BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525tds Wtryski - jakie objawy ?
PostNapisane: 21 lipca 2008, 08:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
witam!!! pare dni temu zakupilem e34 525tds kombi 93 rok i mam male pytanko, akurat gosciu od ktorego kupilem mowil ze sa do wymiany wtryski(nie wszystkie), wiec jakie objawy niedzialajacych wtryskow???
w moim przypadku, praca silnika jest dosc rowna nie ma zadnych fal, na biegu jalowym nieczuc stukow zaworow, klekocze jak kazdy diesel , ale jak przygazuje to slychac zawory( nie wszyskie, moze nawet jeden) i rownoczesnie potrafi zakopcic na czarno!!!wkrecac sie wkreca na obroty i nawet ladnie smiga, ale denerwuje mnie ten stukot!!! czy po wymianie odpowiedniego wtrysku stukot zniknie???

pozdrawiam


Cytuj:
[model???] wtryski!!!
jakie objawy


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw

_________________
e36 320


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 16:18 przez tomek26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Wątpie żeby to był objaw uszkodzonego wtryskiwacza. Wtryskiwacze objawiają się spadkiem mocy, kopceniem na czarno, gasnięciem silnika przy obciązeniu na niskich obrotach, nierówną pracą po uruchomieniu silnika, trudnosciami z uruchomieniem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
akurat kopci mi na czarno!!! gasnac nie gasnie , praca silnika jest dosyc rowna, ale jak sie siedzi w samochodzie to czuc jak silnik buja calym autem!!! ok stones1 piszesz ze to nie jest wina wtryskiwacza, a wiec czego moze byc?? bo mam odczucie jakbym jechal bez 1 garu( moze nie ma takiej roznicy przy szejsciu), jezdzilem 735i e32 i swieca jedna mi poszla i naprawde ledwo co odczulem brak 1 garu!!!

pomozcie bo niewiem za co sie zabrac!!! jak najleprzym sposobem wykryc usterke!!! :( :( :(
pozdrawiam

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 21:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
moim zdaniem stukanie przy wkręcaniu na obroty nie ma nic wspólnego z wtryskiwaczami, a raczej z popychaczami zaworowymi, ewentulanie krzywymi zaworami (niedomykającymi się przez to) a może to panewki hałasują?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
no ok!!! na biegu jalowym moze nie slychac ich az tak, ale tez stuka , ale przy ruszaniu to coraz mocniej slychac!!!

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 22:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
jedynym prostym sposobem sprawdzenia wtrysków to na zapalonym silniku odkręć rurke wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu i obserwuj zachowanie silnika jezeli nagle silnikiem zaczeło rzucac lub ten stukot znikł mozesz podejrzewac konkretny wtrysk , jezeli nie zauwazyłes zmiany zakręc rurke i odkręc przy nastepnym wtrysku i tak wszystkie po kolei ( oczywiscie nie całkiem odkręc tylko popusc tak az ropa bedzie leciec - moze masz juz wyciągniety łancuch rożrządu patrzyłeś ? lub któraś ze szklanek Ci trzasła

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 22:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
niesprawny wtrysk słychac tak jakbys młotkiem o drugi młotek walił częstotliwość uderzeń równa jest obrotom wału korbowego

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 23:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
Kazio1919 akurat umnie ten stukot jest coraz mocniejszy i szybszy przy dodawaiu gazu!!! opisz mi doklanie co mam odkrecac( czy te rurki metalowe idace od pompy wtryskowej czy cos innego), nigdy sie nie bawilem w podobne rzeczy, bmw nie dawalem w cudze rece ale z taka usterka co mam to sie nigdy nie spodkalem!!! prosze cie o dokladniejszy opis przeprowadzenie diagnostyki, bede z gory bardzo wdzieczny!!!! niechce 101 rzeczy powymienia zbednie ( nauka i doswiadczenie innych i uczenie sie na swoich bledach prowadzi do mistrzostwa, :P ) !!!
dziekuje i czekam na doklaniejsze instrukcje

jeszcze raz dziekuje

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
mam pytanie jeden gosc powiada ze to moze byc korbowod lub tloki czy cos podobnego!!! czy to prawda??

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 19:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
tomek26 napisał(a):
i czekam na doklaniejsze instrukcje
wiec odkręcasz osłone plastikową Obrazek

następnie luzujesz nakrętke przy wtrysku ( silnik zapalony - kazdy osobno wtrysk )
Obrazek

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
tomek26 napisał(a):
ten stukot jest coraz mocniejszy i szybszy przy dodawaiu gazu!!!

to chyba logiczne skoro silnik zwieksza obroty to i stukot sie zwieksza . wszystko zalezy gdzie stuka czy na dole czy na górze silnika , moze łańcuch jest juz wyciągniety

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 19:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Tomek 26 najlepiej dawaj kamere , lub telefon (w miare dobry ) nakręć film i wrzuć na
www.youtube.pl ocenimi

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
ok jutro jade do rodzicow na dzialce to na spokojnie nakrece pare filmikow i wrzuce wam linki!!!!

a co do luzowania nakretek przy wtrysku, To przy kazdym wtrysku zaczelo bujac mocniej silnikiem, ale nie zgasl!!! jesli o stukot to akurat jest u gory!!!!

pozdrawiam

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2008, 20:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
tomek26 napisał(a):
To przy kazdym wtrysku zaczelo bujac mocniej silnikiem,
wiec wtryski mozemy wstepnie wykluczyc

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: stuki
PostNapisane: 22 lipca 2008, 21:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Lotyn
WITAM:ja jestem fanem bmw,ale pracuje w fordzie.mielismy pare przypadkow ze lancuch sie wydluza i wtedy troche wali wfordzie moze masz tez podobny problem.Albo napinacz juz dobrze nie trzyma,zwrocic uwage nalezy takze na szyne prowadzaca lancuch.NARAZIE:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 09:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
a o to link Obrazek

staralem sie dobrze nagrac !!!

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
sorki ziele chyba wpiasalemtukot [/code]

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 14:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
tomek26 napisał(a):
sorki ziele chyba wpiasalemtukot [/code]
ojojo ciezko z trafną diagnozą :( proponuje zdjąć pokrywe zaworów i sprawdzic szklanki jednak mogą to byc prowadnice zaworowe :/ czy na zimnym silniku tez tak jest ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 16:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 106
Lokalizacja: torun
Moje BMW: e36
szkoda ze ciezko!!! zapala na zimnym no i na cieplym tak samo, rowniez stukot jest nonstop,w przyszlym tygodniu ide na sprawdzenie wtryskow i rownoczesnie sprawdzenie cisnienia na garach!!!!bylem na komputerze i nie wykryl bledu wtryskow, tylko brak abs hamulca w przednim kole(ale to szczegol )!!!
powiedz mi jak doklanie wygladaja szklani, oraz prowadnice zaworowe( opisz je scislej, jesli mozesz)!! nigdy nie robilem takich napraw, wiec jestem ciemny w tym temacie!!!

pozdrawiam

_________________
e36 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
tu masz linka http://moto.allegro.pl/item401526573_bm ... i_m60.html
zdejmiesz pokrywe zaworów to pod wałkiem rozrządu (krzywkami ) je znajdziesz sprawdz (uciskając dwoma kciukami ) czy kazda szklanka daje sie tak samo TRUDNO ugiąć

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL