BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i. Zamulenie, nierówna praca silnika
PostNapisane: 17 października 2007, 18:49 
Witam wszystkich miłośników BMW :)
zapewne temat który podaje nie należy do orginalnych ale mnie zupełnia zbija z tropu.
Chodzi o to że silnik w mojej E36 320 M50 od jakiegoś czasu dziwnie pracuje, na jałowym duże wibracje a później mała odczuwalna moc przyśpieszania. I taki dziwny odgłos, takie delikatne dudnienie coś w stylu małej dziury w tłumiku ale tłumik odpada. Czekam na diagnostyke tj podpięcie pod komputer. Czy może to być przebicie na cewce? Swiece wymienione, iskra na każdej jest, choć co dziwne kiedy odpinałem poszczególne cewki w trakcie pracy silnika na dwóch pierwszych trudno było doszuakć się różnicy w pracy silnika??? Nie wiem co jest grane???
Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie podpowiedzi :)

[ Dodano: 17 Październik 2007, 19:53 ]
Dodam jeszcze że silnik czasem wskakuje na swoją normalną prace po czym po chwili znowu zamula i trzeba wkręcać na większe obroty by zrekompensować utratę siły.


Ostatnio edytowano 17 października 2007, 20:22 przez mariobmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Moze przepływka?Jesli podjedziesz na kompa wszystko wyjdzie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:08 
Witaj LEGO!
Przepływke podmieniałem na inną i nie było różnicy, ale fakt jest też taki ze kiedy odpinam przepływkę w trakcie pracy silnika to ten nie reaguje prawie wcale, czasem tak tylko bardzo delikatnie a podobno oznaką sprawnej przepływki jest zgaśnięcie silnika w podobnej sytuacji (wiele teorii już czytałem i w tej kwesti jestem dość zdezorientowany np że można jeździć bez przepływki i będzie tylko większe spalanie a symptomów podobnych do moich nie powinno być??)
W każdym razie masz rację LEGO diagnostyka powinna rozjaśnić sytuację,
póki co sam szukam informacji
bo interesuję się tym co się dzieje z moim samochodem i niepokoi mnie jego aktualny stan
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Sprawdz płyny - tzn. zobacz czy nie masz w oleju płynu chłodzacego, sprawdz tez szczelność układu dolotowego powietrza,

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:23 
Witaj EniGmatiC,
olej właśnie wymieniłem, podobnie jak i świece i filtry i jak na ironie dwa dni później silnik robi takie jazdy
układ dolotowy także jest raczej ok!
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 17 października 2007, 19:32 przez mariobmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:28 
na kompa go i tyle, będzie po zawodach :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:34 
Czarny_simr też tak mysle :)
pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Kiedys w Audi przedostawal mi sie płyn chłodzacy na jeden z cylindrów.
Na jałowym czasami trzesło budą, takie wibracje dostawał. Jak jechałem tez wibrował - mocniej na wolnych obrotach słabiej na wysokich. Chodził nierówno bo łapł lewego powietrza. Działo sie to losowo. Czasami jak odpalałem to nic sie nie działo, jechałem chodził elegancko, rowno i swietnie sie wkrecal na obroty. Losowo wpadał w te objawy i to w najmniej odpowiednim momencie ( nie wazne czy na jałowym czy w trasie na biegu. - Komputer nie zapisywał żadnych błędów. Poszła uszczelka pod głowica od wewnetrznej strony - tzn przy cylindrach.

Piszesz ze z płynami oki i nic nie ubywa z chłodzacego, a w oleju nie ma kremowego nalotu. Sprawdz dolot powietrza, dokładniej łączenia - czasami male pekniecie powoduje nierowna prace silnika.

No i skoro nie reaguje na przepływke - pozyc od kogos kto ma sprawną to bedziesz mial pewność,
no i jak pisze Czarny mozesz podjechać na kompa.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 20:09 
Przepływke podmieniałem i nie było różnicy w pracy silnika.
W poniedziałek jestem umówiony na diagnostyke w serwisie, mam nadzieje ze wtedy wszystko bedzie jasne.
Pozdrawiam serdecznie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 20:11 
mariobmw napisał(a):
mam nadzieje ze wtedy wszystko bedzie jasne.


nie zapomnij nam opowiedzieć co było ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2007, 20:30 
Obowiązkowo!!! :)

[ Dodano: 22 Październik 2007, 17:59 ]
Witam ponownie,
byłem dzisiaj na diagnostyce w ASO,
okazało się ze na drugim cylindrze nie ma kompresji, po prostu zero ciśnienia :(
silnik pracuje na pięciu cylindrach, były robione próby olejowe w celu wykluczenia pierścieni na tłoku i był ten sam efekt tj brak kompresji, a więc wszystko wskazuje na wyplalony zawór bądź jego zagięcie przynajmniej tak twierdzi mechanik.
Konieczne jest zdjęcie głowicy i wybadanie co dalej, szacunkowy koszt w aso ponad 2 tyś.
Nie wiem co zrobie, może wymienie silnik bądź poszukam innej alternatywy na remont silnika tj innych speców


Ostatnio edytowano 29 października 2007, 09:46 przez mariobmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 00:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
no nie zazdroszcze :(

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 18:37 
to prawda, sytuacja nie do pozazdroszczenia,
fakt da sie jeszcze jeździć i w chwili obecnej jestem do tego zmuszony
ale w najbliższej przyszłości planuje wymienic cały silnik gdyż nie wchodzę w remont, kwestia kiedy znajdę dobry silnik, poza tym może uda się wstawić cosik większego np. 2,5 o 2,8 nie marzę za duży koszt
zobaczymy, jestem dobrej myśli
pozdrawiam!
Mario


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL