BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 320i Klekot hydraulicznych popychacz .Temat oklepany.
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 12:16 
Cześć, Jak sprawdzić który z hydraulicznych popychaczy zaworów stuka??? Macie może jakieś sprawdzone sposoby??
Rzecz się dzieje taka że po odpaleniu nic nie słychać a dopiero po ok. 20-30s zaczyna stukać i przestanie po około 2-4 min.. Czy jest to normalne??
W takim przypadku jak znaleźć ten który za te stuki jest odpowiedzialny... Bo przecież wszystkich 24 chyba nie ma sensu... A jeśli już to na pewno teraz na operację wymiany wszystkich sobie nie mogę pozwolić...
Czekam na jakieś sprawdzone pomysły...
Pozdrawiam...


Ostatnio edytowano 23 stycznia 2007, 12:38 przez Drago7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 12:29 
Mam sposób może nie jest to pomysł roku ale działa ;)
Odpal silnik bez pokrywy zaworów, oczywiscie masz łańcuch rozrzadu i musisz wziąć butelke wykroić ją i dać nad łańcuch, aby olej z łańcucha nie chlapał, i wtedy zlokalizujesz która dokładnie klekocze, ja z ojcem tak robiłem jak w pewnej 535i klekotało :mad:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 13:31 
A jeszcze takie pytanie czy tam występują takie same popychacze, zarówno na ssaniu jak i na wydechu?? I jak już to jaką firmę polecili byście takich popychaczy??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 13:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Darex czy aby ta 535i to nie byla ta "twoja co ja miales robic pod siebie"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 13:36 
Tak to własnie ta, luzy zaworowe był za małe i sie wyrobił wałek :mad:
Teraz jest juz nowy i wszystko gra jak nalezy :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Darex ale co maja hydrauliczne popychacze z e36 do silnika m30 w 535i?przeciez tam zaworki sa regulowane srubka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 13:54 
Wiem ale pisałwm tylko co sie stalo w 535i i wiem ze są tam regulowane śrubką :ok:
I równiez zaczeło pu8kać i napisałem jak ześmy sprawdzili co to :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 14:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
czlowieku ale hydrauiczny popychacz a regulowane zawory to dwie inne bajki wiec po co sie tu udzielasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 14:08 
Kornelio ty mnie ciągle nie rozumiesz :) Spokojnie!
Napisałem jak mozna sprawdzic co dokładnie klekocze!
Nigdzie nie napisałem ze jest to samo co miałem w 535i
Pytałeś czy to czsem nie "ta moja" wiec Ci napisałem i opisałem sytuacje :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 22:35 
Do niejakiej(ego) kornelio... Temat poruszony w tym poście ma się nijak do tematu jaki Ty poruszasz. Pomagasz tutaj czy przeszkadzasz się zapytam... Takie sprawy zachęcałbym aby poruszać je na priv'ie a nie wykorzystywać do tego postów o konkretnej tematyce... Darex dzięki za pomysł... I zachęcam wszystkich do takich właśnie konkretnych wypowiedzi jak kolega.. Proszę o kolejne porady za które z góry dziękuje...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2007, 22:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
deago uwazam iz ten pomysl mozesz sobie schowac miedzy 4 litery...powiedz jaki olej wlewasz do silnika i ile masz na nim przejechane? co do popychaczy to sprawdzic mozesz "na ucho" jedynie i konkretnie sie nie dowiesz ktory.pozostaje demontaz i fizyczne sprawdzanie choc to gwarancji tez niedaje.choc najczesciej uszkodzony popychacz poprostu rozleci ci sie w reku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2007, 21:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Po pierwsze, wnoszę o spokój w tym temacie zanim będę zmuszony temat zamknąć.

Po drugie (co do pojawiających się wątków), pierwsze słyszę o diagnozowaniu luzu zaworowego, poprzez osłuchiwanie przy zdjetej pokrywie zaworów i na odpalonym silniku klawiatury zaworowej - brzmi to tak, jakby zdjąć miskę olejową i osłuchać panewki na odpalonym silniku.

Po trzecie (już na temat), nie sądzę aby do usłyszenia luzu zaworowego należałoby uruchamiać silnik przy zdjetej pokrywie.
Luz zaworowy w M30 ustawia sie przy pomocy szczelinomierza i jeśli w wyniku tego nadal słychać stuki pochodzące z klawiatury (co jest słyszalne nawet z zamontowaną pokrywą), to należałoby obejrzeć:
- trzonki zaworow, czy przypadkiem nie są wyklepane
- krzywki na wałku rozrządu czy nie są podtarte
- dźwigienki zaworowe czy ich powierzchnia stykowa z krzywką wałka nie jest podtarta (o czym świadczyć może również podtarta krzywka wałka na danej dźwigience.

Po czwarte, autor tematu zapytuje o luz zaworowy w silniku 2,0 M50. Wystepuje tam hydraulika zaworowa z wykorzystaniem siłowników hydraulicznych zwanych potocznie szklankami. Zanim zaczniesz zmierzać ku ich wymianie należy się zastanowić czy są jakies inne powody mogące w swych skutkach tworzyć problem, z którym się borykasz.
Mam tu na myśli np. cisnienie oleju lub zastosowany olej. Niskie ciśnienie oleju w układzie może być również powodem stukania szklanek i nawet ich wymiana w tym momencie może nie pomóc. Zależy to też od tego ile szklanek jest słyszalnych - jedna, dwie, trzy czy może więcej? I czy klekoczą one cały czas, czy też może pojawia sie stuk i zanika?

Jeżeli nawet okaże się, że problem leży po stronie szklanek, to nie łatwe jest zdiagnozowanie, która dokładnie wydaje dźwięk stuko-cykania :)
Można osłuchać przy ZAŁOŻONEJ POKRYWIE ZAWOROWEJ czy stuk pochodzi z przodu silnika, czy z tyłu i czy po stonie wałka ssącego, czy wydechowego.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 19:58 
Muszę chyba ponowić pytanie, jak znaleźć popychacz zaworów który jest odpowiedzialny za klekot? Dźwięk ten dotyczy tylko jednego siłowniczka... Może przed odpaleniem sprawdzić szczelinomierzem luzy jakie panują na siłowniczkach..? Mówicie ciśnienie... Znacie jakieś sposoby na sprawdzenie ciśnienia..? Chociaż wydaje mi się że w takiej sytuacji słyszalnych byłoby więcej popychaczy... Proszę o konkretne wypowiedzi...
Pozdrawiam....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 20:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
jak znaleźć popychacz zaworów który jest odpowiedzialny za klekot?


Już pisałem.
Można osłuchać czy stuk pochodzi z przodu silnika, czy z tyłu i czy po stonie wałka ssącego, czy wydechowego.
Określasz w ten sposób najbliższe umiejscowienie stuku i wymieniasz szklanki znajdujące się w pobliżu. Nie ma innej metody sprawdzenia wadliwej szklanki (bynajmniej metodami domowymi lub warsztatowymi bez odpowiedniego sprzętu). Jeżeli pragniesz wymienić tylko jedną wadliwą szklankę możesz zdemontować wszystkie, poszukać w internecie specjaliste który zajmuje się hydrauliką siłową lub ciśnieniową i posiada odpowiedni sprzęt. Wysłać mu szklanki do sprawdzenia i cieszyć się z zaoszczędzonych pieniędzy :oczami:
Możesz także zakupić 4 sztuki nowych i wymienić te które znajdują się w pobliżu niepokojącego dźwięku.

Innych możliwości na sprawdzenie stukającej szklanki NIE MA.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze wymienia sie komplet. Zakładam ze nie bedziesz tego robił sam - wiec dochodzi do całej zabawy robocizna.

Jeżel wymienisz np 12 szkanek, to te pozostałe rozklepią sie za jakiś czas i bedziesz musiał całą operacje powtarzać od nowa. Robocizna w wawie to 300-400zł + częsci (BMW Pawłowski łomianki).
Skąd wiem :hyhy: - wymieniałem w swojej 520i. Klepała na wolnych obrotach przez cały czas, po rozgrzaniu auta. Tzn była zimna - cisza, osiągneła połowe skali temp i klap klap klap klap. Przegazowanie do 2 tys obrotów powodowało ich wyciszenie, po zejsciu na obroty biegu jałowego przez 15-20 sekund było cicho a nastepnie klap klap klapanie wracało.
Dodam że cały czas jeździłem i jeżdze na 5W-50 Mobil 1 pełny syntetyk. W ramach eksperymentu chciałem wyciszyć szklany gęstszym olejem - Castrol RS10W-60 ale nic to nie dało.
Możesz zaekperymentować - jeżeli jeździsz na 0W-40 lub 5W-40/50 przejść na Castrola 10W-60 (tak na marginesie olej zalecany do M-ek) może to pomóc, ale nie musi.
Oczywiście jeżeli zamiast oleju masz jakiś półsyntetyczny lub co gorsza mineralny towot - to co napisałem powyżej odpada chyba że chcesz sie bawić w uszczelnianie silnika :hyhy:


Reasumując - wymiana szklanek - tak ale tylko komplet 24szt. Operacja nie jest zbyt tania bo szklanki w aso to ok 100zł/szt, podzwonisz po sklepach lub potargujesz sie w aso to znajdziesz po ok 80zł/szt
Do tego dochodzi uszczelka pokrywy zaworów i vanosa.
Ja zapłaciłem coś ok 2-2,5 tys zł za wszystko, ale warto było silniczek sobie idealnie mruczy i nie wydaje odgłosów niczym sieczkarnia :hyhy:

Co do sprawdzania cisnienia oleju - najprosztsza metoda - obserwuj kontrolke ciśnienia oleju po odpaleniu auta, musi zgasnąc po ok 1 sekundzie. Jeżeli pali sie dłużej to albo pompa, albo już cały silnik mocno nie teges ;)

aha odnośnie sprawdzania zaworów przy zapalonym silniku i zdjętej pokrywie zaworów ...... no jak ktoś lubi prysznic olejowy to czemu nie :rotfl:

_________________
Pozdrawiam!
TOMEK_M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
Drago7 i jak, rozwiązałeś problem? U mnie objawy identyczne jak u Ciebie. Olej Mobil 1 5W50.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Witam
Jak by kogos interesowało to mam szklanki z BMW M52B20 z przebiegiem 115 tysiency kompletne z prowadnicą Jesli benda pasowały to zapraszam(z reguły kłopoty zaczynaja sie po przejechaniu 150 i wiencej km) Polecam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 22:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Tu dodaje linka zeby mozna było zobaczyc przechowywane sa w pionie http://www.allegro.pl/item241198961_m52 ... 9_e46.html
Co do wczesniejszego postu chcialem dodac sprostowanie (nie jest regułą to o czym pisałem z tym przebiegiem)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Carlow, Ireland
mozna w przybliżeniu zdjagnozowac która szklanka klekocze, sciąga się pokrywe i np. trzonkiem młotka wciska się szklanki, jesli któraś poddaje się przy "niewielkim" nacisku, to prawdopodobnie jest do wywalenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL