BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 12:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 20 kwietnia 2014, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
Witam
Rzadko piszę na forum bo, na razie, samochodem nie mam co się chwalić. Ale do rzeczy.


Mam compacta 316i z maja 1995r.
W tym tygodniu wymieniłem u mechanika uszczelkę pod głowicą ( i kilka innych przy okazji ).
Jedna rzecz mi się nie podoba i chciałbym zasięgnąć opini kogoś kto nie jest tak zielony jak ja w tym temacie.
Mianowicie po naprawie, zimny silnik nie pali od razu. Teraz zadrugim-trzecim. Na ciepło od razu.
Na jałowym biegu drży silnik. Zauważalnie. Wcześniej tak nie było. Czuć drgania nawet siedząc w samochodzie. Zupełnie jakby gubił rytm co ok 2-3 sekundy. Podczas jazdy jest ok.

Pytanie brzmi co może być nie tak? Facet twierdzi, że po wymianie uszczelki wszystko się musi "ułożyć" ale jakoś mu nie wierzę.


Cytuj:
Hmm.
Uszczelka pod głowicą, pod pokrywę zaworów, obudowy rozrządu metalowa, uszczelka do kolektora na wydech i papierowa na ssący oraz uszczelka gumowa która jest zaraz przy rozrządzie i oddziela układ chłodzenia.
Numer 16 na tej stronie:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10


Ponieważ może trochę niedokładnie opisałem o co chodzi opiszę dokładniej:
Na jałowym biegu silnik drży (mam wrażenie, że stojąc przed min drga na lewo i prawo jeśli to ważne) , chybocze się w porównaniu z tym co było przed naprawą różnica na niekorzyść jest spora. Dodatkowo co 2-3 sekundy drganie rośnie na chwilę. Tak jakby gubił rytm na moment albo cykl był krótszy i początek dublował się z końcem. Drgania czuć siedząc na fotelach.


Ostatnio edytowano 7 maja 2014, 12:40 przez st4chu, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 20 kwietnia 2014, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Tak na prawdę to nie da się wywnioskować co może być..!
Na początek przeskanował bym auto jak nic nie wyjdzie to .
sprawdzenie kompresji,świec,cewki,kable wysokiego nap. (może uszkodził przy montażu) szczelność dolotu,odma.
No i czy wszystko jest podpięte jak trzeba. Kumpel nie wpiął krokowca (przy montażu kolektora też M43)i tak przygasała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 20 kwietnia 2014, 23:27 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
st4chu napisał(a):
W tym tygodniu wymieniłem u mechanika uszczelkę pod głowicą ( i kilka innych przy okazji )



A co masz na myśli mówiąc kilka innych ? czyli co dokładnie jeszcze było wymieniane to dość istotne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
Hmm.
Uszczelka pod głowicą, pod pokrywę zaworów, obudowy rozrządu metalowa, uszczelka do kolektora na wydech i papierowa na ssący oraz uszczelka gumowa która jest zaraz przy rozrządzie i oddziela układ chłodzenia.
Numer 16 na tej stronie:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10


Ponieważ może trochę niedokładnie opisałem o co chodzi opiszę dokładniej:
Na jałowym biegu silnik drży (mam wrażenie, że stojąc przed nim drga na lewo i prawo jeśli to ważne) , chybocze się w porównaniu z tym co było przed naprawą różnica na niekorzyść jest spora. Dodatkowo co 2-3 sekundy drganie rośnie na chwilę. Tak jakby gubił rytm na moment albo cykl był krótszy i początek dublował się z końcem. Drgania czuć siedząc na fotelach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
Jestem po wymianie świec i sprawdzaniu krokowca. Mechanik sugerował cewkę, Podjechałem na komputer i wyszło:

Kod42 czujnik spalania stukowego 2
Sygnał nieprawidłowy

Kod36 zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
Nieprawidłowe działanie

Kod29 nastawnik biegu jałowego
Nieprawidłowe działanie

Kod 100 stopnie końcowe
Nieprawidłowe działanie

Kod12 potencjometr przepustnicy
Zwarcie w obwodzie

Błędy skasowane. Dzisiaj jutro zrobię trochę km i w poniedziałek znowu komputer.

W poniedziałek kupię używaną cewkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 17:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Powiem mechanik coś ci musiał nakręcić w samochodzie nie ma takiej opcji by po wymianie uszczelki pod głowicą silnik źle pracował no wyjątkiem jest partactwo. Tak więc ciśnij tego mechaniora bo on pewnie wie, albo przynajmniej podejrzewa co jest nie tak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 26 kwietnia 2014, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
Poczytałem o tych błędach i wydaje mi się, że rzeczywiście uszkodzona jest przynajmniej cewka. Podejrzewam, że w warsztacie coś uwalili bo przed wizytą samochód palił bez problemu. W takie zbiegi okoliczności nie wierzę.
Facetowi nic nie udowodnię ale pies to ganiał, używana cewka nie jest droga.

Po kodzie 42 wnioskuję, że uwalona jest na drugim cylindrze.
Zobaczę w poniedziałek na kompie co z zaworem, przepustnicą i regulatorem.

Auto ciężko odpala ale jak ruszy i się lekko ogrzeje to trzyma obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 drgania silnika po wymianie uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 7 maja 2014, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
Witam po dłuższej przerwie. Auto dzisiaj ogarnięte od strony równej pracy.

Problemem z drganiami/obrotami/falowaniem silnika nie były jak to sugerował mechanik: świece/cewka/krokowiec/przepustnica musi się dotrzeć/ stary jest etc. tylko BŁĘDNIE PODŁĄCZONE WTYCZKI CZUJNIKÓW na silniku. Z wiązki silnika wychodzą 3 takie same a ten facet ich nie oznaczył i pospinał na tyle, żeby auto paliło.
W moim przypadku pomylił wtyczki ciśnienia oleju z temperaturą płynu, czujnik spalania stukowego podłączył niedokładnie i wyskakiwał błąd a wtyczkę od podciśnienia podpiął już sam nie wiem gdzie a zawór podciśnienia zostawił wypięty. Ogarnął mi to dopiero dzisiaj pewien starszy elektryk z potencjometrem i komputerem, łapiąc się przy tym za głowę.

Dla śmiechu dodam, że komputer czytał temperaturę silnika jako -65 stopni celcjusza, trochę przez to wariował.

Przy okazji wyszło, że sonda lambda nie działa... ale zaraz ona ma ciągle stały i błędny odczyt, o cholera ktoś wywalił panu wtyczkę a lutując, pomylił kable. No proszę, sonda jednak DZIAŁA. Ciekawe jakie teraz będzie spalanie bo za mojej kadencji nic nie było kombinowane przy sondzie a spalanie w mieście było na poziomie 9l.

Dzisiaj jadę do mechanika pogadać o zwrocie kosztów za elektryka i pogadam o tym co ma poprawić, bo leje się świeży olej z tyłu pokrywy zaworów i z dolnej części osłony rozrządu a kupowałem tam nowe uszczelki....


Zmienię nazwę tematu żeby ktoś kto będzie kiedyś szukał po objawach mógł znaleźć wątek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 7 maja 2014, 15:13 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
st4chu trafiłeś na niemiłosiernego partacza który nie zna się w ogóle na tej marce albo i na każdej innej. Niestety dobry mechanik w naszym kraju to skarb. Zwrot kosztów ? heh nie nastawiaj się na nic dobrego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 7 maja 2014, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
Spokojnie. Nie nastawiam się, ale pogadać nie zaszkodzi. Generalnie jestem przerażony bo jutro zostawiam auto u niego do poprawienia.. te wtyczki to chyba sam oznaczę albo lepiej porobię zdjęcia, opisy i skontroluję czy w ogóle dobrze to zepną drugi raz. Generalnie zobaczymy jak się ta sytuacja skończy, a potem, w zależności od efektu nie omieszkam wystawić warsztatowi opinii.

Natomiast gdyby ktoś potrzebował namiar na dobrego elektryka z Legionowa to mogę podać namiar na pw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 7 maja 2014, 22:19 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
st4chu napisał(a):
Spokojnie. Nie nastawiam się, ale pogadać nie zaszkodzi. Generalnie jestem przerażony bo jutro zostawiam auto u niego do poprawienia..



W życiu bym takiego błędu nie popełnił... Nie zostawiaj auta takiemu partaczowi bo za moment to nikt nie dojdzie do tego co on tam Ci namąci...


Ale to tylko moje zdanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 7 maja 2014, 22:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Co nie nastawiać .? kopnij go w jaja niech naprawia,jak mnie tacy partacze :cenzura:
u Ojca robili uszczelkę pod głowica za 4 mieś uszczelka jebnięta...ojcu nagadali że takie uszczelki robią teraz,no jasne teraz co 4 mieś trzeba wymieniać :rotfl: zjebałem kolesia i robił na własny koszt. uszczelka trzyma juz 7 rok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 7 maja 2014, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54b22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1877707
powiedzmy, że mogę sobie pozwolić na dyskusje z mechanikiem, bo byłem na tyle przytomny, że mam na fakturze napisane dokładnie co było robione :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 18 maja 2014, 12:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
no i jak po dyskusji z mechanikiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E36) M43 źle podłączone wtyczki czujników - objawy
PostNapisane: 14 września 2022, 15:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
st4chu, mam dokładnie taki sam problem. Same podłączenie do właściwych kostek wystarczy, czy trzeba jeszcze skasować błędy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL