BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z ABS i ASC POMOCY
PostNapisane: 4 września 2007, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
Od dwóch tygodni posiadam BMW e36, 323i M52, poj. 2500 , rok produkcji 1998, touring. Mam problem z ABSem i z ASC - a mianowicie kontrolki tych systemów nie gasną po uruchomieniu silnika. Owszem gasną ale potrzebują na to kilka, kilkanaście przejechanych kilometrów (różnie - mają swoją "fazę") Jak już zgasną potrafią się znów zapalić! Nie ma na to reguły :( Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Dodam jeszcze, że byłem na 3 serwisach z diagnostyką komputerową...i żaden komputer nie potrafił się połączyć z tymi systemami (znajdywał je ale się nie łączył)
I mam pytanie odnośnie silnika....co o nim myślicie? Wady? Zalety? itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 19:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
silnik jest jednym z lepszych w e36 ( lepszy jest M52B28 no i .....S52B30 :hyhy: )
odnoscie silników było sporo na forum więc wystarczy poszukać....
A Twój problem to najpewniej czujnik w którymś kole(lub kabel od niego) zacznij od tego bo to w zasadzie najłatwiej zrobić i zarazem najczęstrza przyczyna awari ABS-u (ASC kozysta z tych samych czujników co abs)
oczko82 napisał(a):
Dodam jeszcze, że byłem na 3 serwisach z diagnostyką komputerową...i żaden komputer nie potrafił się połączyć z tymi systemami
coż poszukaj innego zakładu....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
Wszystko fajnie...ale ja też myślałem, że to wina czujnika - niestety szef serwisu (nie ASO ale zajmującego się głównie BMW) powiedział, że to nie czujniki. On podejrzewa chyba centralkę tego systemu (lub sterownik - tak to się chyba profesjonalnie nazywa) PS. rozumiem np, że coś szwankuje w systemach ale czemu nie można się połączyć aby sprawdzić awarię? Dziwne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 20:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
oczko82 napisał(a):
On podejrzewa chyba centralkę tego systemu (lub sterownik - tak to się chyba profesjonalnie nazywa)
to gorzej...
oczko82 napisał(a):
PS. rozumiem np, że coś szwankuje w systemach ale czemu nie można się połączyć aby sprawdzić awarię?
moze do ASO jedź "się podłączyć" może na ich sprzęcie coś się wyjaśni

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
Ukasz napisał(a):
to gorzej...


No niestety tak...nowy sterownik ASC i ABS BMW to koszt 3000zł

Ukasz napisał(a):
moze do ASO jedź "się podłączyć" może na ich sprzęcie coś się wyjaśni


Też już o tym myślałem...i raczej spróbuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 20:40 
a dziala Ci predkosciomierz?

ja bym obstawil na glowny sterownik od abs i asc. znajduje sie po lewej stronie jak patrzysz na silnik z przodu. taka skrzyneczka :).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
rybik napisał(a):
a dziala Ci predkosciomierz?

ja bym obstawil na glowny sterownik od abs i asc. znajduje sie po lewej stronie jak patrzysz na silnik z przodu. taka skrzyneczka :).


Działa mi prędkościomierz ... Wiesz może, czy ewentualnie taki sterownik można kupić gdzieś na szrocie lub w punkcie z częściami używanymi czy zostaje mi tylko nówka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 07:47 
oczko82 napisał(a):

Działa mi prędkościomierz ... Wiesz może, czy ewentualnie taki sterownik można kupić gdzieś na szrocie lub w punkcie z częściami używanymi czy zostaje mi tylko nówka ?


najpierw sprawdz w profesionalnym serwisie czy to bedzie ta czesc. zauwazylem, ze glowny sterownik od abs i asc czesto siada w bmw.
jak bedzie dobry elektronik to mozna go naprawic, a jak nie to koszt okolo 400-600zl uzywany na allegro, tylko trzeba szukac, bo ciezko go znalezc.

pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
Dzięki za pomoc....już się na jutro umówiłem do ASO - koszty sprawdzenia większe niż w "zwykłych" stacjach obsługi ale gdzie jak gdzie ale w ASO już muszą diagnozę postawić!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 10:56 
oczko82 napisał(a):
Dzięki za pomoc....już się na jutro umówiłem do ASO - koszty sprawdzenia większe niż w "zwykłych" stacjach obsługi ale gdzie jak gdzie ale w ASO już muszą diagnozę postawić!


Nie patrz na koszty, gdy chodzi o bezpieczeństwo.

Daj znać jak będziesz wiedział co jest uszkodzone.

Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
OK...pochwalę się efektem pracy specjalistów ASO...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 18:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
oczko82 napisał(a):
No niestety tak...nowy sterownik ASC i ABS BMW to koszt 3000zł
najpier trzeba być pewnym że to napewno on i że nic z nim się nieda już zrobić ( bo może być przecierz tak ze w nim ale jakiś "drobiazg") ;)
Cytuj:
a dziala Ci predkosciomierz?
prędkościomierz nie kożysta z niczego co miało by zastosowanie przy abs/asc

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 18:25 
Ukasz napisał(a):
prędkościomierz nie kożysta z niczego co miało by zastosowanie przy abs/asc


ma i to bardzo duzo. mialem kiedys 530d, nie dzialal predkosciomierz, ekonomizer, uklad abs i asc. bylem i bardzo dobrego elektronika i tak stwierdzil, gosc zna sie na rzeczy,

masz foteczke:

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 18:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
czujnik prędkościomierza jest w moscie
a przy M52 ( e46) strownik od ABS-u jest bardziej w strone podszybia jeszcze z mocowaniem amorka ( u Ciebie tam miejsca nie ma ;) )

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 18:43 
Ukasz napisał(a):
czujnik prędkościomierza jest w moscie
a przy M52 ( e46) strownik od ABS-u jest bardziej w strone podszybia jeszcze z mocowaniem amorka ( u Ciebie tam miejsca nie ma ;) )

opisywalem model 530d i zdjecia jest tego silnika.


sluchaj, a jak wyglada sprawa tych sterownikow w E46 320d?

pzdr.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
rybik napisał(a):
sluchaj, a jak wyglada sprawa tych sterownikow w E46 320d?
co masz na mysli?
rybik napisał(a):
opisywalem model 530d i zdjecia jest tego silnika.
wiem dlatego dopisałem gdzie jest w e46 9 tylko nie zwróciłem uwagi na Twój podpis - 320 d ;) )

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 21:52 
Ukasz napisał(a):
rybik napisał(a):
sluchaj, a jak wyglada sprawa tych sterownikow w E46 320d?
co masz na mysli?
rybik napisał(a):
opisywalem model 530d i zdjecia jest tego silnika.
wiem dlatego dopisałem gdzie jest w e46 9 tylko nie zwróciłem uwagi na Twój podpis - 320 d ;) )


mialem kiedys 530d, a teraz mam 320d.

mam na mysli skad E46 pobiera predkosc i czy ma to cos wspolnego z absem i asc jak w e39, chec poglebic wiedze :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
rybik napisał(a):
mam na mysli skad E46 pobiera predkosc
w moscie masz czujnik

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 523i, E39
rybik napisał(a):
Daj znać jak będziesz wiedział co jest uszkodzone.

Pozdro


Tak więc daje znać..."Lekko" sie wkurzyłem i zmartwiłem :/ Spece z ASO twierdzą, że to jest wina tego modułu (sterownika) ABSu + ASC...Ale też się nie połączyli z tym systemem. Mało tego, gdy sprawdzałem to na innym serwisie (nie ASO) mechanik powiedział, że koszt nowego modułu to 3000zł (nie wiem czy strzelał cenę czy u niego rzeczywiście tak jest(?) ) W ASO za oryginalny moduł BMW muszę wyłożyć kwotę bardzo zbliżoną do...5000zł! :( I myślę, że w ASO to jest realna cena (mogę znaleźć nowy troszkę taniej ale nie o 2000zł)

I teraz proszę wszystkich o pomoc...czy jest możliwość naprawy tego sterownika? (w ASO twierdzą, że nie warto w to się bawić)

I druga prośba: czy ktoś ma jakieś namiary na kogoś kto owy moduł (używany ale w 100% sprawny) posiada na sprzedaż za normalną cenę?
Jak coś to proszę o jakąś wiadomość z namiarami na mojego e-maila (podany na mojej stronie www ---> Dawid;) )


Ostatnio edytowano 6 września 2007, 19:23 przez oczko82, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 19:22 
No to niestety miałem racje. Masz tu nr tel. 504 199 554-Piotr Sirak, chlopak z Radomia, zadzwoń opowiedz mu wszystko dokładnie i zobaczymy co wymyśli.

Tu zajrzyj
http://www.allegro.pl/item241610015_pom ... 801_3.html

Gość ma trochę części od e46 to zapytaj czy ma może taki sterownik.

Pozdrawiam
Robert


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL