BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ile za wymianę rozrządu
PostNapisane: 20 lipca 2007, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
chciałbym sie dowiedzieć ile kosztuje wymiana rozrządu i jaki olej wlać bo nie wiem na jakim jeżdził wcześniej właściciel a nie mam z nim kontaktu z góry dzięki

_________________
MOJE PIERWSZE BMW ;-)) http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 034ty8.jpg


Ostatnio edytowano 20 lipca 2007, 23:18 przez gabrys22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
gabrys22, masz łańcuch także po około 500 tyś. km zalecane jest sprawdzenie stanu łańcucha i kół zębatych :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 08:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
nie wiem czy mam czy nie Musiałbym to sprawdzić a jest może gdzieś link jak i co rozkręcać żeby chociaż zobaczyć ten rozrząd

_________________
MOJE PIERWSZE BMW ;-)) http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 034ty8.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 08:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Jaki to silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
wlasnie jaki silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
2litry 150kucyków 6garowy

_________________
MOJE PIERWSZE BMW ;-)) http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 034ty8.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 11:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
M50B20, czyli masz łańcuch. Możesz spać spokojnie, chyba, że już go słychać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
nie nie tłucze

_________________
MOJE PIERWSZE BMW ;-)) http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 034ty8.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 16:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
No, to wszystko powinno być OK. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: GĂłra Kalwaria
Czy w modelach bmw e36 318i 115km można rozpoznać jaki mają rozrząd czy jest to łańcuszek czy też nie? I która opcja jest lepsza? Czy wychodziły z taśmy jakoś rocznikami czy jest to zależne od mocy itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
jeśli masz 115KM to znaczy, że masz silnik M43 czyli łańcuch. nic tylko się cieszyć :ok:

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 21:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
można rozpoznać jaki mają rozrząd czy jest to łańcuszek czy też nie?

Gdy na silniku u góry z przodu znajduje się rozdzielacz W/N, czyli kopółka to świadczy to silniku M40, a więc na pasek rozrządu, jeśli zaś nie ma powyższej części i W/N jest doprowadzone do świec ze zintegrowanego zespołu cewek na nadkolu, to świadczy to o silniku M43 i tym samym łańcuszku rozrządu.

Oczywiście zastosowanie łańcucha rozrządu jest lepsiejszym rozwiązaniem, ale głównie to także dodatkowe zmiany w silniku przemawiają za lepsiejszym rozwiązaniem.

Co do selekcji rocznikowej, to M40 był produkowany jeszcze w 94 roku i były to już ostatki tego typu silnika. W tym roku wprowadzono już silnik M43 i ........tak to się zaczęło :hyhy:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
150kucyków mam a nie 115

_________________
MOJE PIERWSZE BMW ;-)) http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 034ty8.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 21:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
150kucyków mam a nie 115

Tak. Wiem...... i masz łańcuszek.

Odpisywałem także prorokpp inne kwestie dotyczące jego silnika i metod rozpoznawczych

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
gabrys22 napisał(a):
150kucyków mam a nie 115


Masz silnik M50B20. Rzędowa 6-tka o pojemności skokowej 2l i z 4 zaworami na cylinder, co łącznie daje 24 zawory w układzie V. Moc oscyluje w okolicach 150KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: DÂąbrowa GĂłrnicza
dzięki miło z twoeje strony że mi to tak rozpisałeś pozdro

_________________
MOJE PIERWSZE BMW ;-)) http://img110.imageshack.us/my.php?imag ... 034ty8.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: GĂłra Kalwaria
dzięki za informację jeżeli chodzi o ten rozrząd! Jeszcze betki nie mam ale cały czas poszukuję 318 bo tylko ten model mnie interesuje! Jakby ktoś miał coś ciekawego na oku to podaję mój email prorokpp@o2.pl! Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 10:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Propok, szukaj modelu z silnikiem M42, są one już na łańcuchu i nie mają takich problemów z hydrauliką zaworową, jak M40.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: GĂłra Kalwaria
Czy silnik M43 to to samo co M42?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie - to dwa różne silniki.
M43 jest silnikiem 8-mio zaworowym i na jednym wałku, natomiast silnik M42 jest silnikiem 16-sto zaworowym i na dwóch wałkach rozrządu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL