BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 31 października 2013, 14:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Mam zrobiony swap z M52b20tu na m52b28tu ,silnik zdrowy bardzo dobrze sie wkreca 1 bieg 60 2 bieg 105 3 bieg ok 160 4 bieg ok 212 i teraz pojawia sie problem a wiec wrzucam 5 bieg i auto osiaga 225 licznikowe przy 5600 i nastepuje odcinka :szok: a powinno sie krecic do 6500 i miec 240 a licznikowe 250.
Na tych samych kolach 17 225 45 z silnikiem 2.0 osiagalem maks 225 licznikowe przy 6500 obrotow,jaki moze byc problem?
Dyfer mam z 2.8 przelozenie 2.93.
Dzwonilem juz do firmy ktora mi to robila i czekam na odp od nich ,ale moze ktos z was wie i zaoszczedzi mi czasu i nerwow :zly:

EDIT: 4 bieg 215 218 licznikowe 225 GPS pokazuje 222


Ostatnio edytowano 3 listopada 2013, 12:34 przez marcinbmw3er, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po swapie na 2.8
PostNapisane: 31 października 2013, 14:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
a przy innych biegach wkręca ci się do 6500 ? zegary dobrze podpięte ? czujnik prędkości z dyfra podpięty ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po swapie na 2.8
PostNapisane: 31 października 2013, 15:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Kujon napisał(a):
a przy innych biegach wkręca ci się do 6500 ? zegary dobrze podpięte ? czujnik prędkości :szok: z dyfra podpięty ?


Przy wszystkich biegach wkreca sie do 6500 po za piatym biegiem,zegary zostaly takie jak byly bo to jest to samo,auto mialo wgrywany program z 2.8 czyli bylo kodowane na fabryczne 2.8, tak mi to wytlumaczono.
Czujnik predkosci z dyfra :szok: a gdzie on sie znajduje zeby to sprawdzic???
Wyglada to tak jakby byla ustawiona odcinka na 5 biegu przy 5600 :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po swapie na 2.8
PostNapisane: 31 października 2013, 15:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
W e46 nie ma czujnika predkosci w dyferencjale. Cos z tym programem jest nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 31 października 2013, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Dlatego bylem zdziwiony tym czujnikiem dyfra,bo u siebie w e46 nie widzialem tam miejsca na takie rzeczy.
Swoja droga ,silnik na 1 2 3 i 4 biegu kreci sie do 6500 obr na 1-60 2-105 3-ok 160 4-212 i po wrzuceniu 5 predkosc dochodzi do 225 a obroty ok 5600 wiec zostaje jeszcze zakres do 6500 obr.
Jadac na plaskim 225 pod lekkie wzniesienie 225 lekko z gorki 225 ,wszystko na autostradzie i odczuwalem to tak jakby byla jakas blokada :szok:
Taka predkosc mialem w e46 m52b20tu 225 i 6500 obr na tych samych kolach 17 225 45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 31 października 2013, 23:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
A jakie masz przełożenie?????

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 1 listopada 2013, 00:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
dyfer 2.93


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 2 listopada 2013, 08:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Czy przeplywka moze byc w tym przypadku problemem???
Np: Czy przeplywka w 2.8 jest inna niz w 2.0 i np zostala ta z 2.0 i dlatego wystepuje ten problem???Lub jest z 2.8 ale jest walnieta???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 2 listopada 2013, 12:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tak przepływomierz 2,8 jest inny niz 2,0 ten od 2,0 ma mniejsza srednice tylko tym sie róznia takie same srednice maja 2,5 i 2,8

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 2 listopada 2013, 15:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Jaka moze byc jeszcze przyczyna??
Jest dyfer z przelozeniem 2.93 i na wszyskich biegach auto jedzie dobrze no a na 5 tym biegu 225 i 5600 obr i nie chce dalej jechac,
Czy moze byc cos z dyfrem lub skrzynia ,czy raczej komputer cos szwankuje ,jest blokada ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 2 listopada 2013, 22:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
A na kompie masz jakieś błędy???

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 2 listopada 2013, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
timi-91 napisał(a):
A na kompie masz jakieś błędy???


W przyszlym tygodniu dopiero jade do firmy ktora mi robila swap i beda szukac rozwiazania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 2 listopada 2013, 23:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
A gdzie robiłeś??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 3 listopada 2013, 00:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
CIekaw jestem rozwiazania :) Bo jak piszesz, to tylko na 5 biegu cos blokuje v max .
U mnie z kolei , czasen na 3 badz 2 jak przycisne , odcinka jest przy 5500 :zdziwko: a czasem idzie az do czerwonego pola . Rozwiazania nie szukalem narazie

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Za niski V-Max - odcięcie na piątym biegu
PostNapisane: 3 listopada 2013, 01:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
DaRo25 napisał(a):
CIekaw jestem rozwiazania :) Bo jak piszesz, to tylko na 5 biegu cos blokuje v max .
U mnie z kolei , czasen na 3 badz 2 jak przycisne , odcinka jest przy 5500 :zdziwko: a czasem idzie az do czerwonego pola . Rozwiazania nie szukalem narazie

Jak bedzie problem rozwiazany to napewno to opisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL