BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problem z oświetleniem wewnętrznym
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133580
Mam problem z oświetleniem wewnętrznym: poprzedniemu właścicielowi wytarły się czujniki otwarcia drzwi (wykrywały, że drzwi są cały czas otwarte). Ktoś odłączył zasilanie od świateł wewnętrznych, zapalają mi się jedynie gdy przekręcę kluczyk.
Wymieniłem czujniki drzwi. Zdiagnozowałem problem za pomocą schematu elektrycznego: bezpiecznik 33 był odłączony od modułu komfortu. Rozebrałem trochę samochodu, podłączyłem zasilanie z bezpiecznika 33 do modułu komfortu i oświetlenie działa jak powinno, światła wewnątrz świecą nawet bez kluczyka, niestety nie tylko one :( Świecą się kontrolki obsługi technicznej, licznik kilometrów oraz komputer OBC tak jakby stacyjka była w pozycji włączonego zapłonu.

Co może być przyczyną? Może oprócz czujników światła popsuty jest też moduł komfortu?
Może ktoś wyciągnąć bezpiecznik 33 i sprawdzić czy działa mu podświetlanie przełączników? Teoretycznie nie jest on za to odpowiedzialny.

Proszę o pomoc bo światła wewnętrzne już mi tyle nerwów zjadły a nie mam pomysłu co robić :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z oświetleniem wewnętrznym
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
pewnie w złe miejsce dałeś zasilanie.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z oświetleniem wewnętrznym
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 20:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
czndl, tak po wypięciu F33 jupitery nie działają tylko samo podświetlanie przycisków

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z oświetleniem wewnętrznym
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133580
Po wypięciu F33 jest normalnie, tylko nie działają wewnętrzne światła bez przekręcenia kluczyka. Po wpięciu F33 jest tak jakby non-stop stacyjka na zapłonie.
Chyba wiem w czym jest problem - ktoś wcześniej odłączył kabel od F33 i podpiął pod stacyjkę w pozycji zapłonu skąd prał zasilanie, ja podpiąłem bezpośrednio F33 do modułu komfortu równolegle ze starym przewodem. Wydaje mi się, że w tym momencie "zasiliłem" z F33 zapłon w stacyjce.

Chwilowo nie mam dostępu do miejsca żeby plastiki w samochodzie rozebrać ale w przyszłym tygodniu pozbędę się starego kabla i dam znać jak wyszło. Powinno być OK bo tak wskazują wszystkie objawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL