BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50. Dziwna praca silnika po zmianie świec
PostNapisane: 18 października 2007, 20:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam

jak w temacie, po zmianie Świec na NGK silnik na benzynie "pływa" jakby nie pracował na wszystkie cylinry jak wrzuce R lub D to az całym autem buja, prełaczy się na gaz i jest ok, miałem z dwa takie przypadki wczesniej ale tylko nazimnym silniku i z 5-10s i było ok teraz nawet na ciepłym (BENZYNA) jest babol

jutro sprawdze czy napewno mam dobre świece, zainstaluj stare dla sprawdzenia

może ktos miał juz taki prypadek i podzieli si wiedzą w tym temacie

P.S. czym może być spowodowana oprócz świec ta nierówna praca silnika?


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 12:08 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 21:01 
Miałem podobny przypadek w 525i, założone nowe świece NGK V-Line, silnik zaczął źle chodzić i strzelał do wydechu, założone oryginalne świece BMW Bosch, problem zniknął!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
a jaka przerwa na NGK i dlaczego wymieniałeś tamte ?

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 22:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
DAREX napisał(a):
Miałem podobny przypadek w 525i, założone nowe świece NGK V-Line, silnik zaczął źle chodzić i strzelał do wydechu, założone oryginalne świece BMW Bosch, problem zniknął!

Mam to samo założyłem nowe NGK BKR6EK i na wolnych obrotach auto lekko faluje i czasem delikatnie strzeli w wydech. Na starych BMW ale również opisane jako NGK BKR6EK efekt nie występuje. Próbowałem na dwóch kompletach świeć. Czyżby rynek zalały wadliwe świece ? A może nowe świece (czyli potencjalnie lepsza iskra) uwydatniają jakieś niesprawności wtrysków czy cewek ? Może trzeba by było zresetować komputer po wymianie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 00:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
A może fabrykę świec NGK otworzyli w Polsce :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 05:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Mam dokładnie te swiece o których piszecie bkr6ek vline , i nie zaobserwowałem takich cudów.Przejechałem już jakieś 22 tyś km.Kiedyś mi dosc znacznie falowały obroty na gazie ale gazownicy to wyregulowali czasami wtrysków.Na benzynie jest wszystko ok.Na gazie czasami sie zdarzy ze jak dojeżdżam do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło to lekko zafalują ,ale gdy auto już stoi to obroty sa przyspawane na około 750rpm.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
Swiece zmieniłem bo niedawno kupiłem auto i nie wiem ile na starych było przejechane, auto faluje tylko na benzynie na gazie jest ok

P.S. dzisiaj zmienieam swiece na stare i szukam ogyginalnyg BOSCH'a


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
a ustawiłeś przerwe czy wkręciłeś prosto z pydełka

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Przerwa jest ustawiona fabrycznie.


Jezeli od razu po zmianie świec na nowe zaczynają dziać się takie rzeczy należy przyjrzeć sie kablom WN lub fajką cewek, ewentulanie którejś cewce.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
wybacz ale świece nie mają ustawianych przerw gdyż producenci nie wiedzą do jakiego auta będą kupione a przecież do zapłonu na platynki przerwa jest inna niż do elektronicznego [0.7 mm]

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Rafał 750iL napisał(a):
wybacz ale świece nie mają ustawianych przerw gdyż producenci nie wiedzą do jakiego auta będą kupione a przecież do zapłonu na platynki przerwa jest inna niż do elektronicznego [0.7 mm]


Mylisz sie. Przerwy są ustawione fabrycznie. Jak to producent nie wie do jakiego auta beda kupione swiece? A po co jest katalog? I grupa aut do których dane świece są przeznaczone? Absolutnie nie zmienia się przerw w świecach, są one ustawione fabrycznie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Rafał 750iL napisał(a):
a ustawiłeś przerwe czy wkręciłeś prosto z pydełka

Ja przerw nie ustawiałem, ale na starych była zdecydowanie większa - uznałem to za zużycie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Przerwy ustawia fabryka. Każda współczesna świeca ma ustawioną odpowiednią przerwe.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 08:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
a jak po jakimś czasie urzytkowania świeca się podpali czyli przerwa się zwiększy co byś wtedy polecił wymiane?

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 09:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jesli wszystko jest sprawne świeca nie zmienia swoich parametrów przez zalecany czas użytkowania. Nie wyobrażam sobie by w XXI wieku w sprawnym aucie ktoś wykrecał po 10 000km świece i zmniejszał ich przerwę..

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 09:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
a według Ciebie nowa świeca jaką ma żywotność?

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 09:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Rafał 750iL napisał(a):
a według Ciebie nowa świeca jaką ma żywotność?


zależy jaka i zalezy od zalecen producenta danego auta. Od 20 000 do 100 000 km.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 10:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
ja ostatnio kupiłem NGK typowe tak jak mówisz według katalogu a przerwy miały 1,2mm. przeraszam że jestem taki sceptyczny co do tego co słysze ale mówie to czego nauczyła mnie praktyka. zawsze ustawiam przerwe czy to na nowych czy na urzywanych na 0.7mm i nigdy nie ma problemu czy przy v8 czy v12 czy innych,a większą robie tylko na świecach które montuje na końcówce układu wydechowego kiedy auto posiada zestaw miotający ogień z rury który też sam montuje pozdr

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 10:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
a czy ktoś może wyjaśnić mi zjawisko że na gazie jest ok, płyawanie tylko na benzynie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 11:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Rafał 750iL napisał(a):
ja ostatnio kupiłem NGK typowe tak jak mówisz według katalogu a przerwy miały 1,2mm. przeraszam że jestem taki sceptyczny co do tego co słysze ale mówie to czego nauczyła mnie praktyka. zawsze ustawiam przerwe czy to na nowych czy na urzywanych na 0.7mm i nigdy nie ma problemu czy przy v8 czy v12 czy innych,a większą robie tylko na świecach które montuje na końcówce układu wydechowego kiedy auto posiada zestaw miotający ogień z rury który też sam montuje pozdr



Świeca do M70 powinna mieć przerwę 0,7mm , także nie wiem co Ci ktoś sprzedał z przerwą 1,2mm :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL