BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50B25 nierówna praca na niskich obrotach po nagrzaniu
PostNapisane: 1 września 2016, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e36 cabrio
Kod silnika: M52B28
Może ktoś miał identyczny przypadek, Mój silnik to M50B25 NV Bez Vanosa.

Po odpaleniu zimnego silnika jest w miarę ok wszystko ale gdy nagrzeje się do właściwej temperatury to przerywa , faluje mocno na niskich obrotach tak do 3 tys obr.
Gdy wciskam powoli pedał gaz to jest ok ale gdy tylko depnę do spodu to jest mega zamulony , powyżej 3 tyś obr chodzi normalnie , ma moc.
Po odpięciu przepływki pogarsza się jeszcze bardziej, dalej tak faluje i nie równo się wkręca na obr ale na wolnych obr potrafili tak zafalować bez przepływki, że zgaśnie.

Niestety e36 jest po swapie, możliwe że nieumiejętnie, amatorsko spięty silnik i nie chce się w żaden sposób skomunikować z komputerem diagnostycznym, CarSoft wogole nie widzi sterownika.

Ma ktoś pomysł na szybką diagnozę ? Bo nie widzi mi się wymieniać pół osprzętu silnika, wiem że to może byc wina sondy, przeplywki, czujnika jakiegoś, ( przewody i świece raczej odpadają skoro na zimnym jest ok).


Dodatkowo zauważyłem, że bardzo mocno grzeje się wydech (katalizator) do tego stopnia że tunel i dywany są gorące, ale to pewnie od za dużej dawki paliwa gdy dławi się poniżej 3 tyś obr i wypluwa w wydech dopalając je tam?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 nierówna praca na niskich obrotach po nagrzaniu
PostNapisane: 2 września 2016, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e36 cabrio
Kod silnika: M52B28
Jest ktoś w stanie pomóc?

Sprawdziłem dzisiaj czujniki położenia wałka rozrządu i położenia wału, obydwa miernikiem i opór zmienia się po wpięciu na dwa piny zmieniając mu pole magnetyczne zarówno zimny czujnik jak i podgrzewany opalarką by zasymulować wsrost temperatury silnika.

Czujnik położenia wału był źle zamontowany i wytarło obudowę jego, ale pomimo to działał na mierniku, zmieniłem go na używany ori BMW, niestety nie przyniosł to żadnych efektów, dalej po rozgrzaniu silnik przerywa do 3 tys zł, powyżej pracuje prawidłowo.

Obrazekimg host

Idę dalej, po odpięciu czujnika położenia wału wogóle silnik nie odpala bo pewnie nie ma iskry. No ale bez znaczenia bo wymiana na nowy (uzywany ori BMW) nic nie pomogła .

Kolejny krok, czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony miernikiem i tez opór jego się zmienia, ale dziwna rzecz bo po jego odpięciu silnik dalej tak samo faluje na ciepłym w zakresie do 3 tys obr , tak samo słabo i nie równo się wkręca.
Może to on jest winowajcą pomimo że na mierniku działa, tzn zmienia się jego opór bo nie wiem jeszcze jak ma się do tego ten trzeci pin na kostce.

Obrazekfree screen capture


Obrazekimg

Ma on inny numer niż położenia wału.

Jak widać na mierniku opór jego zmienia się po przyłozeniu metalowego śrubokręta, tylko czy właściwie? Dobry zakres ?

Obrazekhow to take a screenshot on a pc


Obrazekwindows 7 print screen


Kolejna próba, czujnik wkręcony w silnik i odpięta kosta ale silnik pracujący, piny czujnika wpięte w miernik i tak samo na mierniku opór czujnika zmieniał się jak silnik pracował na wolnych obrotach tylko w większym przedziale zmieniał się ten opór niż przykładając śrubokręt do czujnika .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 nierówna praca na niskich obrotach po nagrzaniu
PostNapisane: 2 września 2016, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: e36 cabrio
Kod silnika: M52B28
Dodaję filmik na którym widać jak zmienia się opór czujnika położenia wałka rozrządu wkręconego w silnik na wypiętej wtyczce z instalacji samochodu a wpięty pod miernik:

https://www.youtube.com/watch?v=NudkMPh ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 nierówna praca na niskich obrotach po nagrzaniu
PostNapisane: 11 września 2016, 13:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
ktorys z czujników odpowiedzialnych za dawke paliwa jest padniety lub nie od tego kompa z boscha poz simensem dzialac nie bedzie i na odwrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL