BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: bmw e34 wał w silniku
PostNapisane: 8 września 2012, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E34
Kod silnika: M50B25
Witam posiadam bmw e34 z silnikiem m50b25 vanos. silnik jakiś czas temu odmówił posłuszeństwa jak sie okazało po rozebraniu silnika na cylindrach były progi po 5mm a pierscienie sie wysypały chcąc mieć dopry i pewny silnik wykonałem tulejowanie gdyż o szlifie nie było mowy nowe pierscienie nowe panewki korbowe, mechanik stwierdził ze panewki na wale są ok wiec nie zostały wymienione, do tego wymienione zostało 1000 tyś uszczelek i jakis pierdułek. Dodam ze silnik wtedy współpracował ze skrzynia automatyczną. po przejechaniu ok 900km skrzynia odmówiła posłuszeństwa popytałem ludzi i jednogłośnie wszyscy stwierdzili ze taniej i szybciej wyjdzie przeróbka na manual i tak też sie stało gdyż siedział tam automat GM (wersja USA 4 biegi ) pojeździłem chwile oczywiście zmieniając po drodze 2 dyferencjały gdyż dyfer z automatu nie wytrzymał jak by nie było cięższej jazdy ze szkrzynią manualną a potem kupiłem dyfer od jakiejs zmeczonej życiem e34 w manualu i nacieszyłem sie nim 3 tygodnie, ale odbiegłem od tematu po przejechaniu moze 10 tys km zaczeły dobiegać dziwne stuki z silnika gdy auto było na biegu jałowym i sprzegło było nie wciśnięte gdy wciskam sprzęgło stuki ustają, mój pierwszy typ dwu massa okazało sie ze jednak jest ona wporządku okazało sie ze wał wesoło ,,lata'' sobie po silniku i teraz moje pytanie jaka jest tego przyczyna i jak mozna to ewentualnie naprawić nie robiąc drugiego dodam delikatnie kosztownego remontu silnika ?

ps. poszukuje dobrego dyferencjału przełożenie 2.93 lub 3.23 oczywiscie e34..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bmw e34 wał w silniku
PostNapisane: 8 września 2012, 11:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Skoro wał lata przód tył rozsypała ci się panewka nr. 2i3 z rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 . Wymień komplet i będziesz miał święty spokój.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bmw e34 wał w silniku
PostNapisane: 8 września 2012, 19:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Jaki masz ten luz poosiowy na wale?Może to skrzynia daje koncert.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bmw e34 wał w silniku
PostNapisane: 8 września 2012, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Zastanawiające jest dla mnie to że przy takim remoncie nie wymieniłeś panewek głównych .Jeśli były dobre to po przebiegu jaki zrobiłeś nie odmówiły współpracy .
Aguire napisał(a):
Jaki masz ten luz poosiowy na wale?Może to skrzynia daje koncert.
zgadzam się Tobą .Pozostaje jeszcze jedno pytanie ; czy włożyliście łożysko podpierające wałek sprzęgłowy w wale korbowym ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bmw e34 wał w silniku
PostNapisane: 9 września 2012, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E34
Kod silnika: M50B25
no ja też sie zastanawiam czemu mechanik mi powiedział ze są dobre skoro jak widać juz nie są z tym ze nikt nie przewidział ze skrznia automatyczna mi sie rozsypie bo stało sie to z dnia na dzień beż wcześniejszych objawów co też jest dziwne bo do samego końca chodziła płynie nie szarpała itp aż nagle podczas ruszania lekko szarpneła i zostałą na pierwszym biegu i koniec innych nie było tylko 1L i R ale mniejsza o to myśle ze to skrzynia manualną wykończyła te panewki inne obciążenie itp.. no ale mniejsza czyli ze nie pozostaje mi nic innego jak rozebranie silnika i wymiana panewek i podpór wału pewnie tez ? i moje pytanie czy skrzynia moze dawać podobne objawy ? bo skrzynie mam z przechodzonej e34 z tej samej co miałem pierwszy dyfer który wymieniłem po 3 tyg. wiec co do jej stanu tez mam wątpliwości przy okazji dodam ze samochód bardzo szarpie szczególnie jak wsiądzie ktoś pierwszy raz w mój samochód to nie da sie jechać poprostu ja juz sie przyzwyczaiłem i wiem jak puszczać sprzęgło właściwie jak go przytrzymywać na tym sprzęgle zeby nie szarpało ale zdaje sobie sprawe ze tak nie powinno być i teraz nie wiem czy to wszystko wina tylko wału czy też skrzyni dyfra itp ? dodam ze mam jeszcze 520d e39 no to tym samochodem jedzie sie jak marzenie 0 jakich kolwiek szarpnięć wiec napewno z e34 cos jest nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL