BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Automat na zimnym silniku nie chce biegu przeżucić
PostNapisane: 16 maja 2009, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: opole
Witam.mam e30 318i 90r w automacie.mam taki problem ze jak auto ma zimny silnik to nie chce mi biegu przeżucić, dopiero przy 5-6 tys obrotach się udaje.a później juz jest ok.teraz moje ptyanie:czy cos jest popsutego czy po prostu w automatach tak jest?dzieki za pomoc


Ostatnio edytowano 16 maja 2009, 17:00 przez sobik21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 12:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Nie za bardzo kumam.Co dokladnie sie dzieje z ta skrzynia? Jesli wrzucasz na D musisz ja krecic zeby wybrala bieg i pozniej juz normalnie przerzuca w trakcie jazdy, czy rusza bez problemu i trzeba ja tylko wysoko krecic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: opole
Normalnie rusza ale na niskich obrotach nie chce przezucic na 2-gi bieg(przy zimnym silniku) a później jest juz ok.zawsze pierwszy raz po zaczeciu jazdy jest ten problem i musze auto gonic na tej jedynce do 4/5 tys obrotów i wtedy przezuca.a jak juz przeżuci to nawet jak zgasze auto i odpale to juz nie ma tego problemu(no chyba ze postoi z 2godz i silnik znowu bedzie zimny)

mam nadzieje ze teraz cos wiecej zrozumiesz bo inaczej nie wiem jak mam to opisac:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Automat na zimnym silniku nie chce biegu przeżucić
PostNapisane: 16 maja 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
sobik21 napisał(a):
Witam.mam e30 318i 90r w automacie.mam taki problem ze jak auto ma zimny silnik to nie chce mi biegu przeżucić, dopiero przy 5-6 tys obrotach się udaje.a później juz jest ok.teraz moje ptyanie:czy cos jest popsutego czy po prostu w automatach tak jest?dzieki za pomoc


mam podobnie ale na zimnym wrzuca znacznie wczesniej 2 bieg tzn gdzie kolo 3tys -3.5tys obrotow ,gdzies czytalem ze to normalne na zimnym silniku ,to jakis tryb pracy dla ochrony skrzyni ale to co u Ciebie to cos nie tak ze az tak wysoko musi wejsc na obroty.
Z tego co pamietam to skrzynia jest w tym trbie przez caly czas do momentu:
1 osiagniecia tem oleju chyba 70stopni
2 osiagniecia jakiejs predkosci jazdy chyba 50-60km/h
3 cos jeszcze tam bylo ale jak znajde doklady tekst to wrzuce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Automat na zimnym silniku nie chce biegu przeżucić
PostNapisane: 16 maja 2009, 15:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
west napisał(a):
sobik21 napisał(a):
Witam.mam e30 318i 90r w automacie.mam taki problem ze jak auto ma zimny silnik to nie chce mi biegu przeżucić, dopiero przy 5-6 tys obrotach się udaje.a później juz jest ok.teraz moje ptyanie:czy cos jest popsutego czy po prostu w automatach tak jest?dzieki za pomoc


mam podobnie ale na zimnym wrzuca znacznie wczesniej 2 bieg tzn gdzie kolo 3tys -3.5tys obrotow ,gdzies czytalem ze to normalne na zimnym silniku ,to jakis tryb pracy dla ochrony skrzyni ale to co u Ciebie to cos nie tak ze az tak wysoko musi wejsc na obroty.
Z tego co pamietam to skrzynia jest w tym trbie przez caly czas do momentu:
1 osiagniecia tem oleju chyba 70stopni
2 osiagniecia jakiejs predkosci jazdy chyba 50-60km/h
3 cos jeszcze tam bylo ale jak znajde doklady tekst to wrzuce.


Prosze tu jest oryginalny tekst z tego forum z innego watku :

Tryb rozgrzewania silnika

Po zimnym starcie silnika punkty zmiany biegow zostaja zmodyfikowane aby podniesc obroty silnika podczas zmiany biegu. Pozwala to na szybsze rozgrzanie sie silnika i zmniejsza czas rozgrzewania katalizatora. TCM wykorzystuje pomiar temperatury oleju w skrzyni biegow do kontroli tej funkcji. Tryb rozgrzewania silnika zostaje przerwany jezeli:
* Predkosc pojazdu przekroczy 25MPH lub
* Temperatura oleju w skrzyni biegow przekroczy 60 stopni Celcjusza lub
* Minely trzy minuty od momentu rozpoczecia przez TCM programu rozgrzewania silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: opole
ale czy moge tak jezdzić?tzn na tak wysokie obroty podnosic silnik gdy jest zimny?bo z regóły nie chce mi sie czekac az się zagrzeje:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 13:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
sobik21 napisał(a):
ale czy moge tak jezdzić?tzn na tak wysokie obroty podnosic silnik gdy jest zimny?bo z regóły nie chce mi sie czekac az się zagrzeje:)


w instrukcji pisze ze nalezy jechac zaraz po odpaleniu z umiarkowana predkoscia obrotowa i nie czekac az sie rozgrzeje silnik.(dotyczy diesla) nie wiem skad niektorzy biora pomysly ale rozgrzewanie silnika na postoju to mozna robic w starych konstrukcjach.Sprobuj zaraz po zapaleniu jechac ale z wyczuciem nie wchodzic wyzej niz 3.5tys obrotow ,delikatnie az zalapie i git.Wdaje mi sie ze masz ciezka noge:) grzac na postoju nie trzeba ale zelazna zasada to delikatna jazda do momentu zalapania temperatury. Jak bedziesz zylowal na zimnym to nie wroze dobrze dla silnika, skrzyni i turbo.Kumpel ma e60 3.0d i juz zalatwil turbo (wsiadal i po garach na zimnym)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 15:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
kolego west ale nie zauwazyles ze kolega ma ten problem w wolnosacym e30 318


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 17:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Zmieniales olej w skrzyni? Ja bym zaczal od wymiany oleju i filtra a wierz mi ze 90% usterek automatu po tym znika ;) Przypuszczam ze znacznie lepiej zacznie ci sie skrzynia zachowywac, jesli to tylko przy odpalaniu na zimnym mozesz miec jakies paprochy w oleju i to powoduje twoj problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL