BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 22:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318i zamiana bębnów na tarcze z tyłu
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Witam w najbliższym czasie planuje wymianę wszystkich klocków okładzin w hamulcach
oraz tarcz z zaciskami z przodu na wentylowane

chciałem sie zapytać czy ktoś zmieniał już z bębnów na tarcze z tyłu
co jest potrzebne ???
czy czujniki absu są takie same???
i czy wystarczy odkręcić bębny i założyć tarcze i zaciski czy trzeba zmieniac całą piaste??

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Ostatnio edytowano 3 maja 2007, 21:15 przez elektron85, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
o ile mnie pamiec nie myli (bro szt kilka) poza piastą i wahacz bedzie do wymiany :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 12:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
elektron85, może poszukaj cały tył używke to wtedy przełorzysz to co będzie trzeba(albo całośc wsadziśz jak stan zadowalający będzie

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2007, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
cyba tak zrorobie tak własnie pojade na szrot i sie dowiem cz mają cos w miare dobrym stanie

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 21:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Do wymiany w tym celu są wachacze, linki ręcznego, nie jestem pewien czy też nie półosie, no i musisz mieć zaciski z przewodami hamulcowymi, tarcze i klocki i inne szcżeki.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
półosie na 98% mogą zostać stare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 01:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
ale po co ? Ostatio chipowalem bmw znajomwgo.... wymienil 1.8 na 2.0 i hamulce daja rade bez problemu :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 06:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
reserved, rozważałem taką mozliwość bo skoro mam zmienia klocki i szczęki w bębnach a w najbliższej przyszłości spawa planuje oczywiście ze jak mi kodzt wyskoczy 1500zł to tego nie będe robił i dam sobie luz

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
reserved napisał(a):
ale po co ? Ostatio chipowalem bmw znajomwgo.... wymienil 1.8 na 2.0 i hamulce daja rade bez problemu :-)

a jak duży jest to koszt? oczywiście nie licząc ceny silnika.
akumulator wrzuca siędo tyłu czy z przodu zostaje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 09:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
oplacalny swapuar to 1,8 na cos wiekszego niz b25. Taka zamiana wymaga rowniez zmiany przelozenia w moscie. Łatwiej taniej i bezbolesniej zakupic całą w bdb stanie kompletną zawiechę na tył łącznie z mostem (kit plug and play) niz zabawiac sie w wymiane wahaczy. Do tego kompletne McP z tarczami i zaciskami na przod (bo silnik R6 to inna klasa wagowa a na zawiasie od 1,8 moze byc problem) i mozna upalac. :hyhy:
Aku przy swapuarze z R4 na R6 da rade bez wiekszych problemow zostawic pod maską...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
odwiedze dzisiaj szrot i zobaczy my co z tego wyjdzie

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 19:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
taniej cie wyjdzie jakby sprzedać 1.8 i kupić coś innego nie wiem co tam chcesz 2,0 czy 2,5 .bez roboty ,czasu i co najwazniejsze bez przykrych niespodzianek po swapie , bo tak naprawde może sie to okazać bardzo kosztowe.pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
muszę odświeżyć temat, czytam ten temat po raz drugi i jakoś nikt nie skompletował dokładnie i czysto tego co w końcu trzeba wymienić ;] chce taki zabieg zrobić też u siebie, mam 318ti po swapie z 1.6 no i przydałyby się tarcze z tyłu bo ostro ciągnę ręczny i myśle, że chyba tarcze jednak lepiej hamują niż bębny :) bardzo proszę, jeżeli ktoś wie co dokładnie muszę kupić/wymienić to piszcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
ja mam u siebie w 1.6 tarcze z tyl fabrycznie - kolega w 1.6 ma fabrycznie bębny

jak to porownywalem kiedys do niego to wychodzi na to ze wszystko z tyl jest inne doslownie wszystko.... :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GdaĂąsk
do racesupport ---> zastanawiam się do czego używasz tego ręcznego ? jeszcze nie znam kierowcy bmw który używa ostro ręcznego skoro to tylny napęd ? no chyba że stajesz często pod górkę pozdro a co do tematu to przy wymianie silnika z 1,6 do 1,8 nawet do 2,0 litrów wydaje mi się że zbędne jest wymienianie bębnów na tarcze ( fakt tarcze lepiej wyglądają ) , bębny dobrze hamują tylko muszą być w dobrym stanie , czy to bębny czy to tarcze stan musi być BDB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E 36 1.8TDS
racesupport napisał(a):
muszę odświeżyć temat, czytam ten temat po raz drugi i jakoś nikt nie skompletował dokładnie i czysto tego co w końcu trzeba wymienić ;] chce taki zabieg zrobić też u siebie, mam 318ti po swapie z 1.6 no i przydałyby się tarcze z tyłu bo ostro ciągnę ręczny i myśle, że chyba tarcze jednak lepiej hamują niż bębny :) bardzo proszę, jeżeli ktoś wie co dokładnie muszę kupić/wymienić to piszcie.




ja mam oryginalnego ti i z tyłu mam tarczo-bebny takze w przypadku recznego nie ma różnicy

_________________
Codziennie przybywa ludzi,którzy mogą pocałowac mnie w d..e !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
czasami jeżdżę na kjs i jak mam nawrót to muszę mieć ręczny, jak jest ślisko to przy redukcji z 2 na 1 auto też potrafi lecieć bokiem ale to nie to co ręczny, zawsze robię taki dłuższy impuls ręcznym i wciskam gaz wtedy mnie obraca, co do bębnów, fakt, u mnie na 100% są źle wyregulowane, musze sie za to zabrać ale ogólnie tarcze raczej są dużo łatwiejsze w użytkowaniu niż bębny nie ? Bębny trzeba regulować i takie tam sranie, okładziny mam nowe ale jak składałem to (głupek ze mnie :P) nie pomyślałem, żeby regulację zakręcić na max żeby jak coś móc kręcić przy ręcznym linki, no mniejsza z tym, raczej nie będę zmieniał chociaż jeszcze zobacze, koleś który mi sprzedawał szpere ma komplet wahaczy, półosie i tarcze do mojego compacta, półosie musze i tak zmienić bo zmieniam z małej głowy na dużą, następną rzeczą są sportowe wałki rozrządu, troche mi to mocy doda i wolałbym żeby hamowanie odbywało się w krótszej drodze, myślę że tarcze coś by ją skróciły chyba że mnie przekonacie że faktycznie bębny są ok, w sumie to sam się musze przekonać jak je wyreguluje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
zrobiłem wszystko z ręcznym, tzn. z hamulcami bębnowymi, jedno koło mi w ogóle jak sie okazało nie hamowało ręcznym ale przy nożnym było ok, okazało się, że samoregulacja linki ręcznego się zepsuła, mianowicie taki mały cypelek w takiej podkładce w kształcie literki U się uszczerbił kawałek, dospawałem, obrobiłem i jest git, autkiem można obracać spokojnie na asfalcie :) jestem zadowolony i myśle, że nie ma sensu zmieniać tego wszystkiego bo efektu i tak sie nie odczuje, jedynie wizualnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318i zamiana bębnów na tarcze z tyłu
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Piszę tu bo nie chcę zakładać nowego.

Mam pytanie co do układu hamulcowego w e36 chodzi mi o tył, czy układa jest we wszystkich wersjach z bębnami i tarczami taki sam, czyli że tak to nazwę 3 układowy czy jak były fabryczne tarcze to był 4 układowy. U mnie jest tak, że idzie jedna rurka na tył do trójnika i tam się rozchodzi na koła a w przypadku gdy są fabryczne tarczo-bębny z tyłu?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318i zamiana bębnów na tarcze z tyłu
PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 10:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Kolego, z tego co zauważyłem, jak to nazywaszto ten 4 układowy, jest jak jest ASC, wtedy idzie na każde koło osobna sekcja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL