BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 20:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 05:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Cześć,

Ostatnio zauważyłem że brakuje u mnie przekaźnika numer 2(main relay). Ktoś prawdopodobnie to obszedł. Pytanie tylko po co i jak to teraz naprawić? Gniazdo przekaźnika nie reaguje na jakikolwiek przekaźnik.

Jeszcze jedno pytanie. Prawdopodobnie przez ten przekaźnik(a raczej jego brak) mam kilka problemów z silnikiem.
Np. ciężko pali, pompa chodzi non stop przy włączonym zapłonie, silnik się trzęsie na wolnych obrotach.

Filmik z rozruchu:

Na zimnym obroty trzymają 1000, na ciepłym ok 700. Faluje tylko na początku tuż po uruchomieniu i jak się doda gazu. Potem wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 2 sierpnia 2016, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Ktokolwiek jest w stanie udzielić mi jakiejś pomocy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 32
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36 316 Touring '99
Kod silnika: M43B16
Od początku tak pali?
Wcisnąłeś pedał gazu przy odpalaniu?
A może to czujnik temperatury, dziura w dolocie, sklejony przekaźnik pompy, regulator podciśnieniowy benzyny?
Śmierdzi benzyną na gorącym?
Raczej niemożliwe żeby auto działało -nawet tak- bez ważnego przekaźnika...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 19:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Nie wcisnąłem, zaczął odpalać z przygazówką odkąd odłączyłem aku na tydzień, jakieś 2 miesiące temu.
Śmierdzi tyle co z wydechu przez brak katalizatora, ale benzyny nie czuje.
Dolot sprawdzałem i jest szczelny. Chyba, że ciągnie gdzieś pod uszczelką kolektora ssącego.
Gdzie znajduje się czujnik temperatury?

Auto działa bardzo dobrze, wkręca się bez bólu do 7 tysięcy i ma swoją moc.
Na kompie wyszedł problem z przekaźnikiem pompy jednak on jest dobry. Brakuje tylko przekaźnika nr 2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 32
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36 316 Touring '99
Kod silnika: M43B16
Jak wyszedł problem z przekaźnikiem na kompie to właśnie sklejony nie jest?

Stawiam na czujniki temperatury wody (w bloku, pod 1 i 2 cylindrem, pod dolotem, za filtrem oleju, nad czujnikiem spalania stukowego) i ew. lambda.

A jak odepniesz przepływkę to jest ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 00:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Sklejony? Tzn?
Czyli trzeba zrzucić dolot żeby do tego czujnika się dostać? Czy da radę go inaczej zdiagnozować?

Jak odepnę przepływkę to głupieje bardziej, więc ona raczej jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 10:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
A w sterowniku silnika masz jakieś błędy?
Jeśli tak, to wrzuć screeny

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Nie. Tylko ten błąd z przekaźnikiem pompy i coś tam z czujnikiem abs wyskoczyło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 32
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36 316 Touring '99
Kod silnika: M43B16
Titan napisał(a):
Sklejony? Tzn?


Nie rozłącza, jest złączony na stałe nawet jak zaniknie napięcie wyzwalające. Możesz wyjąć przekaźnik i sprawdzić miernikiem, schemat znajdziesz na necie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Ok dzięki, sprawdzę i dam znać. Jednak jest jeszcze kwestia tego głównego przekaźnika. Jego po prostu nie ma :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
A więc sprawa wygląda tak:
Gniazdo przekaźnika głównego nie daje żadnej reakcji na miernik. Wszystkie piny są "puste". Przekaźnik pompy jest dobry. Podmieniłem z klaksonem i nic się nie zmieniło. Wydaje mi się, że komuś padł główny przekaźnik i postanowił porzeźbić coś pod spodem. Zajrzę pod skrzynkę bezpieczników i zobaczę co tam siedzi.

Jeszcze jedno. Dawno go nie odpalałem, więc postanowiłem zobaczyć jak się teraz zachowa. Odpalił bez przygazówki, ale strasznie falował na obrotach. Odpięcie przepływki nie pogorszyło obrotów, ale nie możliwe, żeby przepływka uszkodziła się pod domem na podjeździe.
Pod maską natomiast było czuć przez chwilę benzynę, ale tylko podczas uruchomienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 17:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Dobra udało mi się do tego dokopać. Na szczęście te trzy przekaźniki są na oddzielnej wiązce.
Gniazdo ma jednak napięcie. Miernik coś nie kontaktował. Natomiast pin 2 z przekaźnika DME jest podłączony z pinem 4 pompy. Jak rozumiem to jest masa?

I teraz pytanie. Polutuje to tak jak było, ale czy przekaźnik musi być bosha jak mam osprzęt bosha? Znalazłem przekaźniki od pompy i lambdy ale od siemensa i nie wiem czy będą pasować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 18:11 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Producent nie ma znaczenia.
Kwestia układu pinów i wytrzymałości prądowej

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 07:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Przekaznik główny musi mieć 5 nóżek więc od sondy ani pompy nie podejdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 7 sierpnia 2016, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
No właśnie z tego co widziałem powinien. Zaopatrzyłem się w taki 5cio nóżkowy, polutowałem i okazało się, że do gniazda podchodzą tylko 4. Brakuje środkowego przewodu. Tak jakby go tam nigdy nie było, bo pod izolacją nie było obciętego przewodu. W każdym razie użyłem przekaźnika od pompy i działa. Pompa paliwa włączą się na jakieś 0,5 sekundy i wyłącza. Jak już zakręci to pracuje cały czas. Wydaje się, że jest wszystko dobrze, jednak zastanawia mnie czas działania pompy. Z tego co wyczytałem powinna pracować przez jakieś 2-3 sekundy i dopiero się wyłączyć. U mnie jest to poniżej 1s. Co to oznacza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 7 sierpnia 2016, 19:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Wszystko jest dobrze, przekrecajac kluczyk na zaplon pompa ma tylko dobic cisnienie (slychac jej bzykniecie i to nie zawsze bo nie za kazdym razem po przekreceniu na zaplon dobija) i dopiero zalacza sie na stale podczas krecenia rozrusznikiem odpaleniu auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 7 sierpnia 2016, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Ok, dzięki. A może mieć to coś wspólnego z telepaniem silnika na wolnych obrotach(do 3000) i trochę nierówną pracą?
Zamierzam zrzucić kolektor ssący i rzucić okiem. Co wypadałoby tam sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 10 sierpnia 2016, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
A jeszcze zapytam przy okazji o jedną kwestię. Co do dzięku rozrusznika. U mnie tak jakby szybciej kreci. W większości dźwięk jest taki... "normalny" - słychać że jest opór. U mnie jest szybki. Może dlatego ciężko pali? Co to oznacza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 10 sierpnia 2016, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 32
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36 316 Touring '99
Kod silnika: M43B16
Można krzyknąć z grubej rury : sprawdź kompresję. Sprawdź ;)
Co do rozrusznika to ciężko porównać co to znaczy szybko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Główny przekaźnik komputera
PostNapisane: 10 sierpnia 2016, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Kompresję i ewentualnie ustawienie rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL