BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 18:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 21 października 2012, 19:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 4
Lokalizacja: Gorzów Wlkp - Santok
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40
BMW E30 silnik 1.6 M40 1989r.

mam taki problem ze cofa sie powietrze w filtr powietrza .
Cofnięcie jest tak mocne ze raz rozwaliło przepływommierz .
po założeniu antywybochu przy cofnieciu rura od filtra do kolektora zrzuca ja z obejm.

sprawdzałem swiece wymienilem olej filtry .
mam podejrzenia ze to ktorys z zaworow sie w gornym martwym punkcie nie trzyma i cofa sie powietrze;
lecz to nie jest caly czas raz jest dobrze a raz zle .

mam problemy z wolnymi obrotami czasem zamula nie chce sie wkrecac na obroty gasnie.
a np po godzinie wsiadam i jak zegareczek chodzi pracuje tak jak powinien;

pomozcie bo mam dosyc już dochodzenia co to jest.

silnik jest zagazowany na sekfencji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 21 października 2012, 19:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Nie czasem czujnik położenia wału ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 21 października 2012, 19:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Moim zdaniem powodem jak to określasz cofania powietrza jest zapalanie się mieszanki w kolektorze. Powodem mogą być wypalone zawory lub gniazda zaworowe, źle wyregulowana instalacja gazowa, niewłaściwie ustawiony zapłon lub problem z układem zapłonowym. Co do gaśnięcia może być związane z tym, a nie musi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 22 października 2012, 13:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 4
Lokalizacja: Gorzów Wlkp - Santok
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40
Tak to jest coś takiego jak wybuch w kolektor. chyba się skończy wymiana silnika bo już chyba nie warto go ratować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 24 października 2012, 00:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 4
Lokalizacja: Gorzów Wlkp - Santok
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40
Jeszcze dzieje się taka rzecz jak po zgaszeniu silnika czyli po przekreceniu silnika potrafi on jeszcze przez chwilę pracować to są dwa trzy nartami wału gość pięć. tak na dwa gary trzy gary.

jeśli nie mylę się to wina zapłonu ?
ale jak tam ustawić zaplon ? kopułka jest ale w stałym położeniu.

i czy wykręcenie i przeczyczyszczenie czujnika położenia wału może coś pomoc ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 24 października 2012, 18:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ja bym raczej optował za regulacją gazu, ale może się jeszcze inni wypowiedzą. A na benzynie też się tak dzieje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 31 października 2012, 01:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 4
Lokalizacja: Gorzów Wlkp - Santok
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40
Na benzynie nie ma cofnięcia w kolektor. ale jest problem na wolnych obrotach gaśnie czasami. mułowato wkraca się na obroty.

tak jak pisałem potrafi być przez jakiś czas wszystko dobrze a później go coś bierze i nerwy mi szarpie.

układ dolotowy i podciśnienia szczelne.

przepływka założona druga używana ale raczej sprawna.

oscyluje za dwoma przyczynami :
-silniczek krokowy (lecz zakładałem swój stary z opla który ma register i problem nie znikł)
-czujnik położenia wału.

jest to moje pierwsze bmw i jest mi obce . jak na 24letnie auto technicznie jest bardzo zaawansowane w porównaniu do innych rówieśników . także nie orientuje się za bardzo w tych autach . a kupiłem je w cenie dobrego roweru a szkoda żeby taki samochód skończył na złomie.


i jeszcze jedno pytanie z listy w okablowaniem wychodzą dwa kable jeden idzie do czujnika położenia wału a drugi obok niego idzie do jednego z przewodu od świec.

po co i do czego to jest ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cofające się powietrze w filtr powietrza z kolektora
PostNapisane: 31 października 2012, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3255
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Bo pewnie masz stare lpg na śrubę czy inne ustrojstwo z mixerem/blosem i jak gasisz na lpg, to zostanie troche zmieszanego powietrza z gazem i po odpaleniu ta mieszanka się zapala i eksploduje, gaś i odpalaj auto na benie i po problemie. Ten objaw pewnie nie występuje jak auto zostaje dłużej zgaszone, bo mieszanka powietrza z gazem się ulatnia.
No a kuleje nawet na benie, bo po kilku strzałach przepływka nie pracuje już tak jak powinna i zapewne jest już do wymiany....

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL