BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] sprawdzenie przepływomierza - piny
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Moje BMW: E̶3̶6̶ Civic + GSi
Kod silnika: M44B19 - było
Mam przepływomierz klapkowy z M42B18 (nr części 17346559) i chce sprawdzić, czy jest sprawny. Na tyle na ile wiem to jest on po prostu potencjometrem. Czyli jak ruszam tą klapką to powinna mi się rezystancja zmieniać. Pytanie tylko, które piny są do czego? Odłączyłem wtyczkę, podpinałem się pod wszystkie kombinacje, ruszałem klapką (powoli) i w żadnym wypadku na mierniku nie było zmiany rezystancji. Wartości rezystancji były różne, ale nic nie było zależne od wychylenia klapy. Pytanie więc brzmi: ja źle mierzę (jakąś kombinację przypadkiem pominąłem i to była ta właściwa) czy mam ten przepływomierz uwalony? Który pin we wtyczce jest od czego?

Z góry dziekuję za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] sprawdzenie przepływomierza - piny
PostNapisane: 28 sierpnia 2013, 12:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
2 i 5 pokrywa zamknieta ok 8 Ohm
2i 5 pokrywa otwarta ok 2500 ohm
1i5 300- 550 ohm

po stronie wiazki 1i 5 na właczonym zaplonie ok 5v


pomiedzy zaciskami na uruchomionym silniku

2 i 5 zaplon właczony ok 0,25v
2 i 5 na biegu jałowym ok 0,9v
2 i 5 3000obr ok 2v

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] sprawdzenie przepływomierza - piny
PostNapisane: 28 sierpnia 2013, 12:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
viewtopic.php?f=1&t=128370

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=414365

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] sprawdzenie przepływomierza - piny
PostNapisane: 28 sierpnia 2013, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Moje BMW: E̶3̶6̶ Civic + GSi
Kod silnika: M44B19 - było
O, dziękuję bardzo za informacje :) Wychodzi na to, że trzeba pomierzyć napięcie na włączonym silniku, bo najwidoczniej mam wersję ze wzmacniaczem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] sprawdzenie przepływomierza - piny
PostNapisane: 29 sierpnia 2013, 17:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Yossarian napisał(a):
O, dziękuję bardzo za informacje :) Wychodzi na to, że trzeba pomierzyć napięcie na włączonym silniku, bo najwidoczniej mam wersję ze wzmacniaczem.


wystarczy włączyć zapłon.na odpalonym silniku mierzysz bieg jałowy tylko.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL