BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jakie amorki??
PostNapisane: 26 września 2007, 14:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
Witam Was,

po rozkodowaniu VIN-u, okazało się że mam w mojej Buni 704 M SPORT SUSPENSION. Planuje kupić amorki Bilstein B4, czy podejdą czy muszę kupić takie dedykowane do M-technika?? I czy jeszcze coś innego w zawieszeniu będzie na co zwrócić uwagę??

pzdr

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Ostatnio edytowano 26 września 2007, 19:33 przez KubaCK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 14:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie podejda, zawieszenie M ma "krotszy" amortyzator, o nizszym skoku. Sachs je robi. Pewnie masz inne tuleje wahaczy, sprezyny, odbojniki amortyzatorow, moze stabilizator tez byc inny i poduszki stabilizatora.

Jeden amortyzator Sachs do zawieszenia M kosztuje 462 zł.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 15:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
a tak się cieszyłem, że mam takie zawieszenie..........

czyli m sport to takie samo zawieszenie jak m power, czy m technik??

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 17:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
to jest opcja: zawiesznie sportowe , zawieszenie M technik.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 06:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ale przecież do silnika 1.6 nie mogli włożyć zawieszenia od M3...
przeciez to nie ma sensu z racjonalnego punktu widzenia, z tyłu bebny a zawieszenie od M3... poza tym M3 jest cięższe (silnik R6, nie R4). Z tego co wiem M-technik to krótsze amorki i spręzyny (o 20mm), a nie zupełnie inne zawieszenie. Czy to oznacza, że normalne amorki nie podejdą?
z drugiej strony: przecież firmy produkujące springi obniżające rozgraniczają sprężyny do modeli R4 i R6 oraz M3. Pierwsze od drugich różnią się twardością (inna masa przodu) a te od M3 mają taką samą średnicę na górze i na dole (wiem bo przez przypadek kupiłem takie do siebie). Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Rafał opcja w BMW : "zawieszenie sportowe, zawieszenie M technik" to nie jest zawieszenie M3, M5, M6 .


BMW 316i z zawieszeniem M technik ma inne zawieszenie niż BMW M3 oraz różniące się kilkoma elementami zawieszenie od tego z 316i bez opcji zawieszenie sportowe / zawieszenie M technik.


Na przykład tu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 widać ze 316i z zawieszeniem M technik ma inny stabilizator od 316i ze standartowym zawieszniem, ale jest to również inny stabilizator niż w M3 ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 27 września 2007, 07:36 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Maćku, czyli różnica jest tylko w wysokości i twardości? jeśli tak to znaczy, że zwykłe amorki podejdą (a sprężyny niższe zostaną)....

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bezposrednio porównywałem amortyzatory od e39 z zawieszeniem M i bez. Jest znaczna różnica w skoku amortyzatora, dlatego obawiam się ze standardowy w połączeniu z krótka sprężyną od zawieszenia M technik na pierwszej lepszej dziurze okaże się za długi i rozbije się (dodatkowo amoryzatory od zawieszeń M są aluminiowe, ale to juz ma mniejsze znaczenie).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
a może ktoś ma taką opcję w coupe R4 i zmieniał elementy zawieszenia i się wypowie??

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
stones1 napisał(a):
dlatego obawiam się ze standardowy w połączeniu z krótka sprężyną od zawieszenia M technik na pierwszej lepszej dziurze okaże się za długi i rozbije się


czyli mam rozumieć, że każdy kto zakłada krótsze springi ma się wystrzegać jazdy po polskich drogach? wg specjalistów (?) obniżenie do 30mm nie wpłwa negatywnie na pracę amortyzatora, a sprężyna M-technik jest niższa o 20mm...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Chodzi o to ze nie mozna zalozyc za wysokiego amortyzatora do niskich sprezyn, bo gdzie schowa sie ten amortyzator? W e39 z M i bez M róznica skoku (długosci) amortyzatora jest znaczna. Bez zmiany sprezyn nowe standartowe amortyzatory sie rozbiją.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
rorafalki napisał(a):
stones1 napisał(a):
dlatego obawiam się ze standardowy w połączeniu z krótka sprężyną od zawieszenia M technik na pierwszej lepszej dziurze okaże się za długi i rozbije się


czyli mam rozumieć, że każdy kto zakłada krótsze springi ma się wystrzegać jazdy po polskich drogach? wg specjalistów (?) obniżenie do 30mm nie wpłwa negatywnie na pracę amortyzatora, a sprężyna M-technik jest niższa o 20mm...


Nie. Z mojego porownania amortyzatora od e39 bez M z amortyzatorem od e39 z M wynika ze standartowy amortyzator w minimalnym położeniu ma długosc amortyzatora od M w maksymalnym położeniu, czyli wiadomo co sie stanie z takim za dlugim amortyzatorem założonym do zawieszenia M. Gdzie sie mocniej schowa?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Maćku, a w E36 wiesz jak jest? nie kwestionuje tego, że jest krótszy, tylko o ile?

a jak różnica w długości amorka będzie znaczna to dam Kubie springi (standardowe)ode mnie (będzie miał twardsze bo to od R6 :hyhy: )

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 07:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie wiem o ile, ale domyslam sie ze dokupienie opcji zawieszenie sportowe miało podobne konsekwecje w e36 jak i w e39. Zauważ ze np. E39 530d Szarego76 nie stoi jakos bardzo nisko, a on ma zawieszenie M i amortyzator w porownaniu do standartowego ma bardzo krótki skok.

Szary76 jednak nie ma galerii ;) , ale jest kilka e39 z zawieszeniem M na forum. Sprzedawałem jeszcze komuś te same amortyzaotry. Chodzi o to ze e39 z zawieszeniem M nie stoi jakos znacznie niżej, a jednak ma bardzo krotki skok amortyzatorów.

No nic ogólnie chodzi mi o to żeby do BMW z zawieszeniem M Technik nie wrzucać standartowych amortyzatorów bez zmian sprężyn bo dla mnie oczywiste jest że zniszczy się amortyzatory.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 13:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
a może ktoś kto zmieniał sobie części zawieszenia i ma taki wykupiony pakiet się wypowie??

kurcze, już nie wiem co robić, bo ceny różnią się znacznie.......

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kuba, najlepiej jak kupisz kpl. gwintowane zawieszenie, na pewno się sprawdzi :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 22:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Zaczekaj jeszcze do jutra, sprawdzę jaka jest różnica w tych amortyzatorach i czy przypadkiem nie można ich stosować zamiennie.


W większości przypadków jednak dl zawieszenia Sport i Normal stosuje się inne amortyzatory o innych wymiarach, innym skoku i co równie ważne - innej charakterystyce.

Jeszcze jedna rzecz o której nie wszyscy mogą wiedzieć - przy zmianie Normal/Sport zmienia się nawet osłona amortyzatora (ta plastykowa lub gumowa), jest tam taki poliuretanowy bumper, który dla przykładu w E60 z zawieszeniem Sportowym jest o ok. 1/3 krótszy niż w normalnej wersji.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, 07:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
No więc.... przód ma różnicę 10mm na długości, a tył aż 25mm. Są osobne amortyzatory do każdego z zawieszeń w katalogach, więc nie można stosować ich zamiennie.

W ofercie Monroe są amortyzatory dedykowane do twojej wersji (E7034-przód (z podziałem na prawy i lewy); E1114-tył). Są to amortyzatory z serii Reflex.

Osłony i mocowania górne (tył) są jednak te same, przednie osłony są takie same, ale mocowania mogą się różnić.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, 08:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mocowania też sa takie same.

odbojnik jest inny;

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

mimo że Monroe podaje ten sam dla wersji z M i bez M, oryginalnie były inne.


No i po raz ostatni napisze:

zalozysz zwykle amortyzatory do zawieszenia M (dłuższe) a na pierwszej dziurze amor dobije do konca i sie rozwali. Jest zbyt długi....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, 12:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja mam takie zawieszenie (a raczej mialem bo zmienilem sprezyny). Roznice od zwyklego to inny amortyzator (i tak jak stones1 pisze odbojnik), inna sprezyna oraz innej grubosci stabilizator. Zawieszenie jest nizsze od serii o 15mm przod i 10mm tyl (takie parametry sa podane w Bentley'u). Amorki i odboje mozna kupic Sachs/Boge albo KYB (i chyba Bilstein B8). Jak dobrze poszukasz to dostaniesz za 420zl/szt (na przod, sam goly amortyzator, bez oslony i odboja). Zadzwon do Bronowskiego - jakis czas temu mieli promocje, ja kupilem za 650zl dwie sztuki. Sprezyny to tylko oryginal ~1400zl/komplet, zamiennikow niet, ale duzo ludzi wstawia inne - ja mam Eibach Pro-Kit.


Ostatnio edytowano 28 września 2007, 12:23 przez Tomek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL