyczy ukł. podciśnienia - kilka postów niżej]
Przy parkowaniu jedną stroną na chodniku zauważyłem, że silnik nierówno pracuje, dławi się i gaśnie przy dodaniu gazu. Czy to możliwe, że parkując w taki sposób ten silnik może odmawiać poprawnej pracy. Jak przestawiłem auto na równy teren wszystko chodzi jak należy - ciszej bez falowania i dziwnego szumu. Wie ktoś o co tu chodzi?


Ostatnio edytowano 24 września 2012, 19:32 przez dominlesne, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 20:06 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
poduchy pod silnikiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
To raczej nie to, bo żeby aż silnik gasł... Myślałem wpierw, że to może świece w takiej pozycji zalewa lub przepływka się kończy. Bak pełny w połowie, więc tu nie jest też pies pogrzebany. Dziwi mnie to, że na płaskim gruncie żadnych problemów, a ten spadek terenu tylko jakieś 10-12cm różnicy pod kołami :zdziwko: ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 21:48 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
próbowałeś podłączać pod kompa ? może tam coś wyskoczy co powoduje tą usterkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
Jeszcze nie. Przy okazji takim kompem dysponuje tylko ASO? Do tej pory jeździłem autami bez kompa, jestem zielony w temacie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
dominlesne, a skąd jesteś ? na forum dużo osób ogarnia komputer , na pewno pomogą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 731
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin
Moje BMW: e36 316i Compact
Kod silnika: M43TUB19
Sprawdzałeś na jedną i drugą stronę: objawy podobne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
Bydgoszcz

@up
Nie, bo to była niedziela, a i tak dużo hałasu narobiłem zjeżdżając stamtąd :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 9 września 2012, 09:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
Po paru dniach spokoju problem powrócił i raczej nie ma związku z ustawieniem samochodu. Zauważyłem, że mam niski poziom płynu w chłodnicy - mimo że w zbiorniczku było widać płyn wlałem dobry litr i nadal nie sięga do połowy (chyba taki poziom powinien być na zimnym silniku?). Czy takie falowanie obrotów tylko przy pierwszym uruchomieniu może być spowodowane zapowietrzeniem układu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 9 września 2012, 09:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
dominlesne napisał(a):
Czy takie falowanie obrotów tylko przy pierwszym uruchomieniu może być spowodowane zapowietrzeniem układu?
Nie.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 10 września 2012, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
Znalazłem, coś o tym, że termostat może wariować przy zapowietrzeniu, dlatego pytałem.
Co do poziomu w zbiorniczku to ma być do połowy, czy pod korek. Specjalnie na podziałce nie jest zaznaczone?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 10 września 2012, 08:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
dominlesne napisał(a):
Znalazłem, coś o tym, że termostat może wariować przy zapowietrzeniu, dlatego pytałem.
Termostat nie ma nic do obrotów silnika
dominlesne napisał(a):
Co do poziomu w zbiorniczku to ma być do połowy, czy pod korek. Specjalnie na podziałce nie jest zaznaczone?
Do połowy na zimnym silniku, podziałka jest na zbiorniku.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 21 września 2012, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
Tak, więc usterka pogłębiła się do tego stopnia, że po kilku, kilkunastu kilometrach silnik szarpie i gaśnie przy dodaniu gazu.
Auto zostało podpięte pod komputer, który wykazał błąd czujnika temperatury silnika.
Po wymianie czujnika niestety nie ma żadnej poprawy.
Wcześniej został sprawdzony przepływomierz i też nie ma na to wpływu.
Wykluczam sondę, bo objawy też są na zimnym silniku. Sprawdzone nieszczelności dolotu.
Wydaje mi się, że to pozostaje tylko czujnik położenia wału korbowego lub wałka rozrządu.
Ma ktoś jakieś inne pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 21 września 2012, 20:55 
Pompa paliwa.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 22 września 2012, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
filtr paliwa

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 22 września 2012, 13:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Czujnik wałka powinien wyjść na kompie jeśli coś nie hallo a mówisz że na kompie miałeś błąd tylko temp silnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 M43TU - problem z silnikiem przy postoju...
PostNapisane: 22 września 2012, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: wieś bydgoska ;)
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TU
Temat rozwiązany - jednak przepływomierz. Wyszło to na "lepszym" komputerze - na poprzednim do którego podpinałem nic nie wyłapał, tak więc dobry komp do tego silnika to podstawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL