BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap 316i na 325i Panowie prosze o porady:)
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 13:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Witam:) Mam E36 1.6 a w dodatku M40 :P i rozbite (bardzo lekko) E36 325i i znajomego który zrobi mi to za grosze:) Mam kilka pytań- te 2.5 jest automat, czy podejdzie do tego manualna skrzynia z 1.6? Wtedy mogło by to mieć lepsze przyspieszenie niż ze skrzynią 2.5 ale znacznie gorsza Vmax. Dobrze myśle? i o ile cm obnizy sie auto z tym silnikiem? bo już teraz na tym zawieszeniu mam biede a co dopiero jak jeszcze opadnie to juz wogóle. Wtedy bede mógł kupic jakieś sportowe tak jak do 325? Prosze o szybkie odpowiedzi :)

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
a co z tym lekko rozbitym e36 że jednak ze swojej 316 chcesz swapa robic ??
z 1,6 na 2,5 ;/ ,przy takim swapie praktycznie wszystko musisz zmienic-nawet hamulce z przodu i tyłu .

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
co chodzi o skrzeynie powinna pasować przełozwnia maja identyczne

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 14:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Ponieważ w moje włozyłem za dużo kasy już, a tamte jest po kradzieży bez możliwości rejestracji:/ Trzeba hamulce z przodu wymieniać? Dzisiaj zaczynam rozierać 325. właściwie to za godzine zaczynam:) potem bede mógł pokazać fotki co i jak:)

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
mooDy19, pokaz foty to i inni skozystają

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 21:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: KÂąty WrocÂławskie
Skrzynia Ci nie podejdzie, chyba żebyś zamontował sobie 1,8 M40.

Jeszcze parę rzeczy na pewno Ci będzie brakować, generalnie masa pracy.

_________________
Honor I Ojczyzna BMW



Posiadam Wszystkie czesci do BMW E 36;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 08:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Tam na moj rozum to mase rzeczy nie bedzie pasowac, watpie zeby skrzynia od 1.6 podeszla. jesli silnik i skrzynia inna to i wal napedowy, mocowania silnika, mozesz ale nie musisz wymienic most bo przy wiekszej mocy moze sie szybciej wysypac, zawieszenie z przodu bo silnik ciezszy, no i hamulce jesli nie chcesz sie pozabijac ;) ale jak masz dawce to poprostu przeloz to wszystko i powinno byc :ok: acha no i nie wiem jak z wydajnosci chlodnicy ale powinna dac rade

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
chłodnica pasuje sktrzynia powinnapodejsc dyfer wytrzyma

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 10:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
elektron85 napisał(a):
co chodzi o skrzeynie powinna pasować przełozwnia maja identyczne

Jesli ma identyczne przelozenia to :ok: ale dyfer ma napewno inne w sumie wytrzymac powinien jak ktos wie jakie te dwa auta maja przelozenia niech wkleji to sie pomysli dalej

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 11:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Znajomemu tez sie wydawalo, ze dyfer od 1.8 wytrzyma ... Niestety, polegl bardzo szybko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 11:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Santino, skrzymie w bmw mają identyczne przełozenia znacząco sie różnią dyfery
reserved, moze go katował jak głupi

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Przecież napisałem Panowie że mam drugie E36 325:) Narazie dwa dni pracy ( lekkie ściemnianie dwóch osób) i silnik, skrzynia, dyfer są na ziemi:) Jutro zamieniam skrzynie z 2.5 na 1.6 i wyciągam elektryke z 2.5 :) wkleje jakieś foty potem :) pozdro:)

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Jeżeli w tym 2,5 jest automat a ty załatwisz sobie np. skrzynię manualną z innego 2,5 ewentualnie od 2.0(zakładam że chcesz manuala) to dyfer od automatu nie będzie pasował do manuala gdyż są inne przełożenia,musisz załatwić też dyfer o odpowiednim przełożeniu do tego silnika i skrzyni manualnej.również sprzęgło z kołem zamachowym jest inne niż w manualu :) to wszystko wymaga dużo pracy :D

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Dyfer pasowac bedzie tylko inne przelozenia beda czyli inne osiagi i tyle

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
właśnie to miałem na myśli :) pasować będzie ale chcąc wykorzystać w pełni ten silnik to trzeba założyć dyfer o odpowiednim przełożeniu :D można założyć i od 316 ale co z tego.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 22:31 
W 316 dyfer ma przełożenie 3,45
A w 325i w automacie ma 3,15(manual takie samo)
Czyli będziesz miał lepsze przyśpieszenie, ale za to mniejszą prędkość max!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 20:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Tylko w 325 jest dyfer z "duza glowa".
elektron85.. niektorzy nie po to wrzucaja 2.5 zeby jezdzic do kosciola :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 01:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Dyfer bedzie od 2.5 z tego automata. jak bedzie zły to sie wsadzi inny:) wszystkiego trzeba spróbować a nie opierać sie tylko na doświadczeniach innych. Zobaczymy, narazie mam dwa silniki na ziemi i wyciągnieta jedna instalacje. teraz musze zamienić skrzynie i wyciągnać drugą instalacje, później sie zacznie już zabawa:)

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 08:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
mooDy19 Gratuluje zacięcia no i powodzenia!!!
Wklejaj fotki z przeróbki chętnie wszyscy zobaczą! ;)

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 14:05 
Ma ktoś pomysł jak sie zachowa elektronika z 2,5 jeżeli nie podłączy się automatycznej skrzyni tylko będzie manual? Czy układ sterujący skrzynią automatyczną jest powiązany z elektroniką sterującą silnikiem?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL