BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] CZy To Szpera ???
PostNapisane: 19 października 2007, 16:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
jak w temacie silnik m43 listopad 94


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 16:40 przez funBmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 17:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
wątpię czy w tej wersji silnikowej zakładano szperę :] .
A jeśli chcesz być pewny ,to podnieś auto na lewarku z jednej strony , spuść ręczny i sprubuj pokręcić kołem .
Jeśli się bez przeszkód da pokręcić to nie ma szpery :P .
Ps. oczywiście zabezpiecz koła tak ,aby ci auto nie spadło z lewarka bo ręczny trzeba spuścić.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 18:02 
mcgiver napisał(a):
wątpię czy w tej wersji silnikowej zakładano szperę :] .


zakładano :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 18:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
pewnie ze zakladano.ja mialem w 316. jak ktos sobie zamowil to mial.

a co do sposobu sprawdzania to jest lekko inny. podnies autko i krec kolem i patrz czy obydwa sie kreca w tym samym kerunku (jezeli tak to szpera jest), jezeli w przeciwnych kerunkach to nie ma

:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
a co do sposobu sprawdzania to jest lekko inny
.
Kornelio, a dlaczego sobie komplikować życie tak jak ty zalecasz?????
Miałeś ty wogule w zyciu szperę w rękach czy tylko o niej czytałeś :zdziwko: ??? :szok:
Wystarczy podnieść z jednej strony i wszystko wiadomo.
Ps. Kornelio, wiedza teotretyczna nie równa sie praktycznej , więc jesli guzik wiesz to nie podważaj czyjegoś zdania :wstyd: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 23:00 
mcgiver, no cóż.... analizując budowę mechanizmu różnicowego, sposób Kornelia jest jak najbardziej prawidłowy. Są różne blokady o różnym % blokowania...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 23:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
mcgiver napisał(a):
Cytuj:
a co do sposobu sprawdzania to jest lekko inny
.
Kornelio, a dlaczego sobie komplikować życie tak jak ty zalecasz?????
Miałeś ty wogule w zyciu szperę w rękach czy tylko o niej czytałeś :zdziwko: ??? :szok:
Wystarczy podnieść z jednej strony i wszystko wiadomo.
Ps. Kornelio, wiedza teotretyczna nie równa sie praktycznej , więc jesli guzik wiesz to nie podważaj czyjegoś zdania :wstyd: .


przeczytaj moj post jeszcze raz i sie dowiesz czy mialem :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 08:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Czarny_simr napisał(a):
mcgiver, no cóż.... analizując budowę mechanizmu różnicowego, sposób Kornelia jest jak najbardziej prawidłowy. Są różne blokady o różnym % blokowania...

oczywiscie że jest prawidłowy ,ale bardziej skomplikowany niż ten co ja podałem bo trzeba podnieść auto z obu stron.
Więc niech mi koleś nie pisze że sposób sprawdzania
Kornelio napisał(a):
jest lekko inny.
bo podważa tym moje doświadczenie :wsciekly: , mógł napisać to w inny sposób.
A czy szpera ma 25,40 czy100% to itak zawsze koła są na tyle ze sobą "związane" że wystarczy auto podnieść z jednej strony spuścić ręczny wrzucić na luz i kręcić.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 20 października 2007, 08:59 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Konin
dzięki chłopaki sprawdze sobie przy najbliższej okazji czyli wymianie opon na zimowe hehehe a z tego co słyszałem to w tej wersji było to opcji nawet jesli to raczej niemiec nie był chyba skaąy eheheh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 14:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
1. podnies jedna strone i auta, wrzuc bieg i jazda jak auto odjedzie mozesz sie cieszyc, masz szpere :hurra:

LUB

2. Stan na jakims wolnym placu, skrec kola mocno, jedynka i strzal ze sprzegla z wysokich obrotow, jak auto nawroci w miejscu to masz szpere

Traktowac z przymrozeniem oka, ale fakt ze te sposoby dzialaja lepiej niz poprzenie opisane. Jak mialem zwykly dyfer, po rozgrzaniu oba kola krecily sie w tym samym kierunku na podnosniku, ostygl, to kazde w swoja strone - wiec ten sposob nie daje pewnosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 463
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221
Mcgiver ma absolutną rację, a wszelkie powyższe metody, cóż... :rotfl:

Jeśli auto stoi na lewarku a bieg jest na luzie i ręczny jest spuszczony a auto np zablokowane z przednim kołem skręconym o opierającym się o krawężnik (bezpieczna metoda gwarantująca, że auto nie odjedzie) to nie ma sposobu by w aucie mającym szperę mógł ktokolwiek zakręcić tym jednym uniesionym kołem, niezależnie w którą stronę kręcąc. A więc odwrotnie, jeśli można tymże kołem zakręcić, tzn. że szpery brak. :D

_________________
Obrazek
Było: '88 E34 530i
Było: '95 E34 525i
Było: '91 E34 535i
Jest: '01 E46 330ci TITANSILBER METALLIC (354) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158221


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 00:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 387
Lokalizacja: Ryki
Tutajjest napisane, ze nie bylo seryjnej 40% szpery.. Jak to jest?

_________________
Link do galerii mojego BMW na BMW-Sport.pl
Link do galerii mojego BMW na TwojaFura.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 07:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
fipa napisał(a):
Tutaj jest napisane, ze nie bylo seryjnej 40% szpery.. Jak to jest?

Seryjnie była tylko 25% , a 40 i 100% to już tuning, oczywiście nie mówię o nowych elektroszperach tylko tradycyjne z płytkami.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2007, 02:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Z tego co wiem to 40% zakładało np.Hartge
Ale racja fabrycznie tylko 25%

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL