BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda i obroty Biegu Jawłowego .
PostNapisane: 21 listopada 2012, 17:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Silnik m50b25

Chce dorobić masę do sondy lambda . szukałem w internecie ale nie ma konkretnych odpowiedzi jak to zrobić .
Może ma ktoś jakiś rysunek albo posiada wiedzę gdzie najlepiej to zrobić gdzie się wpiąć itp ..

Dlaczego chce Dodatkowa masę ..?

Silnik faluje czy zimny czy ciepły .. czasami jest ok .
Mam w samochodzie 3 sondę lambda i objaw jest tak sam . (Spalanie w Normie) Brak błędów na kompie .
Sprawdzałem metoda żarówki napięcie Przy przekaźniku i Napięcia jest Brak .


Ostatnio edytowano 22 listopada 2012, 13:46 przez owen05, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda - Co i Jak ??
PostNapisane: 21 listopada 2012, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Owen05 ogladałem twoje filmiki w temacie http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=119354 i muszę przyznać że mam ten sam problem z obrotami... Co naprowadziło CIe na szukanie dodatkowej masy na sondę ? Jeśli nie masz błędów na kompie to może nie tu tkwi przyczyna ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda - Co i Jak ??
PostNapisane: 21 listopada 2012, 19:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
METAL

Napisałem ...
Sprawdzałem Grzanie sondy lambda przez przekaźnik ( chyba że się mylę) i nie miałem wg napięcia ... (metoda żarówką)
Gdy np przejadę się po autostradzie i stanę obroty są ok ale jak zgaszę i z 5 min postoi to obroty minimalnie falują i silnik pracuje nie równo bardziej to czuć jak jest zimny .. zresztą same dziwne rzeczy się dzieją bo ostatnio zakładałem inny post . heh ..

No i przymierzam się do wymiany czujnika w kolektorze ssącym (nie wiem jak się nazywa ale znalazłem ciekawy post już nie pamiętam na czym .. tutaj kawałek postu .. :

TERAZ DO SEDNA:
Auto falowało zaraz pod odpaleniu w zasadzie mało ważne z jakiej temperatury choć zdarzały się i dobre dni kiedy chodziło jak trzeba.
Winowajcą okazał się czujnik[b] temperatury powietrza dolotowego znajdujący się bezpośredni w kolektorze dolotowym po prawej od przepustnicy UWAGA W M50B25 jest on od spodu kolektora (wtyczka 2 PINOWA)

Wszystko fajnie powiecie tylko jak do tego dojść i sprawdzić czy to faktycznie ten czujnik?
Zatem:
- odpinamy wtyczkę naszego czujnika
-wykręcamy go z naszego auta (współczuję właścicielom M50B25 z powodu dostępu do tego czujnika, bez ściągania kolektora da się ale trzeba mieć iście magiczne ręce i narzędzia)
- zabieramy czujnik do domu w temp. pokojowej t.j. 20 stopni mierzymy oporność czujnika; ustawiamy miernik na 20k Ohm i patrzymy co się dzieje.
-prawidłowa oporność czujnika BOSH 0 280 130 060 to 2.5kOhma w temp.20 stopni - u mnie było 1.7k Ohma
( jeśli nastawimy miernik na 2000 Ohm to wyjdzie 2500 OHM czyli moje 1700)
- !!!!!!!!!!!!!!!!! TERAZ MEGA SZYBKI TEST TEGO USTROJSTWA!!!!!:
Bierzemy suszarkę do włosów i nagrzewamy czujnik tak żeby uzyskał około 2.5 albo 2.8 kilo Ohma i
biegiem do auta szybko zamonotwac i odpalić silnik jak nie ma falowania to mamy winowajcę. Czujnik

BOSH 0 280 130 060 około 100zl

Jest to fragment z Któregoś z forum .
Tak że myślę że jak to nie pomoże to silnik idzie na żyletki bo mam go dość ;D ./.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda - Co i Jak ??
PostNapisane: 21 listopada 2012, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
oki też sprawdzę u siebie i dam znać ; )
Odnośnie tego przekaznika sondy. Gdzie on jest i który to?
wytłumacz mi jak to sprawdzić... Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda - Co i Jak ??
PostNapisane: 22 listopada 2012, 00:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
W skrzynce bezpieczników znajdź 3 schowane przekaźniki bd one pod czarnym plastikiem przy podszybiu .. nie pamiętam dokładnie który to ale bodajże pomarańczowy jeśli nikt nigdy go nie wymienił . bierzesz żarówkę 5w i łączysz piny ( nie pamiętam jakie ) Są opisy w Necie .. przekręcasz stacyjkę i odpalasz auto powinna świecić ..

Ja akurat napięcia niby nie mam . heh
Spróbuje podmienić ten czujnik w kolektorze i dam znać co i jak .

Jest coś co steruje napięciem na cewkach ? jakiś regulator czy starowni ? bo sam nie wiem gdzie szukać ..

Nikt nic nie wie na temat dodatkowej masy do sondy ?? ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda i Oborty biegu Jałowego
PostNapisane: 22 listopada 2012, 13:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
A wiec tak .. zęby dostać się do tego Czujnika w kolektorze ssącym (czujnik temp. powietrza)
nie trzeba ściągać kolektorów .. ale to mało ważne ..

Odpiłem czujnik obroty minimalnie wzrastają a jak podepnę to obroty troszkę falują i trzęsie silnikiem wygląda to tak że chodzi normalnie 2-3 s a potem z jakieś 5 s trzęsie silnikiem i obroty świrują w przedziale 500-700 rpm . czasem te odstępy są inne .. ale jak się przejadę autem to przez jakiś czas na postoju jest ok .. Inna Rzecz to to że gdy jest zimny i go odpalę łapie odrazu 900 rpm a gdy wskazówka dojdzie do połowy niebieskiego pola obroty nagle spadają do 600 rpm . i wtedy zaczynają się te cuda . Dodam że po wymianie czujnika wałka rozrządu wtryski dalej bardzo głośno pracują .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda i obroty Biegu Jawłowego .
PostNapisane: 22 listopada 2012, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
piszesz że masz obroty 600 rpm. Książkowo powinno być 700 +/- 50...
zobacz czy możesz regulować czujnik położenia przepustnicy, jeśli tak... spróbuj o ile jesteś pewien że jest zamknięta ruszyć o milimetr czy dwa i podnieść obroty.
Zobacz jak wtedy pracuje i daj znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda i obroty Biegu Jawłowego .
PostNapisane: 22 listopada 2012, 21:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Gdzie niby w czujniku położenia przepustnicy jest jakaś regulacja ? Wiem że przy przepustnicy tam gdzie jest linka da się regulować kąt otwarcia przepustnicy w pozycji "0" (śrubka z nakrętką) ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Dodatkowa masa Sondy Lambda i obroty Biegu Jawłowego .
PostNapisane: 22 listopada 2012, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Odnośnie przepustnicy. Jedni mówią że powinna być lekko uchylona, inni że całkowicie zamknięta...
Niech się wypowiedzą mądrzejsi. Jednak wiem że ty intensywnie poszukujesz problemu, więc spróbuj...
Nic się nie stanie... I daj znać ;) Inni jednak żeby poruszyć czujnikiem... U mnie regulacji tego czujnika nie ma lecz tyczy się to m50b20 u ciebie pewnie jest inaczej... Możesz zaznaczyć sobie stare ślady i wrócić do poprzednich ustawień przy okazji nic nie psuć :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL