BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 19:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150289
Witam

Auto E36 sedan z M52B28. Wydaje mi się, że jest problem z pracą silnika na wolnych obrotach szczególnie po rozgrzaniu. Auto na zimnym silniku ładnie trzyma wolne obroty. Jednak po rozgrzaniu wygląda to tak, że po wrzuceniu na luz obroty spadają, zatrzymują się na ułamek sekundy w okolicy około 1000rpm, potem w dół do normalnej wartości, gdzie silnik pracuje równo (około 700-800rpm), potem po chwili znów obroty jak by spadają do około 600-650, co skutkuje tym, że silnik i cała buda wpadają w delikatne wibracje. Czasami problem ten w ogóle nie występuje, czasami obroty spadają w dół potem znów idą do góry do tych 700rpm i tak sobie delikatnie falują.

Wczoraj wyjąłem przepływomierz, przepustnice od ASC, przepustnicy przy kolektorze ssącym wyjąć mi się nie udało. Odkręciłem 4 śruby 10tki, mocujące przepustnice do kolektora, ale przepustnica nie chciała ruszyć (powinna dać się zdemontować czy czegoś jeszcze nie odkręciłem?) Mam podejrzenie, że może ktoś ją wklejał w kolektor bo za klapką przepustnicy w kolektorze pod palcem czułem jakby silikon czy inne uszczelnienie. W każdym razie przepustnice też przemyłem benzyną ekstrakcyjną. Potem dostałem się do silniczka krokowego. Przemyłem benzyną, zmierzyłem oporność na 1 i 3 pinie. No i tu wyszło około 24ohm, na 2 i 3 wyszło około 12ohm. Czyli biorąc pod uwagę wartości z książki (BMW 3 sam naprawiam) to jest mniej więcej o połowę za mało, piszą że powinno być około 50ohm i 25ohm. Dodam, że po zamontowaniu wszystkiego i włączeniu zapłonu silniczek wibruje pod palcami, czyli mniemam że działa.

Poskładałem wszystko, skasowałem adaptacje, pojeździłem i niestety to samo, może z lekką poprawą. Wyciągałem też cewki i mierzyłem oporność, wyszło po 1.2ohm na każdej. W internecie i książkach informują że powinno być 0.8ohm. Cewki są oryginalne BREMI, jeszcze od nowości podejrzewam bo na każdej jest ta sama data produkcji.

Po podłączeniu do kompa mam też błędy z inpy. Pierwszy z normalnej pamięci, drugi z shadow memory:

Obrazek

Obrazek


Dodatkowo po złożeniu wszystkiego odpaliłem auto i taki miałem odczyt z inpy:

Obrazek

Co do tych wolnych obrotów to widziało to dwóch mechaników, ale twierdzą, że silnik pracuje równo i nie widzą problemów. Jednak ja uważam, że coś jest na rzeczy skoro to delikatne falowanie sie pojawia. Kilka razy zdarzyło się też, że auto przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu pedału sprzęgła gasło. Świece są wymienione na NGK, te sugerowane przez producenta dwuelektrodowe.

Co doradzacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 19:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Blad wskazuje prawdopodobnie na lewe powietrze na 1,2,3 cyl. Sterownik nie moze bardziej wzbogacic bo osiagnal limit. Albo sonda powoli pada.

A co do tych opornosci, to jaki masz miernik? Jakis profesionalny czy taki zwykly multimetr za 20zl? Bo one maja duzy margines bledu i stad moga sie nie pokrywac wyniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150289
Miernik niestety z tych tańszych :( więc by się zgadzało może, że to błąd pomiaru. Lewe powietrze? Ale skąd? Piszesz, że to to albo sonda. Da się jakoś dokładniej sprawdzić tą sondę? Żeby nie wymieniać elementu tylko diagnozować? W inpie odnośnie sond jest chyba tylko grzanie w % i napięcie.

Mogę wkleić więcej screenów z inpy z pracy silnika itd. O ile to coś podpowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 20:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Również uważam, że przyczyną może być lewe powietrze. A skąd? Z każdego miejsca w dolocie za przepływomierzem :) Uszczelki kolektora, guma dolotu, węże od krokowego... Samostart w łapę i posprawdzaj ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
nie ma zanczenia jaki ma miernik :) bez jaj zeby mierniki mialy taki wielki margines bledu te za 20 zl dzialaja tak samo jak te droższe za 100zl

wklej live data w postaci filmu na yt na kazdej zakladce sie chwile zatrzym to ci powiem wszytko z tego :cwaniak:

a co do pomiaru krokowego to autodata pisze ze mierzy sie pin 1 i 2 tu powinno byc od 20 do 25 ohm i 2i3 i tez powinno byc od 20 do 25ohm

ale to tylko dane rezystancje na zimnym silniku moga byc ok a po rozgrzaniu moga sie rozjechac

rezystancje cewek sa ok te cewki bremi sa nie smiertelne i wytrzymuje caly zywot silnika :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150289
Wczoraj jeszcze raz pokasowałem wszystkie błędy. Pojeździłem trochę, niedawno podłączyłem pod komp, znów pojawił się ten sam błąd 202. Resztę widać na filmiku. Obroty spadają do 1100 lekko się przywieszają, potem zatrzymują przy około 700-800 i sobie delikatnie falują.



Samostart, taki do odpalania aut? No ok, w łapę i co dalej? Jak posprawdzać?

Bardzo możliwe, że coś wymaga uszczelnienia. Tak jak pisałem wcześniej, przepustnicy przy kolektorze nie mogłem zdjąć, bo po odkręceniu tych 4 śrub zeszła tylko taka metalowa ramka w kształcie półkola a przepustnica ani rusz. Za klapą przepustnicy wyczułem na palcach jakiś silikon? Podobnie na mufie, która jest na krokowym i wchodzi od dołu do kolektora. Tam też był jakiś czarny silikon. Bałem się trochę zdejmować cały kolektor i wszystko rozbierać. W ogóle przy wyjmowaniu krokowego nie było problemów, po odkręceniu tych 3 śrub z uchwytu wyszedł delikatnie z kolektora, więc może tam gdzieś jest nieszczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 19:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
kolego wyraznie widac jak napiecie na pierwszej sondzie stoi a druga działa ładnie i zmienia napiecia a w miejscu intergator sterowania paliwa leci wartosc do góry przez uszkodzona sonde przy dobrej jest bliski zeru i tak byc powinno przy obu

teoretyczne integrator sterowania paliwem to korekty krótko terminowe i zmieniaja sie co chwile

a kolejne to multi i add czyli długo terminowe od niskich i srednich obrotów i od wysokich

masz troszke zle przetlumaczona inpe ale to taki szczegół :cool: :cwaniak:

wymien sonde i bedzie wszystko ok :super:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 20:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No faktycznie, wskazanie z jednej sondy stoi, a powinno się zmieniać.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150289
Dziękuje bardzo Panowie!

Jaką sondę kupić? 11781427884 to jest ta sonda? Siemens VDO, czy jakieś inne zamienniki wchodzą w grę?

Komp wskazuje na sondę nr 1, wiem ze są dwie, po jednej na kolektor. Tylko jak zorientować która jest która?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 31 grudnia 2015, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150289
Sonda wymieniona, znalazłem nawet dość ciekawą instrukcję po ang. Kupiłem NGK, dedykowaną, wszystko pasowało elegancko. Po zmianie, skasowałem adaptację, pojeździłem. Na razie zero błędów w inpie. Widać też zmiany napięcie, czyli sonda ładnie pracuje. Jedyne co mnie martwi to to, że nadal wskazania z silniczka krokowego (pobór powietrza) i obciążenie silnika są poza skalą. Czy to by wskazywało na to lewe powietrze wspomniane wcześniej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 31 grudnia 2015, 19:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jezeli mówisz o tych wartosciach co sa z wykrzyknikiem to nimi sie nie przejmuj sa ok :ok:

najwazniejsze to całkowity pobór powietrza przepływomierz jest 12 czyli super tak jak byc powinno

potem wazne sa sondy zeby zmienialy napiecie

połozenie wałka rozrządu 22 stopnie

itp ale nie bede sie rozpisywał wszystkie warotsci masz katalogowe :ok: nic tylko sie cieszyc jazdą

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - falowanie obrotów, błędy
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150289
W takim razie jeszcze raz wielkie dzięki! :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL