BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 11:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 8 maja 2013, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
Witam mam taki problem posiadam E36 coupe i mialem w niej silnik 2.0 i trafila mi sie okazja kupna silnika 2.5 z E34 a moj problem polega na tym ze auto nierowno chodzi kupilem nawa sode przeplywka w jest dobra wiec zaczalem szukac w filtrze powietrza wiec gdy nie miesci la mi sie puszka od filtra powietrza od E34 zamatowalem tymczasowo stozek i na nim jako tako chodzi nie wiem moze jest za duzy albo cos kupilem w koncu puszke filtra od compacta 2.5 wsadzile nowy filtr podlaczylem przeplywke do filtra a on zaczol jeszcze gorzej chodzic pochodzi mocnpo falujac i gasnie a co jest najlepsze jak odpale na samej przeplywce i do polowy ja zakryje to silnik chodzi bez zarzutu i sioe super wkreca wiec prosze was o pomoc bo mi juz brakuje pomyslow dodam ze lepiej silnik chodzi na sozku niz na orginalnym filtrze...

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 8 maja 2013, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
nikt nie potrafi pomoc???

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 8 maja 2013, 21:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Gumy od przepływki całe??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 8 maja 2013, 21:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
timi-91 napisał(a):
Gumy od przepływki całe??


Też bym to sprawdził, minimalna nieszczelność daje podobne objawy.
Domontowałeś kolektor dolotowy ? Jeśli tak może być nieszczelność na uszczelkach lub za słabo skręcony.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 9 maja 2013, 02:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Białogard / Poznań
Moje BMW: e36 328i Coupe
Kod silnika: M52B28 + LPG
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122480
moze miala gaz i zostaly dziruki w kolektorze xD

_________________
Było: e34 525 sedan 89r, e34 525TDS sedan, e36 318is Coupe 93r, e34 520i Touring 95r
Aktualnie: E36 328i Coupe '96r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 9 maja 2013, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
gumy sprawne a do dziur od gasa jest podlaczony moj gaz nie wiem sprubuje moze dokrecic ten kolektor tylko dziwi mnie bardzo to ze na stozku jak sie silnik rozgrzeje chodzi normalnie a na zimnym koleboce a na orginalnym filtrze wogole nie chodzi :(

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 9 maja 2013, 13:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Objawy są takie same na benzynie i na gazie?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 9 maja 2013, 16:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
benzyna i gaz to samo dokrecalem kolektor i nic szukalem nowych uszczelek pod kolektor tez nie moge nigdzie znalesc nie mam juz pojecia

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 9 maja 2013, 17:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
dla silnika M50 numer 2 na rysunku
Obrazek
Numer części 11611717259

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 9 maja 2013, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
zamowilem na allegro uszczelki bo u mnie na miescie zaden sklep nie potrafil mi ich znalesc czekam za uszczelkami i bede zmieniac mogl by ktos mi napisac jak sie je zmienia bo jak patrzylem to ciezko bedzie je wyciagnac

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 10 maja 2013, 10:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sterownik silnika i wiązkę masz z czego?

E34 było na siemensie jak u Ciebie czy na Boschu?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 10 maja 2013, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
cala wiazka jest od 2.5 ja mialem wszystko na simensie ale wszytko przelozylem na bosha sonde jesli o to ci chodzi przeplywka wszystko jest od tamtego silnika
niech ktos napisze jak zmienic uszczelki pod kolektorem bo za bardzo nie mam pojecia jak je wyciagnac bo ciezko je podchaczyc czy cokolwiek...

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 10 maja 2013, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
kolego musisz zdemontować cały kolektor dolotowy....co chcesz podhaczać ??? ..i prośba staraj się pisać w miarę po polsku,bo trzeba się chwilami zastanawiać co masz kolego konkretnie na myśli...o błędach ort.nie wspominając.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 11 maja 2013, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
Wiem ze trzeba zdematowac juz to robiłem tylko się pytam jak wyciągnąć te uszczelki bo jak prubowalem to nie mogłem a nie chciałem ich uszkodzić. Kolektor skręciłem z powrotem jak tylko mocno się dało powiem ze auto zaczęło lepiej chodzić ale to jeszcze nie to bo tylko na stożku bo na orginalnym dalej lipa też zauważyłem ze jak do filtra zastosowałem rurę ze zwerzeniem na końcu to obroty sarowniejsze i się wkreca a jak założyłem normalna rurę bez zwężeń i wtedy juz się dusił wiec szukałem adaptera na przepływke bo one maja zwężenie przed przepływka ale nie mogłem znaleźć żadnej pasującej na moja przeplywke. I dziś zauważyłem ze na zimnym silniku na stożku na tej zwężonej róże na bezynie chodzi a na gazie gaśnie dopiero jak sie rozgrzeje to chodzi na gazie. Tylko to nie zmienia faktu ze na orginalnym filtrze wogole nie chodzi. Może to komus da pomysł co to może byc

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 13 maja 2013, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
Mam jeszcze jedno pytanie może też się tak dziać z powodu czujnika walu nie chodzi mi o rozrządu bo wogole by nie odpalił bo zauwarzylem ze na jałowym biegu ciężko chodzi ale na wyższych obrotach w miarę się wkreca a jak juz jadę na jakim kolwiek biegu to gaśnie wogole się nie wkreca i przyszedł mi na myśl czujnik walu może ktoś będzie wiedział coś na ten temat???

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 13 maja 2013, 20:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Robiłeś swap z silnika m52b20 na m50b25 czy na m52b25.
To od czego ja bym zaczął to nieszczelności w układzie dolotowym ( jak ja miałem lewe powietrze to dochodzi do strzałów w kolektorze ssącym ) w czujnik położenia wału (silnik faluje gaśnie), silniczek krokowy inaczej zawór regulacji biegu jałowego. Nietypowa usterka i jak dla mnie do dnia dzisiejszego niewyjaśniona to zamień kolejnością sądy lambda na listwie wtryskowej.
Te wszystkie przypadki przerabiałem w moim M52B25 nie wiem czy w M50 jest podobnie.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 13 maja 2013, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
Z M50b20 na M50b25 nie powiem strzela w kolektorze jutro zmienię uszczelk pod kolektorem i zobaczymy bo wszystko one mam szczelne nie mam pojęcia gdzie może jeszcze łapać lewe powietrze a obroty raz falują a raz nie i gaśnie jak są za slabe w zależności jak powietrze załapie a jak mam zmienić kolejność sady lambda na listwie wtryskowej nie wiem o co chodzi ogólnie na komputrze mi wyskakiwał błąd regulacja sady lambda wiec jak byś mogl to napisz mi jak mamzmienic ta kolejność z góry dziękuję...

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 13 maja 2013, 21:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
W M52 do listwy wtryskowej są przymocowane wtyczki do których podpina się sondy lambda gdyż jedna jest od cylindrów 1,2,3 a druga 4,5,6 nie mam pojęcia czy w m50 jest tak samo.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 13 maja 2013, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Lokalizacja: InowrocÂław
Też są wtyczki przy listwie wtryskowej ale listwa się podłącza do plastikowej podłużnej listwy z kablami w środku w tej plastikowej listwie by się znajdowały te podpięcia sady
Napisze może jeszcze ze silnik pochodzi od automatu pracującego na boshu ja miałem simensa cala wiązka z tamtego silnika jest

_________________
Moje E36
http://img170.imageshack.us/img170/1899/dsc00351i.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap 2.0 na 2.5 pomocy!!!!
PostNapisane: 13 maja 2013, 22:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
A ecu jest z jakiego silnika? Jeżeli to sterownik od b25 z automatu to może trzeba spróbować podłączyć ecu od b20, pamiętaj o ews jak masz i zmieniałeś ews przy swapie to ci nie odpali na b20.
Jeżeli komp pozostał od b20 to chyba niema tu nic do tego że motor z automatu.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL