BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 01:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Brak cieplego nadmuchu i przegrzewanie sie silnika
PostNapisane: 12 września 2007, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ElblÂąg
Witam

Jakis czas temu kupilem swoje pierwsze BMW i od momentu przyprowadzenia auta borykam sie z problemem przegrzewania sie silnika. wczoraj przy wymianie termostatu dostrzeglem ze koles od ktorego kupilem auto wogole go nie mialo, ale to i tak nie pomoglo bo nadal silnik sie grzeje i brak cieplego nadmuchu....co robic gdzie szukac usterki???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Jesli zamontowałes termostat, to musisz odpowietrzyc dobrze układ. Zrobiłes to?? jesli Masz nowy termostat, odpowietrzony układ i odpowiednia ilosc płynu i nadal NIE CHODZI JAK POWINIENE to wtedy trzeba by było sprawdzic pompe wody, czy układ jest szczelny....

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
był przegrzany (dlatego wyjął termostat), chyba głowica do roboty :(

odpowietrzałeś układ :?: ale to i tak nic nie da bo nie bez powodu wyciągnął termostat

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Kolego uzupelnij wode w chlodnicy zalacz samochod niech sie troche nagrzeje a potem odpowietrz ukl;ad i wszystko powinno byc cacy.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ElblÂąg
ok a jak mam odpowietrzyc owy uklad samo odkrecanie korka nic nie daje para zchodzi i po kilku chwilach znuw strzalka idze w czerwone pole..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie koło korku wlewu płynu chłodzącego jest taka sruba i ja odkrecasz i czekasz az auto si enagrzeje i wyleci nia woda....

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Dobra krok po kroku bo mialem ten sam problem i nie wiedzialem co caly czas odpowietrzalem uklad i bylo to samo.

1- Kup sobie wode destylowana najlepiej

2- wlej do chlodnicy na Zimnym silniku!!!

3- poczekaj az silnik sie zagrzeje (mniejwiecej wskasowka powinna wskazywac sam srodek)

4- wtedy wylaczasz silnik, ostroznie odkrecasz zawor do odpowietrzania(zebys palcow nie popazyl), jak skonczy syczec zakrcasz szczelnie.

5- jak to nie zadziala to olbo jakis waz od chlodnicy ci mogl preknac badz jakies zwierze np. kuna mogla sie tam znalesc i przegrysc ci go, badz chlodnice masz nie sczelna, albo tak jak niestety rorafalik stwierdzil bedzie glowica do roboty, ale najpierw sprwdz to wszystko inne.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
greengos napisał(a):
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie koło korku wlewu płynu chłodzącego jest taka sruba i ja odkrecasz i czekasz az auto si enagrzeje i wyleci nia woda....


to jest wlasnie odpowietrzanie... :hyhy:

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ElblÂąg
Aha czyli mam wlaczyc auto na otwarte srubie odpowietrzajacej i poczekac ash poleci woda ??
Czy po tej akcji trzeba uzupelnic wode?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
1. Nalewasz full wody do układu
2. Odpalasz i nagrzewasz autko do "polowy"
3. Wyłączasz samochód
4. Odkrecasz korek do nalewania plynu i korek od odpowietrzenia.
5. Kiedy przestanie leciec para a zacznie woda zamykasz korek od odpowietrzenia i uzupełniasz poziom płynu w układzie
6. Czynnosc powtórzyć kilka razy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 13:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Odpal silnik, przygotuj sobie wode bo moze ubyc, odkrec ta srube i niech silnik chodzi....Jak zacznie wywalana ta sruba wode to zakrec ja szybko , dolej wody zeby było tak w połowie i po krzyku.

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 14:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
a nie przyszło wam to do głowy że może pompa jest do wymiany i może nie mieć pełnego obiegu???
pompę wymienia się co 90tys.(oryginalną). miałem taki przypadek że obieg płynu zanikał mi po przekroczeniu 2-3 tys. obrotów,przyczyną było obluzowanie się wirnika (tworzywo sztuczne) na osi pompy, pod wpływem obrotów ciecz stawia większy opór i wirnik sie zatrzymywał.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 14:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie sprawa jest jasna: nie bez powodu poprzedni właściciel wymontował termostat

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 14:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Marcuslee napisał(a):
borykam sie z problemem przegrzewania sie silnika.
mówisz że niem było termostatu a mimo to sie przegrzewał :zdziwko: zkładając że był odpowietrzony to pompa wody będzie.
rorafalki napisał(a):
wg mnie sprawa jest jasna: nie bez powodu poprzedni właściciel wymontował termostat
ale jeżeli przegrzał to co miało by dac mu ( poprzedniemu właśicielowi) wyjęcie termostatu ? bardziej prawdopodobne by było że termostat padł i debil go wywalił zamiast wymienić :kwasny:
tylko że znowu powinna powstać sytuacja gdzie silnik by się niedogrzewał a nie przegrzewał więc albo pompa albo zapowietrzony

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ElblÂąg
ok zrobilem jak radziliscie cieple powietrze jest, ale koles ktory bawi sie w samochody zaproponowal zebym sprawdzil czy nie mam wody w oleju na bagnecie... no i jest, czyli p[oprzedni kolo musial zagrzac Bete jak trzeba... zastanawia MNIE tylko fakt jak ja zdolalem dojechac nia z Gorzowa WLKP ash do Elblaga bez sladu skoku temperatury bo byla w normie, dopiero na miejscu zaczal sie grzac..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 15:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
rorafalki napisał(a):
wg mnie sprawa jest jasna: nie bez powodu poprzedni właściciel wymontował termostat

może nie do końca,jeszcze sobie nie wyobrażacie jacy fachowcy biorą się za naprawy :)
teoretyzując gościu kupił sobie bmw,pojeździł nią trochę albo dłużej :hyhy: i zaczeła mu łapać temperatury,hmmm... pomyślał,podrapał się w głowę i doszedł do wniosku że termostat się przycina(sam nie wiem jak :D ) udał się więc do sąsiada który ma LOGANA o poradę :cwaniak: sąsiad nie wiele myśląc mówi chłopie wyjmij całkiem i będzie po problemie :P więc tak zrobił a że problem pozostał a sąsiadowi od LOGANA skonczyły się pomysły ,pomyślał że sprzeda bo jego wiedza na temat mechaniki sie właśnie wyczerpała :rotfl: :rotfl: Atak poważnie to warto tą pompę sprawdzić koszt nowej to jakieś 130zł.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 15:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Marcuslee napisał(a):
zaproponowal zebym sprawdzil czy nie mam wody w oleju na bagnecie... no i jest,

no to po ptakach :/

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: ElblÂąg
A tak na marginesie to typ zostawiol mi radyjko fabryczne ale najwyrazniej "zapomnial" mi podac kod... Ma ktos z was mozliwosc pomocy w tej sprawie sprawdzilbym przynajmniej czy chociaz audio jest wporzadku... BMW REVERSE RDS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 16:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
oby to była tylko uszczelka a nie głowica,bo koszta drastycznie wzrosną

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
I jak potoczyły się losy przegrzewania się silnika ? Niestety u mnie dziś pojawiły się podobne obiawy... zupełnie bez powodu...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL