BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 17 września 2012, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
Urwałem mechanizm zmiany biegów. Przy wymianie chciałbym tam troszkę poprawić wytrzymałość.
Czy ktoś się orientuje czy da się zdobyć element z tego zdjęcia:
Obrazek

Czy może to jakaś rzeźba wyprodukowana w 1 sztuce?

Jeśli to jest do dostania to
a) jak się nazywa
b) ile może kosztować
c) gdzie tego szukać? :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 07:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 55
Posty: 163
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
witam , ta "rzeźba" to produkt którejś z firm tuningowych (nie pamiętam niestety której) cena - około 150 eur z tego co pamiętam także proponuję kupić 2 szt na zapas , Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 12:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
W stanach się z tym spotkałem: http://www.turnermotorsport.com/BMW-E36 ... r-rod.aspx
U nas może być problem. W Polsce znaleźć raczej niemożliwe, a w europie też chyba problem. Jedynie rzeźba, a ponoć daje mega efekt razem z kitem do short shifta na dobrych teflonowych czy aluminiowych tulejach.
A tak nawet na nowym pojedynczym drążku i tulejach zawsze zostaje minimalny luz czy mniej pewne wbijanie biegów.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
b_u_m_a napisał(a):
witam , ta "rzeźba" to produkt którejś z firm tuningowych (nie pamiętam niestety której) cena - około 150 eur z tego co pamiętam także proponuję kupić 2 szt na zapas , Pozdro


:zdziwko:
No to się cieszę, że kupiłem kompletny mechanizm za 50zł.
Dziękuję, postoję.
Będę wbijał biegi wolniej od dzisiaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
Simon623 napisał(a):
W stanach się z tym spotkałem: http://www.turnermotorsport.com/BMW-E36 ... r-rod.aspx
U nas może być problem. W Polsce znaleźć raczej niemożliwe, a w europie też chyba problem. Jedynie rzeźba, a ponoć daje mega efekt razem z kitem do short shifta na dobrych teflonowych czy aluminiowych tulejach.
A tak nawet na nowym pojedynczym drążku i tulejach zawsze zostaje minimalny luz czy mniej pewne wbijanie biegów.


Jest rynek, jest klient, nie ma produktu, jest pomysł :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 16:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Miałem sie ostatnio brać za dssr ale nie miałem wymiarów ;/ na tokarce to 15 min roboty i kawałek pręta.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
Nightfox napisał(a):
Miałem sie ostatnio brać za dssr ale nie miałem wymiarów ;/ na tokarce to 15 min roboty i kawałek pręta.


Najlepiej pręta alu żeby lekkie było.
No i warto by rzeczywiście wytoczyć to co do mm. Bo tu precyzja jest ważna.
Zawsze można podjechać na szrot, pomierzyć oryginalny element.
Albo... zapytać kogoś na forum kto akurat ma taki diwajs na stole :cool:
Rozstaw bolców w oryginalnym pręcie w czterocylindrówce to 27mm.
w 6 garach chyba jest krócej. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 18 września 2012, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
właśnie chodzi o to że kogo pytałem to nikt nie zna wymiaru :/ a odkręcać mi sie tego z auta nie chce :]
myślalem by to z alu zrobić,ale stwierdziłem że to może być za słabe a bolce i tak musiały by być stalowe bo by sie szybko wyrobiły.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318ti, mechanizm zmiany biegów/Short Shift
PostNapisane: 19 września 2012, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
Nightfox napisał(a):
właśnie chodzi o to że kogo pytałem to nikt nie zna wymiaru :/ a odkręcać mi sie tego z auta nie chce :]
myślalem by to z alu zrobić,ale stwierdziłem że to może być za słabe a bolce i tak musiały by być stalowe bo by sie szybko wyrobiły.


Masz E46, w dodatku 6cyl więc nie pomogę.
Może być krócej. Ale to nie problem pojechać na szrot i kupić cały mechanizm za 50zł (bo tyle mnie to kosztowało). Będziesz miał pacjenta do badań na stole to możesz sobie wszystkie wymiary jakie chcesz połapać. Nie będziesz miał tylko wymiaru tej tulei w skrzyni ale powinno to być gdzieś w katalogach. ten wymiar musi być złapany bardzo precyzyjnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL