BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 19:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] diagnoza przepływomierza
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ChrzanĂłw
Witam. Mam problem z skaczącymi obrotami na wolnych obrotach. Dojeżdżam do skrzyżowania wrzucam na luz i obroty skaczą od 300 do 1200. Na kompie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka ale wymieniałem już na ori i dalej świeci. Objawy ustępują gdy odłączam wtyczkę od przepływomierza. Samochód ma wyższe obroty wolne ale już nie skaczą.Po podłączeniu pod komputer wyskakują mi takie wartości przepływki. przepływ masy powietrza 14-16 kg/h i integr. pow. na biegu jałowym 1.6 kg/h. Zauważyłem że gdy obroty wariują ta druga wartość spada na wartość ujemna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] diagnoza przepływomierza
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 11:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Jeśli masz przepływomierz klapkowy to możesz go pomierzyć multimetrem na włączonym zapłonie. Poszukaj na forum jest temat jak to zrobić.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] diagnoza przepływomierza
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Pierwsza sprawa to jaki silnik bo przepływ powietrza zależy od pojemności.Druga sprawa to podejrzeć temperaturę płynu i powietrza jaką widzi sterownik.Trzecia sprawa to ten czujnik wałka,bez powodu nie pokazuje błędów.Może coś z wiązką najczęściej przy wtyczce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] diagnoza przepływomierza
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ChrzanĂłw
Silnik 1.8 is z 1997 r. Temperatura płynu i powietrza jest dobra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] diagnoza przepływomierza
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 16:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Taki przepływ powietrza to może mieć ale 2,8 a nie 1,8.Nic nie piszesz jak to się stało,czy było coś grzebane.Przestawiony rozrząd może dawać taki efekt a przy okazji błąd wałka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] diagnoza przepływomierza
PostNapisane: 2 stycznia 2016, 16:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Przepływka juz z drutem wiec nie pomierzysz (widzę że 97 rok, to już silnik m44), sprawdź też sondę lambde, ponieważ jak zaczyna padać lub ma zwłokę w pomiarach to mogą falować obroty (przetestowane). A z tym że odepniesz przepływkę i się polepsza wcale nie musi oznaczać jej uszkodzenia, po odłączeniu przepływomierza sterownik przestaje również korzystać z sondy lambda. Ale sprawdź coś z tym czujnikiem położenia wałka, jak dalej wali błąd, a czujnik nowy to musi coś być z wiązką. Czujnik można sprawdzić jeszcze w inny sposób, mianowicie gdy ulegnie uszkodzeniu sterownik silnika przełącza wtrysk półsekwencyjny (tak, nie sekwencyjny tylko pół sekwencyjny :) kto nie wierzy niech poczyta, większość bmek z lat 90 ma wtrysk pół sekwencyjny 2+2 lub 3+3) przełącza się na full grupe (wszystkie wtryski jednocześnie). Najlepiej to sprawdzić przykładając rękę do wtryskiwaczy czy pracują wszystkie naraz czy nie. A i w DIS jest taka opcja która pokazuje czy czujnik wałka jest aktywny (sprawny) czy nie aktywny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL