BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i problem z mocą?
PostNapisane: 16 września 2007, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Mielec
Panowie mam BMW E36 Sedan z silnikiem 1.6. Problem tkwi w tym że przy próbie ruszenia samochodem z piskiem samochód rusza normalnie. Próbowałem sie ścigać z kolegą w bliźniaczym samochodzie ale dosyć solidnie mnie odstawił. Co może być przyczyną tego. Kolega twierdzi że to wina przepływomierza i filtra stożkowego. Pomóżcie.


Ostatnio edytowano 16 września 2007, 21:49 przez VIPER, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 17:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
1.6 to niezbyt dobry material do wyscigow,a przyczyn moze byc wiele

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Mielec
spider, Bumy obie masz fajne zwłaszcza ten compact mi się podoba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
VIPER, sformuluj poprawnie temat!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Mielec
Po prostu mojemu autu brakuje mocy nie odczuwam tych 102 koni pod maską a niby wszsytko jest w porządku ale podejrzewam filtr i przepływomierz bo tylko przy tym ktoś grzebał. I nie wiem dlaczego nie moge ruszyć z piskiem. Czy może być ukryty jakiś system kontroli trakcji??
Od razu mówie auto było przywiezione z niemiec najpierw jeździła jakaś pani a potem jej syn.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
VIPER sam fakt nie możności spalenia gumy przy starcie może wiązać się nie tyle z stożkiem i przepływką a ze sprzęgłem które może już nie dawać rady i przy puszczeniu z wysokich obrotów się ślizga co daje Ci efekt "kontroli trakcji".

Natomiast sam stożek daje minimalne efekty i trudno je odczuć aczkolwiek jeśli jest źle zamontowany może burzyć "normalną prace silnika" Moim zdaniem sprawdź sprzęgło a potem ( powinno pomóc ) zajmij się dolotem i o ile nie bawisz się poważne podnoszenie mocy załóż seryjną puszkę z wkładką sportową.


Pozdro :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
VIPER, formułuj odpowiednio tematy i reaguj na sugestie moderatora!

Temat "kłopot" nikomu nic nie mówi, dodatkowo obok masz wybór modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 13:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
VIPER napisał(a):
spider, Bumy obie masz fajne zwłaszcza ten compact mi się podoba.

dzieki,ciesze sie (powinno byc w galerii)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 45
Lokalizacja: zza winkla
Imho wystarczy, ze masz wieksze "lacze" niz twoj kolega i juz jest roznica w osiagach.

_________________
pozdrawiam,
IT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 17:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Tam chyba juz dawno nie tych 102KM :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
adikbmw jest nie ma tak czy siak ja w golfie 1.6 75 konnym zagazowanym na kapciach 195 x 15 ruszałem z piskiem aż miło.I dawało radę.Tym bardziej bunia powinna cosik zmielić.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 18:31 
A ja myślę, że zaczyna Ci się sprzęgło ślizgać, więc nie czujesz jak normalnie wrzucisz bieg i idzie do końca, skoro mowisz, ze niby wszysktko w porzadku.....

a jesli sie slizga, to przy kazdej zmianie biegu Cie koles odstawia, a buta nie zmielisz....

to też MOŻE, ale nie musi być to :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Czarny_simr no właśnie jestem tego samego zdania :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 13:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
1) BMW ma tylny napęd, który w przypadku ruszania gwałtownego dodatkowo dociskany jest do asfaltu.
2) Możesz mieć szersze niż zazwyczaj opony, które dodatkowo utrudniają start z piskiem.
3) BMW to generalnie ciężkie samochody, wspominasz, że masz silnik 1.6L, który jak pewnie wiesz jest najmnieszym z oferowanych, a co za tym idzie najsłabszym.

Jeśli kolega w podobnym aucie wyraźnie Cie odsadził, to pierwsza sprawa sprawdź sprzęgło. Możesz tego nie czuć, ale im wyższa prędkość obrotowa, tym więcej KM idzie w niebyt, jeśli sprzęgło nie może przenieść całego napędu na koła. Bardzo częsty przypadek. Druga sprawa wspominasz, że masz stożek zamonotowany, niechce Cie więc martwić, ale tych 102KM raczej nie masz - jest fajny temat o stożku zapraszam do lektury.
Ukryty system kontroli trakcji faktycznie istnieje i jest to silnik 1.6L, który z utratą przyczepności ma poważne problemy.
Moja rada, wymień filtr na seryjny, jak masz kase zajmij się sprzęgłem. Generalnie muszę sprowadzić Cie na ziemie troche - tym 316 nie polatasz, skup się raczej na przyjemności z prowadzenia. To, że ma on 100KM nie ma żadnego przełożenia na 100KM w np Hondzie Civic, która po prostu jest lżejsza. Masz fajne autko, ciesz się jazdą, bo bez względu na pojemność w przypadku BMW jest przednia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 13:26 
CiOoS napisał(a):
VIPER sam fakt nie możności spalenia gumy przy starcie może wiązać się nie tyle z stożkiem i przepływką a ze sprzęgłem które może już nie dawać rady i przy puszczeniu z wysokich obrotów się ślizga co daje Ci efekt "kontroli trakcji".


Czarny_simr napisał(a):
A ja myślę, że zaczyna Ci się sprzęgło ślizgać, więc nie czujesz jak normalnie wrzucisz bieg i idzie do końca, skoro mowisz, ze niby wszysktko w porzadku.....


Zgadzam sie z kolegami w 100% sprawdz sprzeglo,u mnie tez juz czas na sprzeglo i mam ten sam problem,jedyne co zauwazylem ze jak startuje z 5000 rpm to wtedy jest jakis pisk i fura idzie a jak robie to z 3000 lub z innych obrotow niz 5000 tys to mi sie sprzeglo sliza wiec radze zaczac od tego.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 13:31 
VIPER napisał(a):
w bliźniaczym samochodzie
ale chodzi też o 316 tak?

bo jeśli o inne 1.6 to nie ma siły,
discrimen napisał(a):
To, że ma on 100KM nie ma żadnego przełożenia na 100KM w np Hondzie Civic, która po prostu jest lżejsza.

tu zachodzi ta relacja.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Mielec
No rzeczywiście może to być sprzęgło. To sie zobaczy. :) A jeszcze jedno pytanie jak wywale stożek i wrzuce sportową wkładke to lepiej to będzie chodzić. Aha i co myślicie o sportowym sprzęgle i strumiennicy??
Dzięki za pomoc :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 19:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Generalnie nie kombinuj, wróć do serii - da Ci to najlepsze osiągi i najlepszą kulturę pracy. Z doświadczenia kolegów wiem, że jak pozakładali strumiennice do e36, to później wracali do serii. Rozumię, że jednak ciągnie Cie do żwawszej jazdy - pogadaj z Reserved (sorka jeśli napisałem z błędem) o chipie do twojego autka, podobno czuć wyraźnie różnice. Ja sam się zastanawiam, może na wiosne sobie sprawie chip:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 20:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Tak czytam i smiac mi sie chce...wkladki, sportowe sprzegla...czlowieku co Ty kurde kombinujesz...zamiast na pierdolach skup sie na tym co Ci discrimen napisal...316ka nic nie zrobisz!!!!!!Trzeba bylo kupowac wiekszy silnik...tak wiec szczerze Ci radze...daj sobie spokoj...oczywiscie na zwirku, piaseczku, mokrym podlozu jak najbardziej...na suchym mosisz mocno sie napracowac, szkoda auta!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 20:40 
mocne :hyhy:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL