BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] ile oleju bierze silnik bmw?
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Witam
proszę o wpisy ile Wasze silniki biorą oleju.
Ja miałem po wymianie, oleju na górnej kresce czyli max, po przejechaniu 10 tysiecy km stan oleju mam 1mm powyżyj min, czyli wynika z tego że ubyło mi 9 setek oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
jeszcze napisz jaki olej. I sprawdz ciśnienie na cylindrach.

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
półsyntetyk mobil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
mi też m50 brał tyle oleju. i bardzo się tym nie przejmowałem

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 17:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
Jest ok. 0,1/1000km to prawie nic. Można zalać na max i do następnej wymiany za 10 000 km nie dolewać, i o to chodzi. Bierze Ci bardzo mało, możesz być spokojny. Mi bierze troche więcej - 0,2/1000. A do 0,5/1000 można też dolewać i nic z tym nie robić, powyżej już trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe.

Jeżeli przebieg grubo ponad 200 kkm i nic nie było robione, to normalne, że trochę weźmie. Ale dużo też zależy od stylu jazdy. Od wielu rzeczy, od stanu silnika (uszczelniaczy zaworowych i pierścieni), od warunków klimatycznych, od stylu jazdy, od sposobu dotarcia silnika gdy był nowy, od rodzaju oleju, rodzaju paliwa (pb/on/lpg) itp.

Na mineralnym brałby zapewne mniej, ale nie warto takim olejem zalewać silnik. Zostawić to w spokoju.

Bierze Ci malutko. Trzymaj się. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 17:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
pitekantrop napisał(a):
A do 0,5/1000 można też dolewać i nic z tym nie robić, powyżej już trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe.

A dlaczego akurat tyle ??? :zdziwko: a nie np 0,7 albo 2 litry??? skąd masz takie dane???
Powiem ci tyle ,że mam ksiazkę do starszych modeli bmw e12, e28 i w niej pisze wyrażnie ,ze nalezy się zacząć martwić jeśli apetyt przekroczy.....1litr na 1000km ; tak ,to nie pomyłka na 1000km.
Moja stara beta e28m30b25 o dziwo brała tylko około 0,6 litra na całą wymianę i nie powiem żebym ją oszczędzał na codzień , mimo dostawania w dupę brała tylko tyle.
Natomiast ta co mam teraz e34m50b25 bierze na caławymianę około 3 litrów czyli około0,3litra na 1000km i wcale sie tym nie przejmuję tymbardziej ze mój motor nie ma lekko przy mnie , non stop chodzi na wysokich obrotach i odcinka przy 7200rpm nie jest mu obca.
Wyprzedzę pytanie i napiszę ze żadnych przedmuchów nie ma , i pozatym że już sie przyzwyczaiłem do mocy którą dysponuję to i tak sądzę że idzie jak rakieta.

Podsumowanie apetytu na olej od wymiany do wymiany czyli 10000km:
-e34m50b25 - 3 litry oleju Magnatec 10W40
-e28m30b25 - 0,6litra oleju Mobil super s 15W40

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 07:46 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 18:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
e36 M40B16 - 0,0L 5W40
e46 M52TuB25 - 0,0L 0W40
:]

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 00:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moja przy przebiegu 370 tyś km bierze 1,2 litra na 10 tyś km czyli naprawdę mało a dostaje naprawdę ostro po garach :hyhy: :hyhy: :hyhy: . Jeżdże na mobilu 15W40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
czyli w sumie nie muszę sie zbytnio martwić ze moja "bierze" :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 20:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Ani troche :)
wynik bardzo ladny.
Mi bierze kolo 1l na 5tys km.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
maxbolo napisał(a):
czyli w sumie nie muszę sie zbytnio martwić ze moja "bierze"

Spoko, przestrzegaj tylko zmian oleju a pocieszysz się tym silnikiem jeszcze długo :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 07:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Ja mam E36 z 1.8i m40 , przebieg GRUBO ponad 200tys, leje połsyntetyk BP albo Texaco , bierze mi ok 1l - 5 tys km, podkreśle ze auto chodzi na LPG. :hyhy:

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 09:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
pitekantrop napisał(a):
A do 0,5/1000 można też dolewać i nic z tym nie robić


Kolego, co ty gadasz... :mur: To wychodzi 5 litrów ( PIĘĆ LITRÓW ) na 10 tys km!

mcgiver napisał(a):
ze nalezy się zacząć martwić jeśli apetyt przekroczy.....1,5litra na 1000km ; tak ,to nie pomyłka na 1000km


Czy to polska książka :hyhy: 15litrów na 10tys km, + 6 litrów na wymiane, to 21litrów na cykl :mur:

mcgiver napisał(a):
-e28m30b25 - 0,6litra oleju Mobil super s 15W40

I to jest całkiem dobry wynik :)

Ukasz napisał(a):
e36 M40B16 - 0,0L 5W40
e46 M52TuB25 - 0,0L 0W40

A to jest kłamczuch, albo taksówkarz. :rotfl:

A serio:
M10b18 290tys km przelot mineral: po 12 tys 0,25l,
M30b35 200tys przelot (licznikowy nie znam prawdziwego) półsyntetyk - po 6tys km (dopiero tyle zrobiłem) nie ma śladu na bagnecie.

Olej ZAWSZE sprawdzam w takich samych warunkach - rano po odstaniu przez noc. Leję zawsze dokładnie w połowie między kreskami. Między kreskami jest 1litr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 11:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
KotSylwester napisał(a):
Ukasz napisał/a:
e36 M40B16 - 0,0L 5W40
e46 M52TuB25 - 0,0L 0W40


A to jest kłamczuch, albo taksówkarz.

normalnie czuje sie urażony.... :zdegustowany: od wymiany do wymiany nic nie dolewam, a poziom zostaje idealnie na 2/3 między kreskami( tak zawsze leje) ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 12:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
mcgiver napisał/a:
ze nalezy się zacząć martwić jeśli apetyt przekroczy.....1,5litra na 1000km ; tak ,to nie pomyłka na 1000km


Czy to polska książka 15litrów na 10tys km, + 6 litrów na wymiane, to 21litrów na cykl

Niemiecka książka inż.dyplomowanego Hansa jakiegos tam Etzolta przetłumaczona na polski: Sam naprawiam bmw e12 e28
KotSylwester, Podejrzewam że ty nie przeciągasz swojej bety na wysokich obrotach więc nie ma apetytu na olej.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 13:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mcgiver, kurcze zdziwiłeś mnie że to Hans napisał... :zdziwko:

Szócha jeździ oporowo bardzo często, Baur zrobił np. 2000km z ciężką motorówą, 4 osoby + bagaże + 4 rowery w motorówce, slipowanie do wody i wyciąganie kilka razy, przyspieszanie.... :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 13:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
KotSylwester napisał(a):
mcgiver, kurcze zdziwiłeś mnie że to Hans napisał... :zdziwko:

Szócha jeździ oporowo bardzo często, Baur zrobił np. 2000km z ciężką motorówą, 4 osoby + bagaże + 4 rowery w motorówce, slipowanie do wody i wyciąganie kilka razy, przyspieszanie.... :|

Jak znajde wieczorem czas to wrzuce fotę ,ze stroną o oleju z tej ksiązki.
Szczerze mówiąc to wykryłem w tej ksiązce kilka ,że tak powiem bzdur , więc może to jedna z nich :zdziwko: :niepewny: .
Jedno jest pewne Jak sie samochód przeciaga na maxa tak jak ja to robię ,to nie ma sie co dziwić apetytowi na olej.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 14:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Z tymi zużyciami oleju 0,0 na 1000 km to litości chlopaki :)

Olej sie zużywa i spala, tak być musi. Po to jest w silniku.

A brak jego zużycia może osnaczać,
że auto jeździ na krótkich dystansach, a stan oleju dopelnia WODA i BENZYNA.
Oleju jest tyle samo, tyle że to gnojówka, nie olej....

M5 e34 regularnie bierze prawie literek na 1000km, zgodnie z papierami.

Z tego co wiem, większość producentów ma dla spokoju w papierach zużycia rzędu 1L na 1000km.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 14:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
ja jeżdżna półsyntetyku QUAKER STATE 10W40 SLICK50 i od wymiany do wymiany nie dolewam oleju nic jak zaleje max to do wymiany mam 3mm nad kreską min
polecam ten olej na mobilu jak jeździłem od wymiany do wymiany dolewałem 0,5 litra
poczytajcie sobie na stronie www.quakerstate.pl o SLICK50
naprawde polecam ten olej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 15:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Boogie napisał(a):
Z tymi zużyciami oleju 0,0 na 1000 km to litości chlopaki
wiesz może i spali do wymiany z 0,1 takich ilości nieda sie jednak zauwazyć ale wizualnie niema różnicy, fakt nie robie dużych przebiegów ale jakieś 2/3 to trasa więc raczej nie na krótkich odcinkach, generalnie do odcinki nie kręce bo nielubie tego "szarpnięcia" jak sie włączy ;)
Boogie napisał(a):
Olej sie zużywa i spala, tak być musi. Po to jest w silniku.
owszem spala sie ale to co zostaje na cylindrze to są jednak minimalne ilości więc jeżeli wszystko jest jak powinno to nie będzie to zauwazalene. Sam olej się przepala co jest oczywiste
Oczywiście jak juz mcgiver pisał jezeli często na max kręcony to zmienia postać rzeczy ;)
Cytuj:
M5 e34 regularnie bierze prawie literek na 1000km, zgodnie z papierami.
z tego co w necie można znaleźsc to własnie m-ki maja wiekszy apetyt :zdziwko:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL