BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E30 Problem z układem kierowniczym
PostNapisane: 25 grudnia 2012, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 82
Lokalizacja: Pomorskie
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M52tuB28
Witam
Mam dziwny problem z moją E30 stką a mianowicie ...

Na prostej drodze auto jedzie prosto, po skręceniu w lewo (do oporu, albo tak mocniej żeby zrobić zakręt 90st.) kierownica odbija tylko trochę tzn tak że kiedy sam wyprostuję koła kiera znowu sama skręca w lewo tak o 30st i żeby jechać prosto muszę ją trzymać wyprostowaną, ale czuję że auto ciągnie w lewo - To samo dzieję się po skręcie/zawróceniu w prawą stronę dokładnie takie same objawy tylko że kiera skręca w prawo ...

Co ciekawe objaw ten ustępuję kiedy mocniej szarpnę i skręcę kierownicą w przeciwną stronę niż ściąga, albo po prostu skręcę kierownicą na postoju .... Strasznie wkurzająca rzecz.

Sprawdzone było:

- Zawieszenie - Sworznie ok tylko 1 wbity nie jak powinno być kreseczką wzdłuż auta tylko w poprzek, tuleje wahacza trochę sparciałę, ale nie rozerwane ...
- Poduszki amortyzatorów nie skrzypią i nie ma luzu, amorki nowe przód i tył
- Wspomaganie działa normalnie i równomiernie, nic nie wyje itp - dla pewności jeszcze odpowietrzałem układ
- Przekładnia kierownica nie ma luzu tzn auto prowadzi się pewnie kiedy nic nie ściąga, również nie dochodzą z niej żadne stuki ...
- Felgi proste, na różnych oponach dzieje się to samo
- Hamulce nie trzymają i są nowe
- Zbieżność wporządku

Miał ktoś podobny problem?

Proszę o jakieś sugestię ...

Dzieki

Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 Problem z układem kierowniczym
PostNapisane: 25 grudnia 2012, 16:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
sprawdz krzyzak w kolumnie kierowniczej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL