BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 20:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
Witam
Może ktoś stwierdzić że problem był już kilka razy omawiany ale, mój wydaje mi się dość specyficzny tak więc zacznę od początku historii...
Posiadam BMW e34 520i 24V 150 km bez Vanosa z 1992 roku z instalacją gazową STAG 300. Miałem problem z fabrycznym silnikiem ponieważ miał on uszkodzony pierścień tak wiec postanowiłem wymienić cały silnik (bez osprzętu). No i wszystko poszło elegancko silnik chodził niby prawidłowo aż do czasu kiedy pojechałem podłączyć instalacje do nowego silnika, po drodze od mechanika zauważyłem że silnik nie osiąga mocy takiej jak powinien. Gazownik podczas próby wyregulowania instalacji stwierdził że jest zły sygnał z sondy Lambda i muszę coś z tym zrobić bo nie da się inaczej wyregulować. Tak więc pojechałem do jednego SPECA od BMW który podłączył mi auto pod komputer (komputerem było profesjonalne urządzenie do BMW nie laptop z kabelkiem ) i stwierdził 2 błędy:
- 68 - czujnik wałka rozrządu
- 84- czujnik masy powietrza, podobno sonda Lambda
po usunięciu cały czas zostaje ten błąd 68.
Mechanik SPEC zalecił mi wymianę czujnika wałka rozrządu tak wiec kupiłem już 3 różne w tym jeden zamiennik 2 oryginalne o innych numerach niż ten co był w samochodzie i żaden nie działa. Mój czujnik ma numer 1 730 028/ Siemens 5WK9 0101. Mierzyłem oporności oryginalnego fabrycznego czujnika i wynosiły 20 OHM między każdymi pinem nie wiem jak go inaczej sprawdzić.
Podpowiem jeszcze że samochód przy odpalaniu wkręca się na ponad 2 tys. obrotów i po chwili spada, kopci dość dużo i czuć spaliny, oleju nie bierze, jak puszczę gaz to obroty utrzymują sie chwile powyżej 1 tys. i potem spadają do normy, nie ma mocy takiej jak powinien. Po odłączeniu tego czujnika nic sie nie zmienia próbowałem zamienić go miejscami z innymi wtyczkami które pasowały ale to nic nie dało lub samochód w ogóle nie odpalał. Czy jest możliwe że któreś z czujników są zamienione miejscami ? Wiem że mechanik który wymieniał silnik pomylił czujniki temperatury i też były jakieś cyrki ale udało mu się (niby) zlokalizować co do czego miało być.

Jak ktoś wie o co chodzi to proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
sterownik padł?
Kable do czujnika uszkodzone?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
nie wiem jak ze sterownikiem bo nie umiem go sprawdzić jak ktoś wie będę wdzięczny za pomoc kable są raczej całe bo sprawdzałem napięcia na wtyczce i jest 5V także powinny chodzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 19:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
może po prostu zamontuj tam taki czujnik jak powinien być.

Zamienniki nie działają w siemensie.

Oryginały o innych numerach - no comment


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
wymieniłem na oryginalny sprawny identyczny jak oryginał chyba wysadzę ten samochód w powietrze dzisiaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Do wysadzenia w powietrze lepszy od czujnika będzie ładunek trotylu i benzyna w małych zbiorniczkach porozkładana na siedzeniach dla poprawienia efektu.

Myślę , że najlepiej podłożyc ładunek pod zbiornik paliwa. To zapewni efektowną kulę ognia. :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
dzięki za pomysł ale myślę że pod zbiornik paliwa to słaby pomysł w moim przypadku bo tam jest już poniżej rezerwy, ale w sumie jest też zbiornik gazu to może być fajnie tylko skąd ten trotyl lub C4 ?

a tak serio ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Jeżeli czujnik dobry a nadal jest jego błąd < ale to ma byc błąd wskazujący na czujnik a nie przykładowo na niewłaściwe położenie wałka ssącego bo to nie to samo> To zostaje wiązka przewodów i sterownik.

Ale często za bład czujnika wałka odpowiada czujnik wału. Pomimo braku takiego błedu.

Najlepiej podmieniać kolejno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
Zrobiłem tak ze odłączyłem czujnik wałka rozrządu i nic się nie zmieniło, gdy odłączyłem czujnik wału to w ogóle nie odpalił, gdy podłączyłem czujnik wału do wtyczki czujnika wałka rozrządu a czujnik wałka rozrządu do wtyczki wału to też nie odpalił. Odłączałem też przepływomierz i przy odłączonym są cały czas wysokie obroty czyli według mojej opinii działa bo gdy jest podłączony to tak się nie dzieje.

Jeżeli chodzi o przewody to na środkowym pinie nr 2 jest napięcie 5 V.

Jak mogę sprawdzić ten sterownik ?
Błędy na komputerze to wciąż 68 i 84


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34]Problem z czujnikiem wałka rozrządu po wymianie silnika
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 17:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
W zasadzie tylko poprzez podmianę na inny.

A co do sprawdzania przewodów to masz tam trzy a w ten sposób nie sprawdzasz wszystkich.

Najlepiej odszukać odpowiednie piny we wtyce sterownika i miernikiem sprawdzić ciągłośc przewodów. To daje większą pewność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL