KotSylwester napisał(a):
Frank napisał(a):
No ok. Czujnik temperatury w glowicy. Tylko nie bardzo rozumiem co on ma do dymienia na CZARNO ? na zimnym silniku
stones1 napisał(a):
to pewnie wypalone tłoki lub zawory. Nie przejmuj sie. Bedzie dobrze.
Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.
Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.
rozumiem ze silnik moze zle pracowac majac bledne informacje o temperaturze. Czyli ciagle pracowal tak jakby byl zimny, na ssaniu. Czy jakis zdrowy silnik kopci na czarno na ssaniu? Od kiedy spalana benzyna nawet w wielkich ilosciach (na ssaniu) dymi na czarno? Moj CL ktory pochlania pewnie mase benzyny na ssaniu nie kopci na czarno...
[ Dodano: 16 Listopad 2007, 08:41 ]mcgiver napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
Proponuję sobie najpierw odpowiedzieć co oznacza dymienie na czarno, po odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź przyjdzie sama.
Podpowiedź: Ma to związek z dawkowaniem paliwa.
Dobra ok 1 czujnik temperatuty jest do wskaznika temperatury w liczniku , a drugi do przedstawiania temperatury jako dane dla komputera.
Jesli auto jest żimne to paliwa podaje więcej ,a jesli ciepłe to mniej.
No ale na zimnym silniku czujnik zepsuty chyba nie poda jeszcze więcej paliwa niz powinien

a niech poda 100L/100km, ale czemu ma to spowodować dymienie na czarno?? Rozumiem ze zimny samochod wywala wiecej spalin, ale nie czarnych.
[ Dodano: 16 Listopad 2007, 08:43 ]KotSylwester napisał(a):
stones1, masz możliwość sprawdzić od numerze do czego to czujnik? VDO 1710 535 (805/34/1)
" czujnik temperatury wody BMW seria 3/5/7 91- (czarny)-dwubiegunowy M14X1,5 "
m.in. BMW E34 518, 520, 525, 530, 535, 540
zamiennik z EPS to 1 830 176