BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Spark Timing Monitor - co to ?
PostNapisane: 12 października 2012, 11:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
M52b25 . Przyjechał do mnie nasz kolega z forum sprawdziliśmy mu autko i po 1 odma buczała zdrowo (wymieniana na nową miesiąc temu) ...

Adaptacje już po miusie traciły zakres. Ogólnie auto pracuje jak dla mnie równo ale kolega mówił że niema mocy.

I co zauważyłem Spark Timing Monitor nie podaje wartości cały czas 0 - co to takiego i gdzie tego szukać :D

p.s
znajduje się to w analogs values 1

przy próbie aktywacji (testu) vanosa auto zaczyna bardzo nierówo pracować telepie nim, u mnie przy takim teście ładnie obroty idą na 1,5 tyś , czy to oznacza jakiś problem z elektrozaworem albo vanosem ?

Da sie jakoś sprawdzić elektrozawór

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]Spark Timing Monitor - co to ?
PostNapisane: 14 października 2012, 13:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
nic ???? może coś komuś do głowy przychodzi co by to mogło być ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]Spark Timing Monitor - co to ?
PostNapisane: 17 października 2012, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 323i
Kod silnika: M52B25
Witam.

Opisany problem dotyczy mojego e36 323i, M52B25, 96r., z sekwencyjną instalacją gazową.

Postaram się go trochę bardziej szczegółowo opisać.

Od dłuższego już czasu borykam się ze spadkiem mocy (szczególnie w dolnym zakresie), silnik tak jakby wyje, buczy, huczy a nie zbiera się tak jak powinien, powiedział bym, że 316 od mojej dziewczyny lepiej z dołu się zbiera. Odwiedzałem wielu mechaników, ale żaden sobie z tym nie poradził. A jeśli już postawi jakąś diagnozę to po wymianie osprzętu silnika, okazuje się, że była błędna i w ten sposób wymieniłem już: sterownik silnika, świece, filtry paliwa i powietrza, czujnik położenia wałka rozrządu i wału, sondy lambdy, przepływomierz, odmę, gumę przepływomierza, wywalony katalizator, reszty już nie pamiętam, możliwe że jeszcze coś mi umknęło.
Ostatnio okazało się, że znowu poszła mi odma (mechanik stwierdził, że odpowiedzialny jest za to gaz w aucie, podwyższona temperatura spalania. Stwierdził również, że za spadek mocy jest odpowiedzialny gaz - na diagnostyce CODE001:
56 Open circuit, ignition - current-feedback resistor).

Raport z ostatniej diagnostyki u mechanika
Total codes: 004
CODE001:
56 Open circuit, ignition - current-feedback resistor
CODE002:
202 Oxygen sensor control limit, cylinders 1-3; Z3 and 323i US only: this fault affects cylinder 1-6
CODE003:
203 Oxygen-sensor control limit, cylinder 4-6
CODE004:
214 Road-speed signal


Raport z trochę wcześniejszego podłączenia pod kompa
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 09/29/12 11:54:02
ECU: MS410DS2
JobStatus: OKAY
Variant: MS410DS2
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
56 spark current measurement resistor interrupt
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
Engine speed 2752.00 rpm
engine load 141.62 mg/Stroke
Engine temperature 91.71 degrees C
Battery Voltage 13.87 Volt
interrupt
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
214 vehicle speed signal not ok
Error frequency : 1
Logistic counter: 22
Engine speed 3200.00 rpm
engine load 272.36 mg/Stroke
gear information 0.00 1
Battery Voltage 13.77 Volt
emission related malfunction
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
202 fuel trim limit Bank 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 28
Engine speed 2176.00 rpm
Engine temperature 88.72 degrees C
oxygen sensor heater 67.64 %
oxygen sensor voltage 1 4.80 Volt
Short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
=============================================================

załączam jeszcze link do filmiku z podłączenia pod inpe


Proszę o jakąś podpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL