BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 05:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zimny muli, ciepły nie idzie jak powinien
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 46
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40
Witam panów. Pacjent to e36 318i rocznik 1992 silnik M40 z gazem sekwencyjnym. Sprawa ma się tak.

Odpalam zimny motor, kręci jakieś 3 sekundy po czym odpala (ale akurat to to będzie raczej wina aku, bo dość wolno kręci). To nie problem. Jadę rozpędzam się a auto nie idzie do przodu jak powinno. Wciskam gaz opór to się muli ale jedzie tak jakby z przerwami. Jedzie przystaje znów jedzie. dam gaz do połowy idze w miarę normalnie ale nadal czuć te przystawanie. Mowa oczywiście o benzynie. Na gazie nie mam jak sprawdzić, bo gaz przerzuca mi automatycznie a jak przeżuci problem ustępuje, bo temperatura jest już wystarczająca. Silnik pracuje równo i cicho. Wałek nie jest raczej wyruchany, bo na benzynie kręci na ciepłym do samego odcięcia nawet na 3 biegu. Gdy sie zagrzeje idzie jak M43 mojego kolegi w czystej benzynie. Natomiast na gazie na ciepłym motorze jest odczuwalne lekkie poszarpywanie. Tzn. Około 2300rpm przystaje po czym znów idzie, następnie przy około 3500 znów ma miejsce ta sama sytuacja i znów idzie aż do 5000 po czym przystaje całkowicie i do odcinki idzie jak muł. Za to na benzynie na ciepłym nic takiego nie ma miejsca.
Podpiąłem auto pod INPĘ i pokazała błąd 201- lambda integrator regulator stop. Co to? Po skasowaniu i przejażdżce błąd nie powrócił.
Mam też kilka fotek z odczytów INPY na pracującym silniku, może to wam rozjaśni co się dzieje z moim silnikiem. Dodam tylko, że silnik pracuje cicho a szklanki nie stukaja. Stuknie se tylko kilka razy gdy jest zimny po czym ucicha.
Wyżej wspomniane odczyty. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Michał.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Zimny muli, ciepły nie idzie jak powinien
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 10:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Sonda pracuje? Na trzecim zdjęciu parametr lambdasensor voltage powinno oscylować 0,1~0,9V.
Sprawdź jeszcze przepływomierz, czy równo otwiera się klapka, bez większych oporów, warto też otworzyć czarną klapkę, przykrywkę (sklejona na sylikon) i przeczyścić potencjometr i ślizgacz.
Oczywiście zapłon masz sprawny? Świece, przewody, kopułka, palec.

Czyścimy izopropanolem (IPA)
Obrazek

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zimny muli, ciepły nie idzie jak powinien
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 01:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 46
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M40
świece wymienie po świętach. Przepływka z 1.6 jest taka sama? Wiem, że w M43 różni się w 1.6 i w 1.8. A jak jest w M40?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zimny muli, ciepły nie idzie jak powinien
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 07:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
różni się średnic.ale jesli chodzi o wskazania to sa takie same(powinny byc)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL