BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 21:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Obroty rosną - prędkość prawie wcale
PostNapisane: 22 maja 2006, 08:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Witam

Sprawa wygląda następująco.
Przy dodaniu gazu podczas jazdy, silnik zaczyna się szybciej kręcić, ale auto ledwie ledwie przyśpiesza. Słychać tylko jakby furczenie, wibracji brak czy jakiegoś dziwnego hałasu.

Ale,
Całość się dzieje kiedy obroty przyśpieszam od obrotów silnika ok. 2 tys, na 6-tym i 5-tym biegu.
Podczas ruszania w mieście 1-ka, 2-ka, 3-ka nie ma żadnego problemu.
Dopiero można coś wyczuć od ok. 80 km/h.

Czyli, niskie obroty silnika, pewna prędkość pojazdu i wysoki bieg. Wtedy się to dzieje.

Szukam, co dokładnie.......


Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 09:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
aa może tak sprzęgło Ci się kończy ? :D

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 09:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
No właśnie myśle....

Zastanawia mnie jednak to, że przy ruszaniu, mocnym, normalnym, nie ma probelmu.
Dopiero jak wzrośnie prędkość obrotowa wału, jakby siła odśrodkowa luzowała połączenie napędu.... tak se gdybam......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
to może nie tak samo sprzęgło tylko łożysko oporowe??

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 12:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Gdyby sprzęgło ślizgało, to działoby się to przede wszystkim na jedynce, dwójce.
Ciekawa sprawa...
A jak ostro ruszysz to spali gumę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 15:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
spali

ASC pracuje tak jak zwykle ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 15:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Jeśli prędkość obrotowa silnika rośnie, a prędkość auta nie, to ewidentnie sprzęgło ślizga. Ale dlaczego się to dzieje przy wyższej prędkości auta a nie przy ruszaniu, to bardzo dziwne. Sam jestem ciekawy rozwiązania sprawy. A czy to się zaczęło dziać samo, czy np. po jakiejś naprawie?
A tak jeszcze z głupia zpytam czy wtedy obroty silnika naprawdę rosną(czy widać to np. na obrotomierzu) i do jakiego poziomu. Czy jest np. sytuacja, że jedziesz 80 na 5biegu a na obrotomierzu 5 tys? Może to wiskoza się załącza i jest złudzenie że wzrosły obroty? Ciężko tak gdybać jak się auta nie widzi a objawy są nietypowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 19:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Hehe Kowal

Każda beemka ma obrotomierz, więc patrze na obrotmierz ;-)


Wyszło to kiedyś, niedawno, podczas mocnego startu - chciałem babe przestraszyć bo mnie wnerwiła, pociągnąłem odpowiednio, i podczas większych już prędkości, przy zmianie biegów dało się słyszeć buuuuu, jakby pomiedzy puszczeniem sprzęgła a momentem kiedy siła napędu została przekazana na koła.
Tyle że wtedy było to jakby z TYŁU Z PRAWEJ STRONY stąd myślałem że to może jakies akcje z tylną belką i tulejami - przegub etc.....

Jade 2 tys na obrotomierzu, wciskam gaz, prędkość wzrasta o 10 km/h a obroty sa na 4 tys. Odpuszczam, bo szkoda katować to co jeszcze jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2006, 08:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
.. ? dziwne


... napęd przy wyzszych predkościach stawia większy opór ... ?

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2006, 17:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Witam

Sprzęgło zmienione, jest Sachs, auto jak żyleta, tak ostro łapie sprzęgło że pare razy auto zgasło przy ruszaniu. Koła co chwile wpadją w poślizg :-)
Ułoży się jednak.

Diagnoza:
Docisk zmęczony i zużyty, przegrzany.
Tarcza jeszcze baaaaardzo bogata, łożysko bardzo dobre.

Wnioski, poprzedni włąściciel zmienił samą tarczę, nie komplet.

Mam więc na sprzedaż tarcze do M60 i M62 oraz łożysko.

Dzięki stokrotne Karol za pomoc, i kupiłem sprzęgło w bardzo dobrej cenie 1100 pln.
Ceny podawane mi przez różne sklepy były
Bawaria Motors - 1570
IC - 1570
Inne sklepy - 1230-1500

Tym a 1230 nie chciało się tyłków ruszyć po sprzęgło do hurtowni LUKa. Żenada

Okazało się że to samo sprzęgło jest w e34, e38, e39 sedan - M60 i M62 manuale.
Niestety w NIemczech okazało się tylko na zamówienie, i czas czekania 5 dni.
A ja jak zwykle nie miałem czasu. Więc Radek mi nie przywiózł sprzęgła niestety, ale co innego za to :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2006, 17:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Nie czytałem wczesniej tego wątku a szkoda, bo objawy jakie miał Boogie idealnie pasowały mi do tego , co miałem kiedys w Audi -tez zaczynał sie slizgac na wyzszych biegach( 4 & 5 ) i tez okazało sie ,ze docisk padł.

Boogie napisał(a):
Więc Radek mi nie przywiózł sprzęgła niestety, ale co innego za to :wink:


No dalej Boogie, pochwal sie, nie badz taki ( chyba ,ze to nie gadzet do auta tylko np jakies kajdanki i pejcz, to wtedy nie musisz opowiadac :D ) :wink:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2006, 17:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
No widzisz Frank, ludzie kase tracą bo postów nie czytasz ;-)

Tak przypuszczałem troche że to docisk, chodziło właśnie o te większe prędkości, ale
postanowiłem że bezpieczniej będzie zrobić to jak należy.

Mam u siebie BMW sound system w tej wersji max, i w koncu radyjo mi Radek skombinowal oryginalne.
A poza tym to spreżyny HRa, blendy, dywaniki i inne pierdoły.
Radek, na kłopoty... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2006, 17:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Boogie napisał(a):

Mam u siebie BMW sound system w tej wersji max, i w koncu radyjo mi Radek skombinowal oryginalne.
A poza tym to spreżyny HRa, blendy, dywaniki i inne pierdoły.
Radek, na kłopoty... :mrgreen:


tez mam ten system bmw hi-fi ale troche sie boje montowac oryginalne radyjko bo panel nie sciagany a złodzieje nie spią, troche to by kłuło w oczy ..sam nie wiem.. :roll: :roll:

a ze Radek na kłopoty to wiadomo :mrgreen: hehe

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2006, 21:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
Chłopcy jak to czytam to jakoś dziwnie rosne :oops: :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL