BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie odnosnie stukania w silniku
PostNapisane: 3 listopada 2007, 00:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Witajcie....mam oto problem z silnikiem...tak tak....ukochane M40 ;)
Otoz cos mi w nim stuka...w sumie to sam nie wiem jak to nazwac...taki moim zdaniem dzwiek jakby cos sie poluzowalo w srodku....takie drrzenie...wiem ze pierwsze co Wam moze przyjsc do glowy to popychacze...ale je wymienialem...w sumie to maja juz ok 15000km ale watpie by tak szybko sie zuzyly.A cha jezdze na oleju 10W40.Poradzicie cos??
Ktos mi kiedys mowil ze panewki wlasnie mozna poznac po takim odglosie.To prawda...po jakich obiawach mozna poznac ze panewki sa do wymiany(co za tym idzie jaki to jest koszt i co przy tym sie jeszcze powinno robic)Dodam jeszcze ze ten dzwiek nie jest ciagle slyszalny...tylko powiedzial bym ze w zakresie obrotow od 1000 do 3000 a potem jakby cichnie(moze silnik go zaglusza)A i czasem jak jade i wyluzuje....to podczas spadania obrotow tez slychac ten dzwiek.

Dziekuje za wszytskie porady i wnioski
Pozdrawiam Was serdecznie.
Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 00:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Do czasu odpowiedzenia sobie na pytanie, czy panewka przypadkiem nie puka, proponuję nie jeździć autem, gdyż możesz nabrać bardzo szybko pewności w momencie, kiedy korba wyjdzie bokiem.

Bez zastanawiania się poleciłbym demontaż misy celem zerknięcia w panewy. Objawy wskazują na to.
Rechot panewki zaczyna się od głosniejszego pukania zwłaszcza przy gwałtownym dodawaniu gazu, a w granicach 2 tys. obr. to rechocze już sama od siebie......wszystko jednak zależy od stanu wystukanej panewki/wek.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 00:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
A jeszcze jedno...to nie jest ciagly chalas...tzn pojawia sie czasem i jak np wyjde z samochodu i go uslysze a wejde i troszke podgazuje to pozniej juz tego nie slychac...
Robert a nie ma jakiejs metody by sie obeszlo bez demontarzu misu...bo nie bardzo bede mial czas w dniach ktore nadchodza....wyjezdzam...ale wiadomo nie chce uszkodzic buni...a i jeszcze jaki kosz wymiany panewke moze byc...wiem ze ze wzgledu ze nie mieszkasz w polsce mozesz sie nie orjentowc dokladnie ale moze cos wiesz.
Dziekuje i pozdrawiam Cie serdecznie :zdrowko: :zdrowko: :zdrowko:

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 09:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Panewka jeżeli stuka, to stuka za każdym razem przy wyższych obrotach i jest to coś porównywalnego do uderzania ciężkim młotkiem o kowadło. Czasem cichsze, a czasem głośniejsze....w zależności od tego jak gwałtownie naciskasz na pedał gazu.

Cytuj:
Robert a nie ma jakiejs metody by sie obeszlo bez demontarzu misu
Niestety nie.
Możesz spróbować zmierzyć ciśnienie oleju na ciepłym silniku, ale nie zawsze daje to relatywne wnioski.

Zwróć jeszcze uwagę na to, czy ten klekot bardziej pochodzi z górnej części silnika, czy z dolnej. Popychacze wymieniałeś, ale dźwigienki także potrafią tłuc.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Też mam podobny dźwięk, ale na pewno nie jest to dźwięk metaliczny (młotek o kowadło), ale raczej jakby jakiś rezonans, coś poluzowanego, drgającego, słyszalnego kiedy siedzi się w kabinie. Dźwięk jakby czegoś bardziej sztucznego niż metal. I raczej przy ciepłym silniku. I też przy ok 2500 obr/min, bardziej przy spadaniu obrotów niż wchodzeniu na obroty, ale zawsze ok 2500. Pojawiło się stosunkowo niedawno temu. Czy to mogą być panewki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL