To mój opis skopiowany z innego forum
Zauwazylem ze na zadnym forum nie ma takiego prostego i szybkiego opisu instalacji halogenow w e36.
potrzebujemy:
- halogeny z zarowkami
- wlacznik podwojny halogenow
- przekaznik nr 541, 473, albo kazdy inny ktory ma styki oznaczone 30,85,86, i 87
-kable i konektorki do laczenia kabli
- koszuliki termokurczliwe.
U siebie bede zakladal halogeny tak zeby wlaczaly sie jak oryginalne, czyli: po wlaczeniu zaplonu i minimum swiatel postojowych. Nie moze byc mozliwosci wlaczenia halohenow tylko z postojówkami bo bedziemy zawsze zapominac je wylaczyc.
Ja zacznne tak:
1. z wlacznika swiatel z kabla szaro-czrnego poprowadze napiecie na wlacznik halogenow. W tym kablu pojawia sie napiecie po przekreceniu pokretla od swiatel na pozycje postojówek.
2. z wlacznika halogenow poprowadze to napięcie na przekażnik ktory zamontuje sobie w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika. Napiecie to podepne pod styk 86 przekażnika.
3. Pod styk przekaznika nr 85 podepne mase ktora jest zaraz przy skrzynce bezpieczników.
4. teraz najwazniejsze: pod styk 30 przekaznika trzeba podlaczyc napiecie ktore bedzie na tyle mocen zeby uciagnac halogeny i do tego bedzie sie pojawiac po wlaczeniu zaplonu. Najlepiej podpiac sie pod jakis bezpiecznik w skrzynce bezpiecznikow i to napiecie poprowdzic na styk 30 przekaznika.
5. Ze styku nr 87 przekaznika halogenow pociagne napiecie na halogeny i na kontrolke na desce rozdzielczej.
Mase z halogenow pdepne do karoserii.
Reasumujac: po wlaczeniu postojówek bedzie puszczone napiecie na wlacznik halogenow. Wlaczajac halogeny puszczamy to napiecie na przekaznik,ale nie wlacza sie halogeny gdzyz nie bedzie napiecia na styku 30 przekaznika ktory odpowiada za napiecie na halogeny. Dopiero po wlaczeniu zaplonu poplynie prad na styk nr 30 przekaznika, a co za tym idzie wlacza sie halogeny.
Mam nadzieje ze wszystko jest jasno i logicznie opisane.
W razie pytan prosze pisac na priv.Chetnie pomoge.
Pozdrawiam!
