BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 15 maja 2012, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
w temacie mam takie pytanko... rozebralem blok m52b28 i m50b25 i troche mam zamieszania z tlokami w 2.5 mialem tloki 83.980mm a w 2.8 83.955 chce wal wlozyc calosc z 2.8 do 2.5 kiedys robilem cos juz takiego ale wtedy tloki byly z 2.8 o wymiarach 83.975 wiec sa takie bardziej podobne do tych od 2.5.. i nie wiem wlasnie czy te teraz tloki mi podejda. sprawdzalem dzis tez pierscieniami a dokladniej robilem pomiary wkladalem sam pierscien z tego tloka 83.955 i jest na ciasno 0.20 mm na zamku pierscienia a znalazlem stare pierscienie od tych tlokow 83.975 i bylo ponad 0.30mm moze ktos wie czy podejda mi te tloki czy nie. numer bloku 2.5 to 1735783


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 16 maja 2012, 21:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie,nie da rady
będzie za duży luz
o ile pamiętam fabryczne pasowanie to 0,05

Co do luzów na zamkach pierścieni to: pierwszy 0.3~0.4mm; drugi 0.3~0.4mm; olejowy 0.2~0.35mm; poza tym, jeśli kupujesz pierścienie do tłoków to powwinny mieć już luzy dobrane przez fabrykę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 17 maja 2012, 18:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
a jesli pierscien byl by bardziej spasowany na zamku tak na 0.2 mm co to moze spowodowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 17 maja 2012, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Chcesz włożyć wał od 2.8 do bloku 2.5? czy przypadkiem te silniki nie miały rożnych skoków tłoka? sprawdź sobie aby lipy nie było, co innego głowica, bo jest taka sama.

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 17 maja 2012, 19:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
tloki w 2.5 i 2.8 sa inne. robie strokera ale mam male zamieszanie z tlokami. mam juz inne na wymiar 83.975 ale mierzylem nowy pierscien do nich i ma 0.2 na zamku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 17 maja 2012, 19:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Co do srednicy tloka to nominal m52b28 powinien byc chyba 84mm, potem sa dwa nadwymiary 84,25 i 84,50. Skladaj na wale b28 tlokach b28 i korbach b25 bez vanosa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 17 maja 2012, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
to wiem ze taki zestaw ale mam obawy co do tych ciasnych pierscienie niby maja miec o.3 do 0.4 a ja mam o.2 mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 18 maja 2012, 12:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Składaj.Będzie latać dobrze.Jak ci spokoju nie daje ten luż na zamkach to zawsze możesz podpiłować i powiększyć.Ja osobiście bym nie ruszał.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 18 maja 2012, 20:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
juz poskladane jutro dokoncze i zobazcymy jak to bd chodzilo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
Garaż: www.autowarsztat.lublin.pl
Witaj
złożyłes tego strokera?? jak wyszło z tymi tłokami?
mam podobna sytuacjętłok m50 83.98 m52 83.955
panewki jakie dałeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 tloki i pierscienie.
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 12:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: opole
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52b28
witaj.. daj te od m50 sa bardziej zblizone i pierscienie musisz dobrac tak zeby byly do bloku zeli bo jak dasz z m52 to nie polztasz bo inny material inne scieranie a panewki dawalem takie jak w m52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL